Business Model Generation Avans 30 januari 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Hoe positioneer ik mijn uitgeverij
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Business mapping Business model canvas.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
FlexForum : Kansen in de flexmarkt Donderdag 10 mei 2007 Waarde toevoegen Denk als je klant en wordt zijn beste leverancier.
KJB > Commissies PR-commissie Sub-commissie Bekendheid KJB ‘Idee’ KJB te presenteren als een ‘virtule onderneming’ die als partner/leverancier kan optreden.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
voor de zomervakantie tot
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
H10: Prijsmanagement.
Presentatie bij de Toolkit Maatschappelijke Business Case Januari 2012.
[ Business Model Generation. ]
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
H8: Distributie.
Getuigenis ESF-projecten Griet Blieck / Yoeri Bellemans
strategie als een proces
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
Business model puzzle Leer de mechaniek, ken je flexibiliteit.
Participatie en een Klantenraad
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Canvasmodel Bol.com.
Presentatie Woonservicepunt (WSP)
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Hoofdstuk 2.
Sportevenementen: the next step
Visie & Strategie.
Ondernemerschap & Marketing keuzemodule 4 havo en 5 atheneum periode 3 en 4.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Minor ondernemen Financieel Plan en prijsstelling
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Introductie Allors Applications. Modules Personen en Organisaties Product/voorraad beheer Ordermanagement Transport Werkopdrachten Facturering Financiële.
1 IT Service Management Theorie (1). 2 Van ‘Beheren van dozen’ naar ‘Beheer van bedrijfsprocessen’ Bron: white paper van BMC Software. Leverancier van.
Business Model Canvas.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
De rol van de businesscases bij opschaling in de zorg Marian Schoone – TNO Work Health Technology Irek Karkowski – Dutch Domotics.
Business IT & Management
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
TRUE PRICING Bio True Price ObjectiviteitTransparantie Prijsopbouw duidelijk Fairness Winstmarge van Stakeholders Kosten na de productie integreren.
Juni 2013 Theo Klarenbeek Directeur Huisvesting Strategisch vastgoed.
Created by BM|DESIGN|ER Business model Schoonmaakrooster.com default 2e.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
Agenda, Regels, Rollen. 2016? Hoe? Het Business Model Canvas!! 1.
Wie doet er iets met innovatie?
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Businessplan Hanna Copini.
Vakman ondernemer Business model Canvas
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Economische kringloop
‘Vernieuwing van het businessmodel van uw evenement'.’
Rapportage van voortgang of status
Businessplan Hanna Copini.
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Business Model Generation Avans 30 januari 2012

Wat is een Business Model? Historie van concurrentie: 1)Alle kleuren als het maar zwart is, de lopende band van Ford. 2)Meer variatie in producten zoals kleuren, en accessoires 3)Betere verkopers die producten of diensten aan de man brengen 4)Betere kwaliteit van producten en of diensten 5)Betere service bij gelijkwaardige producten 6) Hostmenship en Blue Ocean 7)Klantgericht organiseren 8) Business models

creëert, levert en toevoegt op een rationele manier” “Een Business Model beschrijft hoe een organisatie waarde creëert, levert en toevoegt op een rationele manier” Een model is een vereenvoudigde weergave van de werkelijkheid. Een veelgebruikte omschrijving van het begrip ‘model’ is een vereenvoudigde weergave van de werkelijkheid. Een model tracht de werkelijkheid na te bootsen (simulaties) of te beschrijven. Maar waarom worden modellen gebruikt en welke voordelen zijn er mee te behalen?   Modellen worden gebruikt omdat: ze de kennis en kunde van specialisten bevatten; de modellen theoretisch onderbouwd zijn en in de praktijk getoetst; ze een voorspelbaar karakter hebben; ze compleet zijn; er een logische volgorde van uit te voeren activiteiten in opgenomen is. De voordelen kunnen zijn: lager risico; kortere doorlooptijd; minder kosten; beter resultaat; draagvlak in de onderneming. De praktijk is echter weerbarstig. Daarom zal in bepaalde gevallen een model niet geheel toepasbaar zijn op de praktijksituatie. In dergelijke situaties kan er wellicht een selectie gemaakt worden uit de stappen of de onderwerpen die in een model opgenomen zijn. Het is dus niet verstandig alle aspecten blindelings van het model over te nemen en toe te passen.

Wat zijn de belangrijkste componenten van een business model?

9 bouwblokken = canvas

CANVAS Key activiteiten Klantrelaties Partners Klantsegmenten Key resources Kanalen Kostenstructuur Omzetstromen

Voor wie creëren we waarde? Wie zijn onze belangrijkste klanten? KLANT SEGMENTEN Voor wie creëren we waarde? Wie zijn onze belangrijkste klanten?

WAARDE PROPOSITIE Welke toegevoegde waarde bieden we onze klanten? Welke problemen van onze klanten lossen we op? Welke klantbehoefte vullen we in? Welke producten leveren we aan onze klantsegmenten?

KANALEN Via welke kanalen willen onze klantensegmenten benaderd worden? Hoe benaderen we ze nu? Hoe zijn de kanalen geïntegreerd? Welke werken het beste? Welke zijn het meest kostenefficiënt? Hoe integreren we ze met klantroutines?

KLANT RELATIES Op welke manier verwachten onze klantsegmenten dat wij relaties met ze onderhouden? Welke hebben we inmiddels gerealiseerd? Hoe duur zijn deze? Hoe zijn ze geïntegreerd met de rest van ons bedrijfsmodel?

INKOMENSSTROMEN Voor welke toegevoegde waarde willen onze klanten echt betalen? Waarvoor betalen ze nu? Hoe zouden ze het liefste willen betalen? Hoe draagt elke inkomensstroom bij aan de totale inkomsten?

KEY RESOURCES Welke key resources hebben onze waardeproposities nodig, en onze distributiekanalen, en onze klantrelaties, en onze inkomensstromen?

KEY ACTIVITEITEN Welke key activiteiten hebben onze waardeproposities nodig, en onze distributiekanalen, en onze klantrelaties, en onze inkomensstromen?

PARTNERS Wie zijn onze belangrijkste partners? Wie zijn onze belangrijkste leveranciers? Welke key resources betrekken we van onze partners? Welke key activiteiten worden door partners uitgevoerd?

KOSTENSTRUCTUUR Wat zijn de belangrijkste kosten van ons bedrijfsmodel? Welke Key resources zijn het meest kostbaar? Welke key activiteiten zijn het duurst?

CANVAS Key activiteiten Klantrelaties Partners Klantsegmenten Key resources Kanalen Kostenstructuur Omzetstromen

BMG presentatie Kort.pptx

Nu jullie!