Interactie oftewel: wat met wie? Eerst eens analytisch...

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Nieuw Elan met een Inspirerend Toekomstbeeld
Primary art market - Signals Waarde creëren & waarde vasthouden Value Creation & Value Capture Monika Kackovic.
Appreciative inquiry:
Implementatie van de UNCO-MOB
De Vrouw Toen God de vrouw schiep was hij nog laat bezig op de 6e dag.
Maak van Dyslexie je gaven. In plaats het te zien als een handicap
Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van.
Wat is goed onderwijsonderzoek?
Ouders en Kinderen Centraal
A road with hiccups team Quatsj. Inhoud Wie zijn team Quatsj Playreal Process Concepten Het einde Drakeneiland Process Concepten Te verwachten.
levenslessen 7 % Steeds even klikken om verder te gaan !
Denken en gewoon doen. Leren is eerder het vuur aansteken dan een emmer vullen.
Abstracte kunst & Onderwijs anders leren kijken - anders leren denken
In je element zijn slim samen
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Kwaliteitszorg als meerwaarde
Termen Sterke waardering= persoonlijke keuzes die iemand maakt en die zijn andere waardering richting geven (maatstaf) blz40 Hyperwaarde= cultureel bepaalde.
Van probleemstelling naar doelstelling
De resultaatmanagement-paradox
Ludo Daems.
Improving Mental Health by Sharing Knowledge Ervaringswerkers in de ggz.
Workshop Relationele en seksuele vorming
Benieuwd naar wie ik ben ...
28 januari 2010 Ouderavond Schiedam
Wat is APPRECIATIVE INQUIRY Een manier van kijken en Een co-creatie voor duurzame verandering
Proces en Product.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
HAPPY AGING Eindpresentatie ADP Tim Bosje & Janine Huizenga.
Wat gaan we leren in groep 5
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
1 Samenwerking in de keten Toegevoegde waarde of illusie ?
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
Marketing Ir Adriaan Walraad MBA. huishoudelijkheden  4 Opdrachten (10% van eindcijfer)  Donderdag ervoor in mijn postvak  Te laat = 5 (of lager) 
HGW-Vuurvlinder Passend Onderwijs? Bezuinigingen? Handelings Gericht Werken Hulp vanuit de overheid?
‘Als iets écht is, is het onveranderlijk’
Crowdsourcing Tim Versluijs. Inhoud Motivatie Wat is crowdsourcing? De acht stappen De vormen van crowdsourcing Voorbeelden Voordelen en gevaren Rol van.
Een levensboek voor ouderen
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Mindfulness.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Cultuurprofieldoelen;
Kennis- en Onderwijscentrum Bodem en Ondergrond Leergang Oriëntatie Bodem en Ondergrond.
Het nut van Business Planning
The Next Web conferentie 25 en 26 april. Hoofdvraag Wat zijn de meest inspirerende bedrijven die tot de verbeelding spreken en hoe komt dit?
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Vakmanschap is Meesterschap Samen Leren in Meesterschap
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
 A-94 A-94.
Discussiegroepen - resultaten
SOCIAL RETURN SERIOUS GAME voor iedereen die social return serieus op de kaart wil zetten.
Business en IT Consulting
Pedagogische theorieën
BEWONERGESTUURDE WIJKONTWIKKELING: DE KRACHT VAN EIGEN OPLOSSINGEN !
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
10/01/2012. Partner voor dit proces MTI 2 (the Marketing, Technology, and Innovation Institute) Netwerk van universiteitsacademici met bedrijfservaring.
Ouders-kind-peuterspeelzaal één pakket samen verantwoordelijk!
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
Bepalen veranderbehoefte Bepalen toekomstige computertechnologie Bepalen toekomstige bedrijfsprocessen Bepalen huidige “Gap” Bepalen huidige computertechnologie.
Mondzorg - persoonsgericht
Leiding geven aan school ontwikkeling
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Ga je mee met de versnellingsvertrager?
The making of: Omgevingsvisie
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Spel als middel voor……. TEAMBUILDING.
Transcript van de presentatie:

Interactie oftewel: wat met wie? Eerst eens analytisch...

(wow- daar wil ik bij zijn) (Rigide procesmmnt) (Rigide Projectmanagement) (zingeving) Huidige verkeerskundige praktijk Imagineering (wow- ik wil meedoen!) (wow- mooi gemaakt!) Gericht op Co-creatie Gericht op aanbodkant Oriëntatie op Materiele waarde Oriëntatie op immateriele waarde (Strategie en organisatie) proces inhoud

(Rigide Projectmanagement) Integraal projectmmnt (Prince2) (imagineering 2.0) (Rigide procesmmnt) (Leiderschap) Imagineering (imagineering 3.0) Prosumership (imagineering 1.0) Gericht op Vraagkant Gericht op aanbodkant Oriëntatie op Materieel ontwerp Oriëntatie op immaterieel ontwerp Strategie en organisatie (Business Process Re-design) Interactie  Organisatie Proces Inhoud Organisatie  Proces Inhoud Proces  Inhoud Redenerend vanuit het bestaande

(Rigide Projectmanagement) Integraal projectmmnt (Prince2) (imagineering 2.0) (Rigide procesmmnt) (Leiderschap) Imagineering (imagineering 3.0) Prosumership (imagineering 1.0) Gericht op Vraagkant Gericht op aanbodkant Oriëntatie op Materieel ontwerp Oriëntatie op immaterieel ontwerp Strategie en organisatie (Business Process Re-design) Inspiratie  Creatie Exploratie Implementatie Creatie  Exploratie Implementatie Exploratie  Implementatie Redenerend vanuit de verbeelding

Instrumentaliteit: Van Aansturings- Besluitvormings- ProbleemProjectmatig Procesmatig probleem Naar werken werken naar Realisatie-Samenwerkings- Aanpakaanpak Verwachting: Kwaliteit Acceptatie van de aanpak Motivatie vanuit materiële oplossingen, probleemgericht redenerend Maakbaar-heidMateriëleoplossing Waarde:Waarde: Oplossen van realisatieSamenwerkings-probleem

Instrumentaliteit: Van van Aansturings- attitude ProbleemProjectmatig Co-creatie Naar werken naar Realisatie-Passie/ Aanpakinspiratie Verwachting:verwachting: Kwaliteit genererende relatie van de aanpak Motivatie vanuit materiele oplossingen Waardegericht redenerend Waarde:Waarde: Oplossen van vermeerderen realisatiesociaal kapitaal probleem genererendvermogenMateriëlewaarde

Instrumentaliteit: Van Denkraam/ Attitude paradigmaBeleving Co-creatie Naar naar Lens/Passie/ perspectiefinspiratie Verwachting:Verwachting:: Productief Genererende statement relatie Motivatie vanuit immateriële oplossingen, waardegericht redenerend genererendvermogenImmateriëlewaarde Waarde:Waarde:Vermeerderen symbolischSociaalkapitaal

Instrumentaliteit: Van Denkraam/ besluitvormings paradigmaBeleving procesmatig probleem Naar werkennaar Lens/Samenwerkings perspectiefaanpak Verwachting: Productief Acceptatie van de statement aanpak Waarde:Waarde: Vermeerderenoplossing van symbolischsamenwerkings kapitaalprobleem Maakbaar-heidImmateriëleoplossing Motivatie vanuit immateriële oplossingen, probleemgericht redenerend

Interactie of: hoe doe je dat? De synthese

Instrumentaliteit: Van Denkraam/ Attitude paradigmaBeleving Co-creatie Naar naar Lens/Passie/ perspectiefinspiratie Verwachting:Verwachting:: Productief Genererende statement relatie Motivatie vanuit immateriële oplossingen, waardegericht redenerend genererendvermogenImmateriëlewaarde Waarde:Waarde:Vermeerderen symbolischSociaalkapitaal

Instrumentaliteit: Van Preference passief Polution narratief imaginative Naar (verhalend)(maakt wat los)naar Echtheid, flow vitaal betekenisvolharmonisch Verwachting: Authenticiteit Zelfbewustzijn schoonheidzelfverwerkelijking Imagineering, Het creeren van een belevingsconcept Waarde:Waarde: HerkenningTransformatie (wat ik (tot wie ik daarmee daardoor kan doen) verword) Wow- ik wil Meedoen!Immateriëlewaarde

Rosa Niet de meest heftige ervaring maar de meest echte telt...

De infantiele consument- Benjamin Harper  Infantilisering van de consument: Als je wilt dat het consumentenkapitalisme zegeviert, dan moet je van consumenten kinderen maken of van kinderen consumenten  Preference polution: how markets create the desires we dislike  Infantilisering van de consument: Als je wilt dat het consumentenkapitalisme zegeviert, dan moet je van consumenten kinderen maken of van kinderen consumenten  Preference polution: how markets create the desires we dislike

Infantilisering  Peter pan: ik wil geen grote man worden  Impulsiviteit boven bedachtzaamheid  Gevoel boven rede  Zekerheid boven onzekerheid  Dogma’s boven twijfel  Onwetendheid boven kennis  Spel boven werk  Plaatjes boven woorden  Beelden boven idee  Kijken boven reflectie  Plezier boven geluk  Egoïsme boven altruïsme  Privaat boven publiek  Narcisme boven sociabel zijn  Rechten boven plichten  Het nu boven verleden en toekomst  Het nabije boven het verre  Peter pan: ik wil geen grote man worden  Impulsiviteit boven bedachtzaamheid  Gevoel boven rede  Zekerheid boven onzekerheid  Dogma’s boven twijfel  Onwetendheid boven kennis  Spel boven werk  Plaatjes boven woorden  Beelden boven idee  Kijken boven reflectie  Plezier boven geluk  Egoïsme boven altruïsme  Privaat boven publiek  Narcisme boven sociabel zijn  Rechten boven plichten  Het nu boven verleden en toekomst  Het nabije boven het verre

Waar past spel en waar past volwassenheid?  Het is redelijk gewoon dat een kind in een videospel spaceinvaders kapotschiet... Maar een kind met een revolver op straat is niet normaal  Het is redelijk gewoon dat een volwassene met een auto rijdt... Maar een volwassene die onwetend, egocentrisch en impulsief is in het verkeer?  Rosa is speels waar het kan, volwassen waar het moet Waar past spel en waar past volwassenheid?  Het is redelijk gewoon dat een kind in een videospel spaceinvaders kapotschiet... Maar een kind met een revolver op straat is niet normaal  Het is redelijk gewoon dat een volwassene met een auto rijdt... Maar een volwassene die onwetend, egocentrisch en impulsief is in het verkeer?  Rosa is speels waar het kan, volwassen waar het moet

Rosa is speels als een kind, maar rijdt als een volwassene Kapstok  Bereikbaarheid  Opt-in, opt-out  Time shift  Verkeersveiligheid  Vergevingsgezindheid  Statusonderkenning  Milieu  Maar ook: serieus genomen worden Kapstok  Bereikbaarheid  Opt-in, opt-out  Time shift  Verkeersveiligheid  Vergevingsgezindheid  Statusonderkenning  Milieu  Maar ook: serieus genomen worden