De CBG proces gang; hoe krijgen we het samen beter?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatie over cardiovasculair risicomanagement
Advertisements

De MR op Praktijkonderwijs Zeist
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Wegwijs op het platform. ALGEMENE INSTRUCTIES EN MENU • Via de rood gemarkeerde teksten kunt u verdere keuzes maken • Kies één van onderstaande onderwerpen.
Impact van EU-regels op aanbieders betaaldiensten Simon Lelieveldt.
Document reviews Sonja de Bruin 24 jan 2010 Kwaliteitsmanagement.
Dwangsom bij niet tijdig beslissen
Commissie Wijkgericht werken
Het doen van onderzoek in klas 4
Update elektronische indiening
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Start de gehele presentatie
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Verlof autoriseren als leidinggevende met TSS
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Update regulatoire ontwikkelingen
Benchmark afhandeling Zaanstad.
Inleiding Social Software Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
Examenjaar vmbo-t 2010 / 2011.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Portfolio
WWB proces + Inbedding in Risicomanagement ISO 31000
Formulieren Overzicht – JS formulieren aanmaken VLUG2 26 juni 2006.
Ervaringen als bevoegd gezag met de PGS 15 blusinstallaties
Een update. Inschrijving 2000 deelnemers waarvan : –1200 handhavers –500 vergunningverleners –en 300 juristen Inschrijving sluit op 15 december Hierna.
Introductie/Agenda 1 Cor Verbaas 1.Business Analist. 2.Werkzaam bij AEP sinds juni Verantwoordelijk voor de business applicaties binnen AEP. 4.MFGPro.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Examenjaar havo atheneum
Logo Stapsgewijze verfijning: tekenen van een huis. Uitbreiding naar meerdere huizen, variabele afmetingen, coördinaten en kleuren Opdracht voor het vak.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
REGISTRATIE VAN EEN GENEESMIDDEL
Ik wil contact met een erkend en ervaren hypotheekadviseur in Den Haag. Ziet u door de bomen het bos niet meer, door alle verschillende hypotheekaanbieders,
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
Ymor Ketenbewaking bij debitel
Informatie Nieuw bedrijfssysteem aCBG
Kernprocessen van de Act methodiek
Spinoza-Lyceum Amsterdam
Enterprise Document Management Fase
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Succes met SPBS Effectievere begeleiding via de agenda SPBS in het VO.
Challenging the World…10 lbs. at a time!.  STAP 1: STEL EEN DOEL  STAP 2: KIES EEN KIT  STAP 3: DOE MEE OM TE WINNEN THE CHALLENGE.
DEMO: Hoe werkt de nieuwe registratieprocedure van BEA?. De demo loopt automatisch, u moet niet klikken om verder te gaan.
Connecting the world. Het logistieke netwerk. D-Street Consultancy.
Workshop Klantgericht Corresponderen. Doelstellingen  Aanreiken basistechnieken klantgericht corresponderen  Presentatie richtlijnen schriftelijke communicatie.
Handleiding: Accessoires aanvragen onder Comprehensive Coverage
Magister voor ouders.
ONTSLAGREGELEN.nu Gemakkelijk samen het ontslag regelen.
Minor Internet Marketing
De Rode Knop van Viattence
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Examen schrijven Kan de volgende tekstsoorten bevatten:
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
On(der)wijs archief Archiefpraktijk op de Haagse Hogeschool.
Informatiebijeenkomst Woensdag 22 april Nieuwe subsidieaanvraag 1.Verhoogde bedragen € 9,50 per leerling per jaar Minimaal € 760 (bij minder dan.
1 Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit Den Haag, april 2011 Caroline Damwijk.
21 juni 2016 Omgevingsloket online: wijzigingen korte en lange termijn Marleen Koot, Maarten Lindenhovius & Sandhia Hoelas InfoMil RWS Leefomgeving.
Welkom bij consultatie- bijeenkomst
E-Boeken van binnen Of wat zit er in een epub
WELKOM! 1.
Vergadering Personeelsdienst
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
PPN 15 mei 2018 Maarten Lagendijk Senior Beoordelaar Farmacovigilantie
Landelijke Voorziening Bekendmaken en Beschikbaar stellen Wat is het, hoe werkt het en wat moet u doen? Versie: 12 januari 2019 Titel: bereik vergroten?
Kindkans Gebruik van Kindkans uitbreiden met aanvragen PAB en Arrangementen m.i.v Doel: mailverkeer met dossiers stopzetten (AVG). Gebruiksvriendelijker.
Minor in het buitenland
Transcript van de presentatie:

De CBG proces gang; hoe krijgen we het samen beter? World Forum Convention Centre, Den Haag 24 Januari 2008

Agenda: Wat is dan het CBG proces? Processtappen & issues: Het aanbieden van informatie Met wie communiceren we? De ontvangstbevestiging Email Worden dus strenger: Waarom? Initiatiefwet Wolfsen

Basis principes CBG-proces Het proces is digitaal Het proces kent geen functionele transacties Het proces begint op 1 plek: de CBG voordeur (NB de voordeur is ons postadres (en we hebben nog steeds een brief nodig…….)) Het proces is generiek eenvoudig, maar kan de meest complexe procedures aan

CBG proces kenmerken Elk proces (workflow) krijgt een zaaknummer Elk proces (workflow) heeft minimaal 1 hoofdzaak Elk proces (workflow) krijgt 1 producttype Dit behoeft uitleg……..

Zaaknummer Zaaknummer of casenumber, gevolgd door een getal We zijn 7/5/2007 begonnen met 1 en staan nu op ongeveer 25000

Hoofdzaak (en subzaken) (1) Hoofdzaak = een zaak met: Eén aanvrager (applicant), Eén product type, Eén set zaakgegevens (o.a. correspondentie), Eén workflow, Eén timetable, Eén casemanager, Eén geneesmiddel (meer RVGs worden subzaken) Eén of meerdere uitkomsten. Veel variaties mogelijk

Hoofdzaak (en subzaken) (2)                                                                                                                         Eén nieuwe aanvraag met verschillende geneesmiddelen van één aanvrager

Hoofdzaak (en subzaken) (3) Twee of meer verschilende type II variaties met verschillende geneesmiddelen van één aanvrager: NL/H/0478/001-003/II/002 NL/H/0478/001-003/II/003

hoofdzaak subzaak subzaak

Producttype (1) Definitie: beschrijving van een mogelijke opdracht vanuit de industrie aan het CBG Voorbeelden: National aanvraag bekend werkzaam bestanddeel Centrale procedure NL=RAP type II variatie Quality PSUR NL=CMS Nationaal type II indicatie uitbreiding consumptiedieren Ongeveer 200 humane en 100 veterinaire varianten op dit moment (procedures, stoffen & rollen in procedure)

Producttype (2) Aan het producttype verschillende variabelen gekoppeld: Naar wie moet de opdracht toe (manager, case-manager, verzamelbak)? Een gekoppelde time-table Is er een tarief (cq moet er een rekening uit)? Sturen we een ontvangstbevestiging? Sturen we een bericht na validatie? Schrijven we een PAR? Alle variabelen van de humane en veterinaire producttypes zijn vastgelegd in een matrix (= het hart van ICI) Nadere uitleg matrix en ICI demo op Collegedag in juni

Matrix ATC STOP MEB Product types START Head of Dept. RPL CP NL=rap Type II NL=RMS Type II NL=CMS PSUR NL=CMS RPL START 1-1-2007 10-1-2007 15-2-2007 1-4-2007 Day 0 Day 10 Day 45 Day 90 Case monitored STOP Case IP

En dit is het proces geworden….. FD Uitpakken Scan ready SCAN Scanning Index OCR IP Upload Case info Work-flow ICI FT, BD, BNV Toekennen Valideren Beoordelen Besluiten Communicatie IP Afsluiten

All MEB product types fit the WF

De 1e aanbiedingsbrief Zo duidelijk mogelijk (verplaats u in een CBG-er, doen wij het uw kant op…): Wat wilt u precies van het College? Beperk uw brief bij voorkeur tot een hoofdzaak en eventuele subzaken (wij splitsen de brief nl. toch) Geef duidelijk aan welke RVG-nummers zijn betrokken Indien het een EU procedure betreft vermeldt duidelijk het EU procedurenummer in het juiste format Vermeldt duidelijk wie het zaakcontact aan uw kant is, inclusief email adres

case@cbg-meb.nl De rest van de zaak… Alle vervolgcorrespondentie op een gestarte zaak: Ondervermelding van het zaaknummer of het EU procedurenummer in de onderwerpregel case@cbg-meb.nl

Intermezzo: procedurenummer NL/H/xxxx/yyy/II/zzz DE/0734/004/IA/014 UK/H/1134/002-004/II/017 EMEA/H/C/xxxxxx/II/zzzz EMEA/H/000570/II/0010 Zie uitleg: Notice to Applicants

Met wie communiceren we? Er zijn drie opties: De aanvrager/applicant, die is er namelijk altijd De gemachtigde (zie application form) De (toekomstige) Marketing Authorisation Holder Issues: Waar gaat de rekening naar toe? Bij een inschrijving indien aanvrager ≠ MAH: briefje waarin staat dat de machtiging van de aanvrager ophoudt en de handelsvergunning naar de toekomstige MAH moet ICI kent nu voor ontvangstbevestiging alleen een aanvrager/applicant

De ontvangstbevestiging Bevat het producttype en het zaaknummer Nu: naar de applicant Nu: een brief Nu: niet altijd, afhankelijk producttype Straks: naar het case-contact (aanvrager of gemachtigde) Straks: een email Straks: altijd Straks = eind april!!!

Email Start nooit een zaak bij ons met een email Nooit losse files, altijd in de CTD-folder structuur (ook in het geval van een Eudralink) Over een bestaande zaak: altijd via case@cbg-meb.nl onder vermelding van zaak en/of procedurenummer Geen zaakgerelateerde informatie naar andere email adressen

We worden dus strenger; waarom? Om beter aan onze verplichtingen te kunnen voldoen; te vaak lossen we nu onvolkomenheden, onduidelijkheden, ontbrekende info, etc. op in onze tijd waardoor wij zelf wettelijke termijnen niet halen Waar verliezen wij tijd: Onduidelijke brieven Onduidelijke opdracht Ontbrekende documenten (application forms) Meerdere rondes Initiatiefwet Wolfsen

Waar worden we strenger? Aan de deur: zie ook presentatie Ricco, maar ook onduidelijke brieven, ontbrekende informatie Bij de email (zaaknummer & procedurenummer, juiste adres) Vaker zullen we ‘opleggen’ b.v. bij vaststelling SPC en bijsluiter Minder rondes en dus sneller een definitief besluit

Hoe gaan we dat ‘handhaven’? Per direct! (geintje) Natuurlijk geleidelijk, we gaan eerste waarschuwen vanaf het tweede kwartaal inclusief verbeter suggesties Waarschuwingen bijhouden Bij geen verbetering gaan we terugsturen, klok-stoppen, etc. We komen in meer detail terug op het onderwerp bij de Collegedag in mei/juni

Vragen, discussie & opmerkingen