Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

Uitbesteden van ICT diensten? Bezint eer U begint!
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Wat is VLM? Succesvol ondernemen met je medewerkers
Ondernemen in de praktijk
Idee •Idee over de positionering van Doesburg. Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/
FNV SAMEN IN BEWEGING VOOR KOOPKRACHT EN ECHTE BANEN! 30 NOVEMBER IN DE JAARBEURS, UTRECHT 1.
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Inhoud Triodos Bank (kort) Raakvlakken met mijnbouw/goud
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
1 UITGAAN VAN POTENTIES WERKEN AAN EXCELLENTE KINDEROPVANG.
Brrrrrrr, een klant CEO bezoekt weinig klanten Wel praten over….., niet praten met….. Klant is van vlees en bloed, geen getal Klant is eng….. Klanten gaan.
Leiderschap.
INFOSHOP 7 Dienstverleningscharters bij de Vlaamse overheid
Workshop intrapreneurschap Ondernemerschap binnen de bedrijfsmuren.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Missie, visie, strategie & jaarplan
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd
Duurzaam, gepassioneerd en geëngageerd talent!
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Bureau X? The fun way to success 1. Gedeelde beliefs zijn het hart van de organisatie De hele organisatie is opgebouwd om deze beliefs te versterken en.
Leiderschap in het publieke domein Observaties en ervaringen Leo Lenssen Boardroom Bestuurders Primair Onderwijs 10 december 2009.
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Is een initiatief van Virtuele kansen in de reisbranche: van ondernemen tot arbeidsmarkt Op weg naar excellente commerciële dienstverlening.
Verantwoordelijkheid delen
plaats datum naam trainer
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Marketing vandaag en morgen
Bronvermelding Alle schriftgedeelten zijn – tenzij anders vermeld - uit de NBG Bijbelvertaling Alle citaten - tenzij anders vermeld – die worden.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Visie & Strategie.
STRATEGY AND THE NEW ECONOMICS OF INFORMATION
Wie van ons wist op zijn 15de met welke partner hij/zij door het leven zou gaan? Wie van ons wist op zijn 20ste wie zijn huidige werkgever zou zijn? 3.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Presentatie ZZP-Club Huizen 13 maart 2015 Rabobank Noord Gooiland.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
Het Rijk van Koning Klant
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Persoonscertificering. Waartoe? Nederland heeft Q nodig Wij zijn trots op ons werk en beroep Wij zijn vakgenoten die een hoogwaardig niveau nastreven.
Management en leidinggeven
Strategie DAG 1: Missie : WAAR WE VOOR STAAN Waarom bestaan we, toegevoegde waarde, Waarin onderscheiden we ons? Visie : WAAR WE VOOR.
 A-94 A-94.
Ondernemen moet je doen
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
Organisatie en Beleid Bijeenkomst week 3 Werken in een team
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 - Introductieles Business IT & Management
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
Middel Management Martin Doolaard Praat mee via #seminarISBW.
Renovatie & Transformatiebeurs Zelf (ver)bouwen De (klant) reis van je leven Wilma Klaren, 13 april 2016.
Dienstenmarketing Week 4.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Interim Communicatie Opdrachten. Meesters in Management helpt klanten om Interim communicatie opdrachten te vinden. We hebben regelmatig interim opdrachten.
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Opdracht 1 communicatietheorie
SHEQ SHQ.
Klantgerichtheid – Houding en gedrag
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Middel Management Martin Doolaard Praat mee via #seminarISBW.
Transcript van de presentatie:

Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp

Programma Waarom een Reisbranche campagne? Waarom werken naar excellente dienstverleners? Resultaten nulmeting GfK Resultaten straatinterviews (filmpje) De campagne (trailer met beelden)

Crisis! What Crisis? A. Arbeidsmarkt of Economie B. Manager of Ondernemer C. Ruim of Krap: de afhankelijkheid van GOEDE medewerkers

Sector zoekt oplossingsrichting in Ondernemen met de factor Arbeid Wat willen wij? Met wie willen wij? Hoe willen wij? Waarin onderscheiden wij ons van andere sectoren?

de ontwikkeling in een kort tijdsbestek de 3e fase: een definitieve identiteit People at Strategy Van Goed naar GROOTS (de spelregels) en de Mensen

Als je uit de reisbranche komt weet je wat commerciële dienstverlening is. De mensen, de organisaties en het management is daarop gericht: EXCELLENTE DIENSTVERLENING

ONDERNEMER EN MANAGEN WORDT DAN VALUE- MANAGEMENT

COMMUNICATIE NAAR INTERN (de medewerkers) – arbeidsmarkt – EN NAAR EXTERN (klanten): IDENTITEIT EN TROTS!!!!

Zoek vindt en ontwikkel medewerkers vanuit deze waarde. Overtuig medewerkers van deze waarden (People at Strategy) Communiceer en bewijs deze value op de markt!!!!!! En dan is het aftellen en managen:

De Reisbranche: Excellente dienstverleners door Excellente medewerkers

0-meting Representatieve steekproef: – 18+ – Min. 1 reis per jaar 20% is nog niet op de hoogte van de dienstverlening, zekerheden en garanties van een ANVR reisonderneming. 44% denkt goedkoper uit te zijn als ze zelf een reis boeken 57% let bij het online boeken van een reis of er een ANVR logo op de site staat.

De ervaring door de klant Straatinterviews Hilversum

De reisbranche heeft excellente dienstverleners Be good and be proud of it! Be good and tell it! Met brave campagnes vallen we niet op. Daarom: Een campagne met een knipoog. Want: De reisbranche brengt je verder!!!

Reisbranchecampagne