RENN 4 Federatie Vaktherapeutische Beroepen Vaktherapie op school RENN 4 Federatie Vaktherapeutische Beroepen
Werkveldverbanden Doelen: Intervisie: consulteren van collega’s bij problemen. Expliciteren van impliciete kennis.
Expliciteren in stappen Ervaringskennis uitwisselen( wat werkt bij doelgroep?) Welke effecten zie je of zien derden? Kritische reflectie leidt tot consensus. Beschrijven wat je doet. Beargumenteren hoe je denkt dat het werkt. Vinden van overeenstemming (experts). Toetsen of het werkt. Practice Based Evidence
Niveaus van effectiviteit Potentieel Veelbelovend Doeltreffend Werkzaam
Potentieel Kernelementen zijn beschreven. Randvoorwaarden zijn beschreven. Resultaat van: observaties, interviews en analyse van voortgangsrapportages.
Veelbelovend Kenmerken van potentieel. Interventie theorie. Resultaat van: literatuurstudie en interviews (kennisontlokking).
Doeltreffend/ werkzaam Kenmerken van 1 en 2. Er is bewijskracht/ empirie. Resultaat van: Doelrealisatie-/ cliënttevredenheidsonderzoek Quasi-experimenteel- / normgerelateerdonderzoek. Experimenteel-/ herhaalde case-studies.
Toekomstmuziek/ -beeld Werkveldgroepen: Worden ondersteund door vierdejaars studenten. Zijn vindplaatsen voor de Lectoraten.