Mentor Andrea. Doel : Via werkplekleren ondersteuning bieden aan doelgroepmedewerkers om uit te groeien tot een goede begeleider van jonge kinderen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Makelaar Informele Zorg’
Advertisements

functiebeschrijving de rol van de in het loopbaanbeleid
Kwaliteit en/in Mentoring: een zoektocht Frans Meijers Conferentie ‘Mentoring, koersen op kwaliteit’ Amersfoort 18 november 2008.
Verantwoordelijke Leni.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
FEWEB ON TOUR 20 oktober 2011 Testimonial An Verschooten – Legal Online Stepstones bij de opstart van een webshop
Diversity Network ABN AMRO Mentoringprogramma
passend onderwijs en zorg voor de jeugd
Omgaan met kinderen en gezinnen 22 november 2013.
Beleidsknelpunten en aanbevelingen gepresenteerd vanuit de bevindingen die voortkomen uit het onderzoek.
Recente evoluties inzake zorgzaam omgaan met kinderen Het ganse schoolteam werkt aan een zorgbeleid binnen een schooleigen context Gilbert Van Den Abbeele.
Samen met ouders aan het werk!
MULTI DISCIPLINAIR OVERLEG
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Gebaseerd op 172 geldige formulieren Uitslag TM enquête 2014 Uitslag TM enquête 2014.
Evaluatie van een proces
Metawerken en stagebegeleiding in het buitenland: grensoverschrijdend leren van en met elkaar Stijn Dhert Thu Dang Kim.
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
Sociale vaardigheden in het basisonderwijs Werkgroep onderwijs.
Toelichting project “LONT” 10 oktober 2012 Bart Poppe & Annelies Maes.
De start... De start.. Overwegend positief ingevulde items Bij mijn begeleider kon ik een luisterend oor vinden. Mijn begeleider kon mij oppeppen.
Jobcoach Janick.
 Rik van Gerven  Mark Bogers Doelen: Gedragsverandering bewerkstelligen. Uitval voorkomen. Iedere leerling zijn eigen traject bieden. Inzicht.
Teamwerk. Heldere doelstellingen Teamwerk Heldere doelstellingen Initiatief tonen.
Werkgroep onderwijs en Leerpunt Ontmoetingsdag 13 februari 2008.
Zelforganisatie: integreren van eenvoud?
Loopbaancoaching Voorstelling van raamplan
Op school en in de scholengemeenschap
WAT IS MANTELZORG?.
Ouderbetrokkenheid.
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Het ontstaan van een visie? Er is een behoefte: – Van de ouders – Van het team Inspiratie door anderen (artikels, studiedagen, oproepen, nieuwsbrieven,…)
Leidinggeven H6 Werkoverleg Logistiek teamleider.
Mentorenvormingen Arteveldehogeschool, HoGent, HoWest, PCVO Het Perspectief, CVO Kisp, CVO Panta Rhei de Avondschool ENW.
SAMEN STERK VOOR DEN HAAG. CIJFERS 16 vrijwilligersorganisaties 2000 zorgvrijwilligers 8000 kwetsbare Hagenaars (jongeren, ouderen, verstandelijk gehandicapten.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Werkweek Taalbrug Doelen  Uitdagingen aangaan  Motiveren en ondersteunen van elkaar  Doorzetten als het moeilijk is  Opdoen van nieuwe.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
Startavond coaches/trainers HCC. Leerlijnen en lijncoördinatoren Doel en taken lijncoördinator Wat verwacht de lijncoördinator van jullie Wat verwachten.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 9. VANDAAG:  Herhaling lesstof en leerstof van alle bijeenkomsten.  Pak pen en papier en ga in 2-tallen zitten.  Neem.
Wat is inclusief speelpleinwerk? Een toegankelijk speelplein stap voor stap Wat kan VDS voor je doen? Vlaamse Dienst Speelpleinwerk Spelen met kinderen.
Zorg voor peuters Vroeg Erbij in Assen Zorg voor jonge kinderen.
MATHEKINGS - 25 JAAR KINDEROPVANG HUMANITAS -MATHEKINGSTENTOONSTELLING BERLIJN - ONDERDEEL VAN EEN RIJK ONTWIKKELINGSAANBOD.
De coach in het onderwijs Georganiseerd door het ouderplatform HAVOplus.
Platform ‘Meedoen allochtone jeugd door sport’ 30 oktober 2008.
EIGEN OPVOEDINGS PROJECT Vrij Katholiek Basisonderwijs Don Bosco Gerdingen.
Tevredenheidsonderzoek 2015
Visie op zorg DOOSG – IVA SOG
Begeleiding bij Werkplekleren
#EBJ16.
Bo Leyten Rik Lanssens GOP 3A
Handelingsgericht werken
Getuigenis re-integratie
Academische Masterclass Publieke Gezondheid en Veiligheid 2016 Ouderbetrokkenheid Tessa Visser ‘t Hooft Lida Samson 1.
ADVISERING PO-VO “ SCHOOL EN OUDERS: PARTNER BIJ ADVISERING”
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Basistekst : Talentontwikkeling
Heb jij ballen voor scrummen?
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Jongerenwerking La Vie
Recente evoluties inzake zorgzaam omgaan met kinderen
Hoofdstuk 5 Communiceren
MeeGaan vzw   Visie.
Transcript van de presentatie:

Mentor Andrea

Doel : Via werkplekleren ondersteuning bieden aan doelgroepmedewerkers om uit te groeien tot een goede begeleider van jonge kinderen

Taken : Voorbeeldfunctie en ondersteuning bieden Voorbeeldfunctie en ondersteuning bieden Coachen van collega Coachen van collega Opvolgen van opleiding Opvolgen van opleiding

Voorbeeldfunctie en ondersteuning bieden Ondersteuning bieden op vlak van : Veiligheid en hygiëne Veiligheid en hygiëne Basishouding naar kinderen Basishouding naar kinderen Voorbereiding van activiteiten Voorbereiding van activiteiten Samenwerking met ouders Samenwerking met ouders Omgaan met diversiteit Omgaan met diversiteit

Coachen van collega Versterken van zelfbeeld van doelgroepmedewerker Versterken van zelfbeeld van doelgroepmedewerker Duidelijk vastleggen van taken via groeiplan Duidelijk vastleggen van taken via groeiplan Bevragen en opvolgen van afgesproken taken Bevragen en opvolgen van afgesproken taken Ondersteunen en bijsturen van taken Ondersteunen en bijsturen van taken Regelmatig - formeel en informeel – feedback over uitvoering van taken Regelmatig - formeel en informeel – feedback over uitvoering van taken Overleg met verantwoordelijke Overleg met verantwoordelijke

Opvolgen van opleiding Ondersteuning van schooltaken Ondersteuning van schooltaken Contact met stagebegeleider Contact met stagebegeleider

Relatie Samenwerkingsrelatie op basis van vertrouwen Samenwerkingsrelatie op basis van vertrouwen Via open communicatie en wederzijdse feedback Via open communicatie en wederzijdse feedback Ondersteuner op professioneel vlak Ondersteuner op professioneel vlak

Uitdaging Feedback geven enkrijgen