IiiGO Innovatie & Integratie Ict Goeree-Overflakkee.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Visie Natuur en Landschap Goeree-Overflakkee
Advertisements

Innovatie & Integratie Ict Goeree-Overflakkee
Voorbereiding stelselwijzigingen Transitiebureau en VNG
Regionale bijeenkomst Werken naar Vermogen Regio Limburg Geert Schipaanboord.
Hoe organiseer je eFactureren in je gemeente ?
SMQ (BAG-WOZ) Relatiedag Afstemming BAG-WOZ
Interactieve sessie over de trends in de ICT
... Molenwaard via naar… BESTUURSKUNDIGE WETMATIGHEDEN
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
Digitale dienstverlening
Innovatie & Integratie Ict Goeree-Overflakkee
Innovatie & Integratie Ict Goeree-Overflakkee
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
Management Advies Specialisten in dienstverlening, bedrijfsvoering en informatiemanagement bij lokale overheden.
Intergemeentelijke samenwerking en HR
Ontwikkelingen TGN Pépin Cabo Projectleider TGN.
Martine Meijers Hester Tjalma
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Nationaal Innovatie Event
Management Advies Specialisten in dienstverlening, bedrijfsvoering en informatiemanagement bij lokale overheden.
Applicatie-management Rijkswaterstaat
Informatiestrategie INFS – College 4
Ouderengezondheidszorg
Governance van de informatievoorziening
- 1 - maandag 21 juli 2014 OPDIC | | OPDIC het fundament onder uw bedrijfsvoering.
I-SCAN PROJECT E-gov met en voor uw INHOUD 1.Kerngedachte I-scan 2.Historiek I-scan 3.Het I-scan traject voor gemeenten en steden 4.Praktisch.
De kracht van HBSoftware
Fusie en integrale veiligheid. Aanloop: ambtelijke fusie Focus operationeel Bezuinigingen, zero base.
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Het van innovatie Gemeente Dordrecht Henk Wesseling & Mark Voogd PMO Amsterdam 2003.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Cliënt- en Familieperspectief
Haarlems Inkoop- en Aanbestedingsbeleid
Missie, visie, strategie & jaarplan
Samenwerking in het sociale domein ‘ over bestuurlijk lef en ambtelijke onrust in de regio’ Debat "De Sociale Gemeente" Dick van Maanen.
Waarom applicatie rationalisatie een slimme keus is
Landelijke Basisregistratie Ziekenhuiszorg
Afstudeerpresentatie Richard Lekkerkerk,13 september 2011
IT & Corporatie Professionaliseringsbijeenkomst Utrecht, 29 juni 2009.
Stimuleringskader Groen-Blauwe diensten Stika Kempenland 16 April 2014
De case Oostkamp.
Inrichten van een dienst Weblectures
Convenant Rotterdam Half Time Tribune MKB-Rijnmond 1 1.
Ondersteuning, een nadere verdieping. BRP in ZIP-formaat
Governance van de informatievoorziening
Risicomanagement binnen de decentralisaties
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
Uitdagingen voor regionale (samen)werking in Midden-West-Vlaanderen
ArchiValue: de APG-Case
Workshop Actueel Hoogtebestand Nederland
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Business & Informatieplanning (BIP)
BlueDolphin To facilitate progress through organized knowledge Wilko Visser VIAG kennissessie 23 mei 2014.
IiiGO Innovatie & Integratie Ict Goeree-Overflakkee.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Beheer van ICT voorzieningen: wat is dat?
Beheer in BedrijfsContext AD ICT Leerjaar 2 George Pluimakers Module: ICTBBC01DX Studiejaar 2013/2014.
1 IT Service Management Theorie (2). 2 “Op zoek naar balans tussen dienst en klant” Bron: artikel uit IT Service Magazine van Robert den Broeder en Aad.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Servicecentrum Drechtsteden Resultaatgerichte dienstverlener voor de regio!
1 Samenwerking in de regio Leiden Secretarissenkring Holland Rijnland 15 november 2007.
1 Vlaams Proceshuis Toelichting en demo Wegwijs Proces Anneleen Vanden Boer Thomas D’haenens.
Herindeling GNL
Richtinggevend Sturend Uitvoerend Organization cycle management
SOPOGO Van 1990 tot 2017.
Business case Enterprise Service Bus
International experience
Transcript van de presentatie:

iiiGO Innovatie & Integratie Ict Goeree-Overflakkee

iiiGO Van heden naar toekomst IST Bedrijfsvoering SOLL bedrijfsvoering SOLL bedrijfsvoering IST Inform- en apl architectuur SOLL I en apl architect SOLL I en apl architect IST Technische infr SOLL Technische infr SOLL Technische infr IST ICT organisatie SOLL ICT organisatie SOLL ICT organisatie IST Projectorganisatie

iiiGO Spanningsveld Tijd en geld Rechtmatigheid Doorlooptijd Draagvlak Complexiteit Kwaliteit Sc1: alles aanbesteden Sc2: Stichtse vecht Sc3: tussenoplossing Sc1 en Sc2

iiiGO Loshangende eindjes Contracten Scenario: Shared Service Center Scenario: Eén ambtelijke organisatie Scenario: Herindeling

iiiGO Applicatie architectuur

iiiGO Vragen/discussie

iiiGO Voorstraat AN Beesd T: 31 (0) E: nl

iiiGO Native Consulting Native is toonaangevend en vernieuwend in het verbeteren van bedrijfsstrategie, bedrijfsvoering, informatievoorziening, ICT én de bijbehorende operationele processen. Native is praktisch en resultaatgericht en maakt gebruik van visualisaties om ook directies, het college en de gemeenteraad in deze processen te betrekken. De visualisaties zorgen voor verbinding en overzicht. Native is onderscheidend in het delen van informatie en het verbinden van haar klanten; door gemeenten voor gemeenten.