Onthechten Hoe? 1.Voorlichting 2.Laagdrempelig 3.Binnen beginnen 4.Theorie & Praktijk samen 5.Maatwerk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Actielijnen School –Ex programma Matching-offensief
Advertisements

Presentatie AM Groep Flowchart ontwikkelen & onthechten AM Groep
Workshop Boris Platform gehandicapten mbo 7 november 2013.
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
De nieuwe werkelijkheid
OPLEIDER IN SCHOOL EEN PROJECT VAN DE PABO HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN EN HET SCHOOLBESTUUR VAN DE GEMEENTE GRONINGEN.
Begeleiden in de BPV.
“brengt jeugd in beweging”
“VRAAG OM DE HOEK, WERK OM DE HOEK” “Innovatie van persoonlijke dienstverlening aan huis” PROJECTPLAN MIDDEN - BRABANT.
Praktijkleren Waarom? Ontwikkelen van competenties binnen het beroep waarvoor wordt opgeleid. Niet alle competenties kunnen op school worden ontwikkeld,
WETEN WAT PERSONEEL WAARD IS
Business concept SMART-consultants
Atlant Werkend Leren Opleiden op niveau 1.
J.P.M. Janssen, Pijnacker, 11/12/08
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Deze presentatie Over het WERKbedrijf De arbeidsmarkt in de regio
Doelstelling Wedeo Mensen aan het werk krijgen en houden in een zo regulier mogelijke arbeidssituatie. Dit is de belangrijkste basis voor het.
3 oktober 2011 Peter Brouwer - social return 0 Social return.
Leerbedrijf partner in opleiden Jan Fleer 15 november 2004
Begeleiden van het B-leerproces
ONDERSTEUNEN BIJ OPDRACHTEN Hoe doe je dat als opleider?
WAT KAN HET LEONARDO DA VINCI PROGRAMMA VOOR U BETEKENEN? Brussel, 26 november 2009.
Associate degree 26 november 2010
ESF voorlichtingsbijeenkomst
Voorlichting Podiumtechniek 15 november Het GLR en de andere opleidingsinstituten. Vaste deelnemers in het overleg van de onderwijskamer: GLA Deltion.
Opleiden in de school Achtergrond: Open arbeidsmarkt Verantwoordelijkheid beroepsopleiding bij de school Beroep van leraar wordt aantrekkelijker door functiedifferentiatie.
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
De Praktijkschoolleerling en het MBO
Ervaringen en enige kritische kanttekeningen L.M.F. Dejong
De rol van Kenniscentra in het Onderwijs »Peter Weisscher »Regioconsultant PMLF.
(Beroeps) Onderwijs in Beweging
Wsw in de Handel: Werkgevers Scheppen Werk voor iedereen Binnenstebuiten.
Cedris-bijeenkomst Cie De Vries Loonbalans-methodiek Novatec NovaWork bv.
Accreditatie Cie Dr Harriette Verwey SBHFL.
Leerlingen kosten veel J. Koster Hoofd ondersteunend personeel cardiologie Thoraxcentrum AZG.
INTRODUCTIE Hoog en laag IQ Thuis situatie Externe locatie(s) Intensief begeleidingstraject Kortdurend en langdurend Nazorg Coaching Voorlichting.
Leven Lang Groen Leren Manifestatie groen onderwijs Marcel Creemers (Citaverde) Arry Verhage (Agro Opleidingshuis) Liesbeth van der Vegt (LTO) 12.
'Ondernemen met je hart' Presentatie Participatiewet, Werkgeversservicepunt.
SBCM Opleidingen-en leermiddelendag Gideon Verhoeven, 2 juli 2014.
Jongerenloket JOLO Onderdeel van de gemeente/DWI voor jongeren tussen de 16 en de 27 jaar.
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
CMAS/NOB brevetopleiding Samenstelling Rob Kool I120
Het trajectplan Stappenplan naar werk BvB 2014.
Locale arbeidsmarktontwikkelingen ISDUWVWVKTotaal
Traject Opleiding Ervaringsdeskundigheid (TOED)
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Instrumenten en voorzieningen
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
ORGANISATIE BPV PARTICULIER BEVEILIGER NIVEAU 2. BEGINSITUATIE MIJN ACHTERGROND INWERKPERIODE STRUCTUUR VAN DE BPV MOTIVATIE VAN DE LEERLINGEN KWALITEIT.
Presentatie Peter Cras, 27 maart 2006, Onderwijscommissie VNO/NCW Kwalificaties voor competentiegericht beroepsonderwijs Essentie in notendop.
Presentatie Wet Werken naar Vermogen Gemeente Berkelland 29 maart
Opdrachtgever: Gemeente Zoetermeer Ontwerp: Projectteam Syb van Breda & Co Aannemer: BSB Staalbouw.
©Van Weert + Partners, 2005 Leergang CMS Exclusief voor VGN leden Van Weert + Partners Najaar 2005.
Wettelijke taak: Het bieden van aangepaste arbeid aan personen die door lichamelijke, verstandelijke of psychische beperkingen uitsluitend onder aangepaste.
ESF Begeleiden en ondersteunen van jongeren Hester Bergmans
Bedrijven en kennisinstellingen: doen waar je goed in bent! Louise van Weerden Lector “SMEs in International Business” Saxion Veenendaal, 28 januari seminar.
Werkwijze telefoon & balie
Pilot project Gemeente Gennep
Social Return in de gemeente Etten-Leur
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
Samenwerking RSD – Biga Groep: de route naar werk
Welkom Bladeren door de dia’s kan met een muisklik
Werken zonder te beperken – Het programma
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Doorstroom naar (echt) werk
Versterk de Jobcoach IN de school
Leerhuis WBC Aan de Pas Start
Presentatie door Mijke van As en Anemie Klomp op
Transcript van de presentatie:

Onthechten Hoe? 1.Voorlichting 2.Laagdrempelig 3.Binnen beginnen 4.Theorie & Praktijk samen 5.Maatwerk

Wij presenteren Doelstelling Werkwijze Werving Opleiding Begeleiding Vragen

STC wij presenteren Safety Training Centre Theoretische en praktische kennis verwerven in en om de gebouwen van de eigen locatie(s) Opleiden tot Toezichthouder Verkeersregelaar BHV / EHBO Brandwacht Beveiliger 2

STC doelstelling Personen met een achterstand tot de arbeidsmarkt opleiden Per persoon wordt een doelstelling geformuleerd die leidt tot een beroep gerelateerd aan safety Persoonlijke talent ontwikkeling Verbreding van de detacheringsmogelijkheden

STC werkwijze Werving in eigen organisatie via publicaties of consulenten. Via externe partners (erkende opleidingsinstituten) worden de deelnemers theoretisch opgeleid tot het safety beroep. Re-integratiecoach met affiniteit en ervaring in de safetybranche begeleidt de deelnemers.

STC werving Welke personen kunnen aangemeld worden voor STC?? De wil om een safety beroep uit te oefenen Bereidheid om 9 – 17u mentaliteit los te laten Bereid om in “eigen tijd” te studeren Flexibel Geen lichamelijke of geestelijke beperkingen die beroepsuitoefening belemmeren Beheersing Nederlandse taal in woord en geschift Geen justitieel verleden

STC opleiding De basis van de opleiding: 24 maanden opleidingsplan van Polygarde Waarbij in de eerste 12 maanden (alpha) basis vaardigheden worden aangeleerd Waarbij in de twee 12 maanden (bravo) de opleiding wordt afgerond met diploma beveiliger 2

STC opleiding Voor STC focussen we alleen op de eerste 12 maanden: Waarbij het doel per persoon wordt vastgelegd.

STC begeleiding Naast de re-integratie (door WSW bedrijf), dient de deelnemer ook in de praktijk begeleidt te worden Praktijkbegeleiding door Re-integratie coach van MTB/Polygarde die affiniteit heeft met safety-branche Naast theoretische scholing (door opleider) zorgt deze ook scholing in de praktijk

STC begeleiding Voorbeelden van praktische scholing Op de locatie(s) van WSW bedrijf: Onderdeel uitmaken van BHV plan Ondersteuning voor reguliere beveiliger Controles uitvoeren Receptie taken uitvoeren Parkeerbeheer Theoretische kennis toetsen aan praktijk Begeleiding bij maken van “huiswerk” …….

STC Polygarde Waarom Polygarde als partner Ruime ervaring in begeleiding van personen met een achterstand tot de arbeidsmarkt (Social Return) Regionaal (Maastricht, Parkstad en Sittard) georiënteerd bedrijf met MVO doelstellingen Samen met MTB deelgenomen als referentieproject “MKB & SW samen aan het werk” Reeds kennis van WSW populatie Mogelijkheden tot uitstroom naar Polygarde