‘Het talent bestaat niet. Het talent is de behoefte hebben iets te doen.’ ……. Wij als volwassenen willen graag dat kinderen zich goed ontwikkelen. Dan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kijk op Talent Ouderbijeenkomst
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Alert4you Wethouders voor Kindcentra 3 februari 2012.
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
Waartoe zijn wij op aarde?
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
De historie & de toekomst
Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
Presentaties •Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
IB, ICT en Directie samen in zee. De formule voor alle onderwijs vraagstukken Lp + Lm = Lr U+I = Lm2.
<Datum> <Naam school> <Naam presentator>
De eerste mensen Paragraaf 1 Hoofdstuk 2.
Dynamisch samenwerken op een stabiele bodem Bijeenkomst - West Brabant- Cees Hamers.
1 Masterclass Talentmanagement 22 september 2011.
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
17 januari Talent … “Overal aanwezig, maar niet altijd zichtbaar.”
Leiderschap en zelfbedrog:
Presentatie Namens de werkgroep: Peter Budel Utrecht
Zorgcoöperatie Hoogeloon. Eigen regie voor comfortabeler leven “Bewustwording en lokale belangenbehartiging” VIB-evenement 28 november 2011 WillemII stadion.
Voor alle kinderen betaalbare en toegankelijke dagarrangementen woensdag 12 september D&C Amsterdam Antoinette Kat.
Project “De brede huiskamer”. Ontstaan Huiskamers ( 4 tot 13 jarigen ) Onvoldoende gebruik buitenschoolse opvang (BSO) Onvoldoende deelname naschoolse.
‘Het talent bestaat niet.
NOV Conferentie 7 oktober 2008
3 december informatieavond over IKC Aadorp uur inloop met koffie uur start presentatie door NBS de Kei en PC de Rank. Ingrid en Julian
Les 13 Presenteer jezelf (2) Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
 Algemene informatie * Artikel * Auteurs  Inhoud artikel * Inhoudsopgave * Korte schets.
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
 Goede communicatieve vaardigheden hebben.  Als goede ICT-Beheerder moet je de Nederlandse en Engelse taal kunnen beheersen.  Kunnen functioneren in.
Vandaag Het werken in een community. -Hoe werkt een community? -Wat is Whizzer? -Waarvoor gaan we Whizzer inzetten? -Hoe gaan we Whizzer inrichten? -De.
Zwemvaardigheid landelijk meetmoment en registratie.
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Leerlingenraad Wat ging er aan vooraf.
Zelhem 2mei 2013 Hanneke Verweij Biedt u hulp aan de meest kwetsbaren?
Presentatie Executieve functies
Een eenvoudig jeugdsportbeleidsplan - versie april 2010.
De Wiekelaar als ontmoetingspunt De rol van Kulturhusen en de Wmo.
Presentatie| door: Verkenning ontwikkeling Dorpscentrum - Multifunctionele Accommodatie Kloetinge 2015.
 5 gemeenten  25 schoolbesturen  83 scholen  ca llngen.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Krimp biedt kansen ! 3 november 2015.
Visie Praktijk Regiobijeenkomst Regiobijeenkomst: Begeleiding.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
IKC Klarendal.
Wist u dat…… Jongeren het kiezen voor “later” niet hoog op hun prioriteitenlijst hebben staan? Jongeren sterk de behoefte hebben aan ouders die met ze.
Masterplan muziekonderwijs Limburg. Wie is DOOR! Samenwerking tussen: Provincie Limburg: Huis voor de Kunsten Limburg Sien.
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Samenhang in het sociaal domein Sociale visie, decentralisaties Commissie S&V 17 april 2012.
DOOR! & SIEN Inspiratiesessie culturele veld CantaYoung ervaringen Toon Peerboom 30 januari 2016 ECI Cultuurfabriek Roermond.
Havo 1 keuzes voor het tweede leerjaar Basisarrangement Technasium Kunst en cultuur.
Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Presentatie krimp en leefbaarheid 7 februari 2013.
Platform ‘Weert in Beweging’ Platform Weert in Beweging Iedereen gezond in beweging!
Welkom op de Open Dag Het Hooghuis Stadion WelkomWelkom.
Kinderen en Gezondheid bij Albert Heijn september 2009.
Samen(werken) aan Duurzame Inzetbaarheid Van Reactief naar Preventief P&O Netwerkbijeenkomst VGN 1 Februari 2013.
Gerard Oud Clusius College (AOC, Noord-Holland) Erik Degen Cito (Toetsinstituut, Arnhem) 7 april 2016 Hoe wilt u het hebben? Voorbereiding op Centrale.
Building with nature (project Marconi) Kompas voor oriëntatie op vervolgprojecten Minor People, Planet, Profit, Rijksuniversiteit Groningen Policy Lab.
Kloppend Hart van Warmond Bredeschool Samenwerking Yvonne Keijer Bredeschool coördinator Gemeente Teylingen.
Cultuurhistorie Kompas voor oriëntatie op vervolgprojecten Minor People, Planet, Profit, Rijksuniversiteit Groningen Policy Lab ‘Duurzame Ontwikkeling.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
‘Aan de slag met ouders als onmisbare partner’
23 maart 2017 profilering.
Sportsupport, gemeente Den Haag
De Betekeniseconomie in de klas
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Januari ’19 Wist u dat…… Jongeren het kiezen voor “later” niet hoog op hun prioriteitenlijst hebben staan? Jongeren sterk de behoefte hebben aan ouders.
Basistekst : Talentontwikkeling
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.
Transcript van de presentatie:

‘Het talent bestaat niet. Het talent is de behoefte hebben iets te doen.’ ……. Wij als volwassenen willen graag dat kinderen zich goed ontwikkelen. Dan is het slim om aan te sluiten bij hun talenten.

U wilt dat de kinderen uit uw wijk of van uw school hun talenten ontwikkelen. Stel uzelf de volgende vragen: Wat bedoelt u daarmee? Waarom wilt u dat? Met wie werkt u samen? Wat gebeurt er tot nu toe?

De chaostheorie is toepasbaar op talentontwikkeling: Patronen zijn herkenbaar visieontwikkeling netwerken analyse toekomstig resultaat Toeval en kansen zijn bepalend geen hoofdstukken in volgorde, maar losse patronen gunstige toevalligheden gebruiken als kansen

Wat bedoelt u met talenten of talentontwikkeling? Kenmerken van talenten die gevonden zijn: talent is individueel talent is dynamisch (ontwikkelt zich) talent is meerdimensionaal ……………… 1

Welke hoofdtalentgebieden kunnen we onderscheiden? sport, lijf en gezondheid kunst en cultuur techniek en ICT wetenschap en natuur

Welke stadia in talentontwikkeling? 1.Kennismaken 2.Ontwikkelen 3.Bekwamen 4.Topprestaties

Wat is uw rol/positie bij het ontwikkelen van talenten? hoe past dit in de doelstelling van uw school? hoe past dit binnen het jeugdbeleid? 2

Met wie werkt u samen? Organisaties primair gericht op het talent Beheerders van voorzieningen voor talentontwikkeling Scholen Gemeentelijke organisaties

Wat gebeurt er tot nu toe? Een stappenplan om de boel in kaart te brengen: Stap 1: gegevens verzamelen Stap 2: analyse Stap 3: toetsen van doelen en gegevens Stap 4: keuzes maken en aan de slag 3

Het moet wel ergens toe leiden: resultaatgericht (net)werken, van algemene doelstellingen naar constateerbare resultaten want: hebben we bereikt wat we beoogden? hoe kunnen we verder bouwen? 4

Instrumenten voor talentontwikkeling Het individuele kind als uitgangspunt Lage drempels voor alle kinderen Verleidelijke nieuwe mogelijkheden