Medewerkersdag 10 juli 2007 Afdelingen Communicatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
Advertisements

Definitief voorstel continurooster + De stemprocedure. 20 mrt
CMIITL01 Casus 9 Léon de Groot INF1V. Snelweg B.V. (1)  SNELWEG B.V. is een groot internationaal transportbedrijf met diverse kantoren in binnen-
Dwangsom bij niet tijdig beslissen
Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
Workshopronde Woensdag 18 april
Loket Leerlingenvervoer in de Oosterschelderegio Deelsessie over regionale samenwerking beleid en uitvoering leerlingenvervoer P.C. Verburg sr. beleidsadviseur.
CJG Amersfoort Partners • Beweging 3.0, BJz, Centrum Maliebaan, Eduniek, GGD MN, MEE, NIS, PC Eemland, REC4-4, Riagg, Samenwerkingsverband VO-SVO, SOVEE,
Inwonergericht werken door middel van Servicenormen
... Molenwaard via naar… BESTUURSKUNDIGE WETMATIGHEDEN
Omvang van de ambachtseconomie
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Organigram Gemeente Utrecht
Inkoop atelier Drechtsteden
Welkom 1.
Medewerkersdag 4 juli 2007 DIV.
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Informatiebeheer centraal Stadsarchief Jan Verhoeven.
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
© Copyright 1998 by KPMG Management Consulting N.V. 2.2 De fasen in het leven van de IV- infrastructuur.
Welkom 8 februari Agenda  Bedrijfsprofiel  Producten en diensten  Veiligheid en verantwoordelijkheden  Het project  Het proces  Stelling.
Het Management Informatie Portaal
Informatieavond Petrus en Paulusschool
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Klassieke AO Leseenheid1
Bijeenkomst ‘De verwevenheid tussen de boven- en onderwereld’ 21 mei 2008 WELKOM.
Inhoud: Voorstellen leden van het atelier Werkwijze van het atelier
Swv V(S)O Eemland Voorlichting medezeggenschapsraden
Projectweek.
Sociaal Plan Omgevingsdienst Midden-Holland
De omgevingsvergunning Op weg naar één integrale vergunning 14 juni 2007 Joke de Vroom.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 2 juni 2006 Den Haag.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Regiobijeenkomsten WEC-Raad Mei en juni Programma regiobijeenkomst uurwelkom en aanleiding bijeenkomst uur thema I: rol en positie van.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Zichtbare Zorg heet u welkom Informatiesessies september 2009.
Zichtbare Zorg Voor zichtbare kwaliteit van zorg
Informatieplattegrond
Schitterende Organisaties®
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
Van Harte Welkom in Grou
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Klantendag 21 februari 2008 Servicecentrum Drechtsteden
Atelier I & A Bijeenkomst met medewerkers I & A op dinsdag 3 juli 2007.
De Rotterdamse aanpak Wijk- en dagarrangementen brede school
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Gebiedsvisie Groningen-West
[  Gefeliciteerd met de Arbowet!] Miriam Smits 19 december 2005.
Cliëntenraden en WMO raden De Wolden en Hoogeveen 8 oktober 2014
Gemeente Nijmegen Informatiebijeenkomst Hervorming gesubsidieerde arbeid 13 januari 2011 Mark van der Velden projectleider.
MR De Medezeggenschapsraad (MR) bestaat uit gelijk aantal leerkrachten en ouders MR Van Damschool bestaat uit: Inge Blok Ria van der Meijden Wijnand van.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
19 juni 2008 E-depot: de Rotterdamse praktijk Josje Everse Projectleider E-depot.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Beheer van ICT voorzieningen: wat is dat?
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Servicecentrum Drechtsteden Resultaatgerichte dienstverlener voor de regio!
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
REGIO RONDE NAJAAR 2015 Bergen op Zoom, 21 oktober 2015, uur Dagvoorzitter: Maartje Janssen.
Hoe organiseer je de vraagkant? Balanceren tussen flexibiliteit en bureaucratie.
Herindeling GNL
Afdeling in de steigers… Jan Kappers
De sleutel tot succes in een ontvlechtingsproces
Transcript van de presentatie:

Medewerkersdag 10 juli 2007 Afdelingen Communicatie

Doel van deze dag Kennismaken met collega’s uit vakgebied Terugkoppeling uit het atelier Besluiten KMD over de bespreekpunten Informatie over het vervolgtraject Gelegenheid tot vragenstellen Werkopdrachten

Middagprogramma ● uurkennismakingsspel ● uurterugkoppeling atelier ● uurbesluiten Kwartiermakerdirectie ● uurvragenronde ● uursubgroepen ● uurborrel

Uitkomsten Atelier Gé van Strien, voorzitter

Complimenten voor De enorme inzet van de atelierleden (Maarten, Chris, Cojan, Ivo, Peter, Marlies en José) en van de medewerkers achter de schermen Het aanleveren van steeds weer nieuwe gegevens (liefst gisteren) De verwerking van zeer veel stukken

Atelier activiteiten Bezoek aan servicedienst Rotterdam Conceptrapport Processen 23 / 24 april in Papendrecht Voorstel organisatievorm Adviezen over Plustaken Transitie Bespreekpunten

Eindrapport atelier - Vertaling van SCD missie, waarden en kwaliteitsindicatoren naar Communicatie - Productbeschrijvingen basispakket - Beschrijving Pluspakket bestuurscommunicatie en representatie - Afdelingsgrootte ( voor basispakket) - Huisvesting en transitie (huisstijl) - Proces personeelsmagazine, gemeentenieuws, website

Advies atelier afd. structuur

Bespreekpunten Communicatie voor SCD zelf Raadscommunicatie Verder gaan met huisstijl Extra basispakket Dordt ook voor anderen? (extra) Plustaken: – Bestuurscommunicatie en representatie – Internationale betrekkingen – PR & Marketing

Uitkomsten beraad kwartiermakerdirectie Ben Kokx, projectleider

Koppeling van werkzaamheden in het advies en beleidsproces in twee clusters. Hier aan zijn, per cluster, de met het proces verband houdende uitvoerende en ondersteunende werkzaamheden toegevoegd. Clustering van werkzaamheden in het proces van administratie en gegevensbeheer Clustering van werkzaamheden die te maken hebben met gebouw en werkplekinrichting en kantoorautomatisering Organogram Servicecentrum Drechtsteden Accountmanagement serviceplein en telefoonbalie Bedrijfsvoering salarisadministratie, financiële administratie Verzekeringsportefeuille DIV, BAS/MID Administratie en gegevensbeheer gebouw, restaurant telefoon, voorzieningen werkplekinrichting, beheer helpdesk, netwerkbeheer Gebouw en Infrastructuur p-beleid en advies, LCD juridisch advies, vertegenwoor- diging, bezwaar en beroep, aansprakelijkheid, inkoop Advies en Beleid 1 comm advies en begeleiding middelen en ondersteuning inform en autom. advies AO/IC Advies en Beleid 2 en Plustaken Directeur SCD

Belangrijkste elementen Hoofdlijnen advies overgenomen Accountmanagement overal anders geregeld Twee service-eenheden communicatie Raadscommunicatie bij bestuurscommunicatie Geen nieuw aanbod op pluspakketten nu Communicatie voor SCD zit in formatie, maar uitbreiding vanwege extra behoefte bekijken Uniformeren huisstijlsjablonen is project I-plan

Hoe verder met inrichting SCD Personele kant – O&F-rapport, functieboek, was-wordt-tabel – Plaatsingsprocedure Inrichting service-eenheden – Onder leiding van kwartiermaker – Inregelen dienstverlening, werkprocessen, interfaces, systemen en applicaties

Vragen?