Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp
Programma Waarom een Reisbranche campagne? Waarom werken naar excellente dienstverleners? Resultaten nulmeting GfK Resultaten straatinterviews (filmpje) De campagne (trailer met beelden)
Crisis! What Crisis? A. Arbeidsmarkt of Economie B. Manager of Ondernemer C. Ruim of Krap: de afhankelijkheid van GOEDE medewerkers
Sector zoekt oplossingsrichting in Ondernemen met de factor Arbeid Wat willen wij? Met wie willen wij? Hoe willen wij? Waarin onderscheiden wij ons van andere sectoren?
de ontwikkeling in een kort tijdsbestek de 3e fase: een definitieve identiteit People at Strategy Van Goed naar GROOTS (de spelregels) en de Mensen
Als je uit de reisbranche komt weet je wat commerciële dienstverlening is. De mensen, de organisaties en het management is daarop gericht: EXCELLENTE DIENSTVERLENING
ONDERNEMER EN MANAGEN WORDT DAN VALUE- MANAGEMENT
COMMUNICATIE NAAR INTERN (de medewerkers) – arbeidsmarkt – EN NAAR EXTERN (klanten): IDENTITEIT EN TROTS!!!!
Zoek vindt en ontwikkel medewerkers vanuit deze waarde. Overtuig medewerkers van deze waarden (People at Strategy) Communiceer en bewijs deze value op de markt!!!!!! En dan is het aftellen en managen:
De Reisbranche: Excellente dienstverleners door Excellente medewerkers
0-meting Representatieve steekproef: – 18+ – Min. 1 reis per jaar 20% is nog niet op de hoogte van de dienstverlening, zekerheden en garanties van een ANVR reisonderneming. 44% denkt goedkoper uit te zijn als ze zelf een reis boeken 57% let bij het online boeken van een reis of er een ANVR logo op de site staat.
De ervaring door de klant Straatinterviews Hilversum
De reisbranche heeft excellente dienstverleners Be good and be proud of it! Be good and tell it! Met brave campagnes vallen we niet op. Daarom: Een campagne met een knipoog. Want: De reisbranche brengt je verder!!!
Reisbranchecampagne