Geïntegreerd werken aan de ICT-eindtermen binnen muzische vorming
Jo Bultheel Trotse vader en trotse echtgenoot Poppenspeler PEDICO Marke Auteur Muzomax Averbode Vormingen voor scholen ICT, Muzische vorming, Wereldorientatie, leren leren en krachtige leeromgevingen EN nieuwe eindtermen TECHNIEK en Taalbeschouwing
Geïntegreerd werken aan de ICT-eindtermen visie Muzo conclusie
Muzo & ICT Ballast of buitenkans ? visie Jo Bultheel 4
Uitdaging 5
communiceren van informatie voorstellen van informatie aan anderen zoeken, verwerken en bewaren van informatie zelfstandig leren Oefenen creatief vormgeven Leerprocesgerichte competenties 6
Sociaal-ethische competenties positieve houding – ter ondersteuning van het leren veilig – verantwoord - doelmatig Leerprocesgerichte competenties onderliggende technisch instrumentele en procedurele vaardigheid communiceren van informatie voorstellen van informatie aan anderen zoeken, verwerken en bewaren van informatie zelfstandig leren met behulp van ICT oefenen met behulp van ICT creatief vormgeven met behulp van ICT De ICT-diamant met behulp van ICT 7
visie Integratie waar zinvol als middel om het dagdagelijks onderwijs en leren te verrijken. 8
Uitdaging: hoe? Activiteiten verrijken met ICT Leerlingen observeren en begeleiden in de groei van ICT- competenties 9
Jo Bultheel Muzo Beeld MuziekWoordBewegingDrama
Jo Bultheel Muzo Hallo, ik ben MUZO Ik leef en voel me thuis in onze school. Ik mag de wereld ontdekken mezelf daarin een plaats geven en uitdrukken wat ik beleef. Met de juf/meester gaan we op weg om beter te kijken, te luisteren, in-te-voelen en uit-te-drukken. Mijn school is hier wonder-wijzer!
Jo Bultheel Muzo
conclusie