Communicatiewetenschappen INFOSESSIES September 2009.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Invoering van Corona Belangrijke wijzigingen voor studenten Check regelmatig voor updates van deze presentatie.
Advertisements

Dienst « Elektronische Publicaties » e-Depot Demo DIGITOOL 3.0     12.IV.2007 Wanneer u klaar bent, ga door.
Het leerkrediet.
1 Diplomaruimte Informatie voor Studenten. 2 Wat is de diplomaruimte? •Opleidingsmodel i.p.v. jaarmodel •Eenvormige structuur voor alle studenten van.
Homepage Login Paswoord Checkbox onthoud login Inlogknop (naar student) (naar docent) (naar student) (naar docent)
Aanmelden in studielink
Infosessie Ombudswerking 1.Wie zijn/ Wat doen ombudspersonen? 2.Aandachtspunten OER.
Geïndividualiseerde trajecten Faculteit PSW Academiejaar
1 Diplomaruimte Informatie voor Studenten. 2 Wat is de diplomaruimte? Invoering van een opleidingsmodel Eenvormige structuur voor alle studenten van de.
Infosessie tolerantiesysteem en (niet-) bindend studieadvies rechten
1. GIT-regels (facultair) 2. Regels m.b.t. volgtijdelijkheid (FacRa)
Master in het Sociaal werk Praktische informatie: schakelprogramma.
Flexibilisering Decreet universiteiten ‘91 Flexibiliseringsdecreet Rechtspositieregeling van de student, de participatie.
Onderwijs- en examenreglement
Nieuw studievolgsysteem
Communicatiewetenschappen INFOSESSIES September 2011.
1 Diplomaruimte Infosessie studenten Faculteit Sociale Wetenschappen.
Communicatiewetenschappen
Communicatiewetenschappen INFOSESSIES September 2011.
Communicatiewetenschappen
Starters bachelor FEB Examenresultaten: wat nu? Februari 2013.
Infosessie tolerantiesysteem en (niet-) bindend studieadvies Criminologie Februari 2014.
1. GIT-regels (facultair) 2. Regels m.b.t. volgtijdelijkheid (OC) 3. Deadlines en werkwijze Alle info: > GIT GIT-regels en volgtijdelijkheid.
& STAGEREGISTRATIE INFOSESSIE STAGE
Leerkrediet Liesbeth Hens Departement Onderwijs en Vorming
Examenresultaten: wat nu?
Wij werken met SIS I Controle inschrijfvereisten 29 november
Niet-bindend studieadvies 22 februari Niet- bindend studieadvies: wat? 2.Tegenvallende resultaten: oorzaken? 3.Tweede semester: aanpak? 4.Hulpmiddelen.
Communicatiewetenschappen INFOSESSIES September 2010.
Infosessie eerste bachelor WELKOM Infosessie eerste bachelor Verwelkoming - K. Malfliet, decaan Structuur bacheloropleidingen en praktische.
Infosessie examens en ombudsdienst Programma infosessie Zittijden en examenperiodes Examenreglement Ombudsdienst Survival tijdens de examens.
Communicatiewetenschappen INFOSESSIES September 2010.
Communicatiewetenschappen INFOSESSIES September 2010.
Enkele voorbeelden.
Communicatiewetenschappen INFOSESSIES September 2010.
Master Sociaal werk en sociaal beleid Infosessie schakeljaar 24 september 2007.
1 Diplomaruimte Infosessie studenten Faculteit Sociale Wetenschappen.
1 Diplomaruimte en leerkrediet Informatie voor studenten.
Infosessie Culturele Studies
Master in de bedrijfscommunicatie
LEREN LEREN & PAL.
Werken in K.U.Loket Syllabi. 1 ZoekmogelijkhedenVolledige lijst opvragen is ook mogelijk, maar kan lang duren Start in K.U.Loket de toepassing “mijn syllabi”
Infosessie studievoortgang criminologie
Infosessie studievoortgang rechten
Infosessie verkorte programma’s criminologie 21 september 2015.
Infosessie praktische PPW Voor studenten 1 ste bachelor Pedagogische Wetenschappen.
Informatiesessie zij- instromers PW/MES-N. Welkom aan de faculteit! Voorstelling PPW Praktische informatie Vooruitblik op het eerste.
Infosessie praktische PPW Voor studenten 1 ste bachelor Psychologie.
Infosessie verkorte programma’s rechten 21 september 2015.
Individueel Studieprogramma
College-etiquette. ICT-toepassingen: KU Loket, Toledo, ISP & IER
Infosessie studievoortgangs- maatregelen criminologie December 2014.
Master of Science in het sociaal werk en sociaal beleid Infosessie masterprogramma Academiejaar
Naam presentatie – Naam maker en/of presentator - 12/09/2005 Faculteit Naam Faculteit – Dienst of Vakgroep (optioneel) Facultaire Studietrajectbegeleiding.
Infosessie studievoortgangs- maatregelen Rechten December 2014.
Master of Science in het sociaal werk en sociaal beleid Infosessie schakelprogramma Academiejaar
Naam presentatie – Naam maker en/of presentator - 12/09/2005 Faculteit Naam Faculteit – Dienst of Vakgroep (optioneel) 20 september 2010 Infosessie Geïndividualiseerde.
Keuzemogelijkheden BA HIR – 3 e fase Maandag 09/05 om 12u30.
Je examenresultaten derde examenperiode Inhoud presentatie 1. Je resultaten Je resultaten 2. Studievoortgangsdossier Studievoortgangsdossier 3.
1 Diplomaruimte en leerkrediet Informatie voor studenten Verkorte bachelor Psychologie (90 studiepunten)
1 Diplomaruimte en leerkrediet Informatie voor studenten Schakelprogramma: Master of Science in de Psychologie.
Introductiedag Bacheloropleiding HW 18 september 2015.
Introductiedag Schakelprogramma HW 18 september 2015.
Je examenresultaten tweede examenperiode Inhoud presentatie 1. Je resultaten Je resultaten 2. Studievoortgangsdossier Studievoortgangsdossier 3.
Programma(hervorming) Prof. dr. Jan Masschelein Prof. dr. Filip Dochy 15/02/20111.
Belangrijke informatie na de junizittijd. Overzicht Studievoortgangsmaatregelen aan de KU Leuven Herexamens Wat nu? o Je resultaten nabespreken met de.
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
Transcript van de presentatie:

Communicatiewetenschappen INFOSESSIES September 2009

Opleidingsmodel ipv jaarmodel Student schrijft zich in voor opleiding, niet meer voor programmajaar Traject verloopt in ‘fasen’, niet meer in ‘studiejaren’ Eén deliberatie op het einde van de opleiding ipv jaarlijkse deliberatie Opleiding = Ba, Ma COM

Valven en examens Valvenberichten –Elektronische valven op Toledo –Via studentenportaal ( Examens –Iedereen is automatisch ingeschreven –Uitschrijven moet via ombudsdienst (

Afwijken van standaardtraject? Volgtijdelijkheidsvoorwaarden –Strenge volgtijdelijkheid (credit behaald of tolerantie ingezet) –Soepele volgtijdelijkheid (vak gevolgd) –Gelijktijdigheid (vakken tegelijk opnemen) Andere interpretatie in het schakelprogramma: de facto gelijktijdigheid (Kwantitatief seminarie: contact opnemen met ISP-verantwoordelijke Carine Paulus

Toleranties ipv deliberatie Voorwaarden: –minstens 50% CSE behalen –voldoende tolerantiekrediet bezitten waarvan max. 10% kan worden ingezet Zelf kiezen om 8/20 of 9/20 te tolereren 7/20 NIET tolereerbaar!

Schakelprogramma Master in de Communicatiewetenschappen Verplicht (46 stp): Communicatiewetenschap (6) Mediabeleid (6) Kwantitatieve data-analyse m.i.v. Oefeningen (6) Sociale statistiek m.i.v. Oefeningen (8) Initiatie in de communicatiewetenschappelijke onderzoekspraktijk (4) Kwalitatieve onderzoeksmethoden m.i.v. Oefeningen (4) Analyse van mediateksten (4) Media-effecten (4) Media-ethiek (4)

Schakelprogramma Master in de Communicatiewetenschappen 1 van de 2 gerichte keuzes (8 stp): –Media en Samenleving –Strategische Communicatie 1 Seminarie (6 stp): –Kwalitatief of Kwantitatief of Multi-methodisch

Gerichte Keuze Media en Samenleving –Mediasociologie (4) –Populaire cultuur: theorie (4) Strategische Communicatie –Strategische communicatie: capita selecta (4) –Organisatiesociologie (4)

1 van de 6 seminaries (6 stp) 1e semester2e semester KwantitatiefMotieven voor gsm- adoptie en gebruik bij tieners/adolescenten Prof. Roe Processen in media- effectenonderzoek Prof. Van den Bulck KwalitatiefComplexiteit in beeld Prof. Demeyer Kwalitatieve inhouds- analyse van speelfilms Prof. Hesling Multi-methodischNieuwsgebruik en publieksgroepen Prof. d’Haenens De impact van seksuele mediaboodschappen op adolescenten Prof. Eggermont

Seminarie Gaat door op dinsdag (11-13u) vanaf 6 oktober 1 e stap: verplichte inschrijving via studentenportaal (deadline 25 september) –Voorkeur per semester aanduiden 2 e stap: toekenning door programmaverantwoordelijke

Inschrijving seminaries via studentenportaal

1e en 2e voorkeur kunnen niet hetzelfde zijn! Kruis per semester 2 opties aan…

Mijn studieprogramma = ISP Stel je Individueel StudieProgramma samen door: –opleidingsonderdelen aan te vinken –evt. vrijstellingen aan te vragen –evt. uitwisselingen aan te vragen Wanneer? Vóór 7 oktober wijzigen aan tweede semester kan tussen 1 en 28 febr - goedkeuring 1 e semester door faculteit uiterlijk op 15 nov Voor meer uitleg :

Mijn K.U.Loket – waar vind ik het? Via de homepage van de K.U.Leuven Vanuit Toledo (opnieuw inloggen is niet nodig!)

K.U.Loket - startpagina Wie helpt bij wat?

Wat heb je nodig? De juiste browserversie met de juiste instellingen!! Je student-gebruikersnaam en paswoord, zoals voor de andere K.U.Leuven- netwerkdiensten

Alle toepassingen zijn beschikbaar zowel in NL als EN. Default staat je taal op wat je bij je 1ste inschrijving aan de K.U.Leuven als communicatietaal op gaf. De taal van je K.U.Loket wijzigen

Vrijstellingen –Aanvragen in het ISP –Bewijsstukken (kopie examenresultaten en evt. syllabus) samen met verzoekschrift indienen bij studentenadministratie (zie –ISP wordt pas goedgekeurd na goedkeuring van de vrijstelling

Mijn studieprogramma - startscherm Achter de knopjes vind je de helppagina’s. Voor alle inhoudelijke vragen: gebruik deze mail-knopjes om de juiste verantwoordelijke voor jouw opleiding te contacteren. Om te starten: klik op je opleiding

Mijn studieprogramma – je keuze maken Vink de gewenste opleidingsonder- delen aan

Mijn studieprogramma – vrijstellingen & uitwisselingen een vrijstelling aanvragen een uitwisselingsvak aanduiden

Mijn studieprogramma – de knoppenbalken Controleren: toont aan welke regels je keuze wel/niet voldoet (zie verder) Toont het uurrooster van de aangevinkte vakken (voor zover ze reeds ingepland zijn) Programmagids van deze opleiding (link naar statische webpagina) ISP opslaan = wijzigingen worden bewaard en doorgestuurd naar Toledo. ISP-verantwoordelijke kan dit al raadplegen, ook docenten zien deze keuze al. Doorsturen = idem als ISP opslaan + je geeft aan dat je keuze “definitief” is. Je krijgt geen herinneringsmails meer. Sluiten: toepassing verlaten zonder wijzigingen te bewaren Controle- en informatieknoppen: Actieknoppen:

Mijn studieprogramma - controleren Controleren

Mijn studieprogramma - bewaren Opslaan of doorsturen

Inschrijfmodule Toledo = OFFICIEEL studieprogramma alleen wijzigbaar via K.U.Loket = extra vakken die je via Toledo als ‘geïnteresseerde’ wil bekijken Hier klikken, brengt je rechtstreeks in K.U.Loket > ISP, zonder opnieuw aanloggen

Mijn studentendossier Via deze toepassing kan je zelf een aantal persoonlijke gegevens wijzigen (adres, bankrekeningnummer, optiekeuze, …) De aanpassingen worden onmiddellijk actief in de centrale studenten-databank. Niet vergeten: klik op om te bewaren! Meer hulp nodig?

Mijn studentendossier - identificatiegegevens

Mijn studentendossier - adressen

Mijn studentendossier - Curriculum Knop ‘Optiekeuze’ verschijnt alleen INDIEN -Je opleiding opties heeft -Periode voor optiekeuze nog OPEN staat (meestal tot 15 okt).

Mijn studentendossier – Curriculum

Mijn studentendossier - financieel

Mijn studentendossier – wet op privacy

Mijn uurrooster Geeft het uurrooster van alle opleidings-onderdelen uit je individueel studieprogramma (ISP). DUS: zolang je keuze hebt gemaakt in je ISP → geen ‘persoonlijk’ uurrooster (uurrooster van de ganse opleiding → online programmagids) Verschillende views: - tabel vs. lijstweergave - week vs. semester

Mijn uurrooster – tabelweergave

Mijn uurrooster - lijstweergave

Problemen? ProbleemContacteer Opbouw programmaProgrammaverantwoordelijke: 1 e semester: 2 e semester: Vragen over inhoud vakkenProgrammaboek op website eidingen Onduidelijkheden programmaboekProgrammaverantwoordelijke Vragen lokalen en uurroosterPortaalsite voor studenten Reglementen/eigen studietraject/ISPStudentenadministratie (lokaal ) ISP-verantwoordelijke: Carine Paulus

Problemen? ProbleemContacteer Problemen examensOmbudsdienst (lokaal Tel 016/ ) Inleveren formulierenBrievenbus studentenadministratie, lokaal Vragen over vrijstellingenStudentenadministratie, lokaal Vragen over data examenperiodesStudentenkalender