RENN 4 Federatie Vaktherapeutische Beroepen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Nut en noodzaak van evaluatieonderzoek
Advertisements

Praktijkonderzoek in zorg en welzijn: over afstand nemen en groeien
Janine van Manen, Helene Andrea, Roel Verheul
Onderzoek naar competentiegericht beoordelen in het groene onderwijs
Aspecten van evaluatieonderzoek
KENNIS IN PRAKTIJKHANDELEN
Instructional rounds •Vorm van community of learners •Gebaseerd op de netwerken zoals die bij medici worden onderhouden •Richt zich op de kern.
Loopbaanontwikkeling
Federatie Vaktherapeutische Beroepen FVB
Welkom bij de workshop van het NEJA
'Evidence': recepten voor de onderwijsprofessional?
CoP - PO Community of Practice – Primair Onderwijs
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
Evidence based werken: STOP4-7 als concrete casus.
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
Studiedag FvB 3 november 2011 Han Kurstjens
Leerlingen voorbereiden op een digitale samenleving: scholen en internet Els Kuiper (VU) en Monique Volman (VU/HAN)
Professionaliteitsontwikkeling
Werken met Nurse practitioners: “effecten van functie differentiatie op de grens van care en cure". Ik wil graag iets vertellen over mijn promotie onderzoek.
Waarom “wat werkt” niet (altijd) werkt, zeker niet in het onderwijs (gedeeltelijk gebaseerd op Biesta, 2007) Joost Meijer Kohnstamm Instituut.
VERLEIDEN TOT LEREN Velon 2007
Het bevorderen van zelfgestuurd leren van pabostudenten op de werkplek
Begeleiden van Praktijkonderzoek
H.
Theory of Change-evaluatie: weten is méér dan meten
Kenniswerkplaats Rotterdams talent
Lectoraat GGZ-Verpleegkunde
effectiviteit en het nieuwe jeugdbeleid
Op weg naar een generiek model voor een regionale volksgezondheidsrapportage Marja J.H. van Bon-Martens CEPHIR seminar Regionale Volksgezondheid Toekomst.
Begeleiding van experimenterende alcohol- en druggebruikende jongeren Werkgroep onderwijs, werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening.
Kritisch bekijken van software Niet het vele is goed…
Ontwerpen van een module
Erkenning van Jeugdinterventies Machteld Zwikker 3 november 2011.
Recht in de roos?! Waardegebaseerde professionalisering en effectiviteit 14 oktober 2009 BINCdag - Gent.
Ontwerponderzoek als voorbeeld van praktijkgericht onderzoek
P RAKTIJKONTWIKKELING, ONDERZOEK EN BELEID Instrumenten voor een effectievere jeugdzorg Chaliny Dever 1 BaSWa Info Vaardigheden.
Netwerk Effectieve Jeugdzorg Amsterdam
Soorten en typen onderzoek
Dr. S. van Hooren Lector KenVaK
Studiedag vaktherapie in werkveld oncologie
Leeromgeving als katalysator voor leren voor duurzame ontwikkeling Het Groene Onderwijs & LvDO NRO 14 november 2014 Stan Frijters
Uit het vaktijdschrift Alert4you. Cécile Chênevert Adviseur Jeugdzorg & Opvoedhulp, Nederlands Jeugdinstituut Orthopedagoge Vakgroep ‘Zorg voor Jeugd’
Samenwerken aan kenniscratie in duurzame netwerken. Ria Kauffman en Mies de Koning De Kenniswerkplaats.
Digitale Communicatie Christophe Van Humbeeck 27/11/2008 Visualization of agreement and discussion processes during computer-supported collaborative learning.
Theory of Change-evaluatie: weten is méér dan meten
Bemoeizorg in de Jeugdgezondheidszorg: (hoe) werkt het? Carin Rots Academische Werkplaats Publieke Gezondheid Brabant.
Evidence based onderzoek. Wat is evidence-based ?  Letterlijk betekent dit aanduiding of bewijs.  het gebruik van een bewijs dat de keuze voor een bepaalde.
Evidence-Based Practice
Social work Week 2.
Verpleegkundig redeneren
Maatschappelijke BusinessCase Lieuwe-Jan van Eck.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Workshop RAOS conferentie Het evidence beest: welkom in het onderwijs?! Mathilde Plender MSc / Marloes Hoencamp MSc.
Duurzaam HRM methodologische uitgangspunten 8 mei 2014 Dr. Leni Beukema.
In de nesten werken Opleiden van leraren op de werkplek
Het bevorderen van diep leren in het voortgezet onderwijs Presentatie inspiratie- bijeenkomst NRO Dr. Maaike Koopman Projectnr.:
INSTITUTE FOR GRADUATE STUDIES & RESEARCH (IGSR)
Symposium ‘Ontmoeting’
De impact van de introductie van ICT op openbare scholen in Bolivia
Begeleiding bij Werkplekleren
Deskundigheid in Creatief vermogen Utrecht
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
De Wever Zorg Innovatie Centra
Werken met de nieuwe beoordelingsformulieren bij het assessment startbekwaam Hannah Wielenga 26 mei 2015.
Evidence Based handelen logopedie
Workshop Integraal werken in de wijk: sturen op doen wat werkt
Benchmark- onderzoek.
Evaluatieonderzoek.
Effectiviteit van interventies
Transcript van de presentatie:

RENN 4 Federatie Vaktherapeutische Beroepen Vaktherapie op school RENN 4 Federatie Vaktherapeutische Beroepen

Werkveldverbanden Doelen: Intervisie: consulteren van collega’s bij problemen. Expliciteren van impliciete kennis.

Expliciteren in stappen Ervaringskennis uitwisselen( wat werkt bij doelgroep?) Welke effecten zie je of zien derden? Kritische reflectie leidt tot consensus. Beschrijven wat je doet. Beargumenteren hoe je denkt dat het werkt. Vinden van overeenstemming (experts). Toetsen of het werkt. Practice Based Evidence

Niveaus van effectiviteit Potentieel Veelbelovend Doeltreffend Werkzaam

Potentieel Kernelementen zijn beschreven. Randvoorwaarden zijn beschreven. Resultaat van: observaties, interviews en analyse van voortgangsrapportages.

Veelbelovend Kenmerken van potentieel. Interventie theorie. Resultaat van: literatuurstudie en interviews (kennisontlokking).

Doeltreffend/ werkzaam Kenmerken van 1 en 2. Er is bewijskracht/ empirie. Resultaat van: Doelrealisatie-/ cliënttevredenheidsonderzoek Quasi-experimenteel- / normgerelateerdonderzoek. Experimenteel-/ herhaalde case-studies.

Toekomstmuziek/ -beeld Werkveldgroepen: Worden ondersteund door vierdejaars studenten. Zijn vindplaatsen voor de Lectoraten.