Gebaren als didactisch middel Gebaren kunnen een bijdrage leveren aan het klassenmanagement, aan het zichtbaar maken van kennis en bij het woordeloos communiceren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Advertisements

Het doen van eigen onderzoek
Een ontroerend verhaal met een sterke boodschap !!!
Tips voor een goede PowerPointpresentatie
Dichtwedstrijd voor basisscholen. Dicht je taal..
Een meisje van 16 gaat voor het eerst naar de disco.
Mijn spreekbeurt: Wat is diabetes?
Mijn spreekbeurt: Wat is diabetes?
Wie is DVN Oost-Nederland & Diabetes op school
Verborgen vormen van pesten
Welkom iPad of Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p. Ga rustig zitten en wacht tot de les begint. Tafels staan opgestapeld, blaadje met pen ligt.
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van.
Hoorde je ook net de bel? Heeft het secretariaat zich vergist? Het is toch nog maar tien voor drie? Toch niet… er is geen vergissing… Vandaag is het 5.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Goed Karma Dit is een mooie tekst, en kort. Geniet ervan! Het is wat de Dalai Lama te zeggen heeft voor Je hoeft het maar een paar seconden lezen.
Discipelschap.
Even goed nadenken bij de volgende vragen. Waarom zit je achter je computer, terwijl je er eigenlijk voor zit ?
Communicatief gedrag + / -
Derde zondag van de 40 dagentijd 23 maart 2014 Exodus 17:1-7 Mozes slaat water uit de rots bij de Horeb. Johannes 4:7-10 Er kwam een Samaritaanse vrouw.
IJSSCULPTUREN DOOR RONAN PEETERS 09 JANUARI 2006.
Communiceren met ouders
Vriendschap.
Welkom (Tafels staan opgestapeld) Graag iPad en Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p.
Maak een werkstuk over de jou toegewezen persoon …
First ID project OVER-Y College Samen werken aan een veilige omgeving
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Even verpozen en genieten... met muziek.
“De stilte” “Leer u aan de stilte laven, waar het leven u geleidt.Zij is uwe veil’ge haven, want zij is de groote gave van de eeuwigheid.” (Adama.
Bleu Mount.
Mensen die van elkaar houden,  zeggen elkaar duizend dingen  zonder te praten. woensdag 5 april 2017.
Dierenwereld door Jeanne en leo door Jeanne en leo.
Preek thema: Zeker weten?.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductiepresentatie.
Dirigeren Op het bord staan opdrachten. Hoe zet een dirigent zijn orkest aan het werk?
First ID project Huygens College Samen werken aan een veilige omgeving.
Kennis - Intelligentie
Nummer een. Waarom gaat het toch altijd om wie het beste is Kijkt iedereen altijd naar nummer één Is er iets dat ik niet snap Is er iets dat ik soms mis.
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Interpreteren van data
Les 3 Deze les duurt 90 minuten
Een levensboek voor ouderen
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
Welkom.
Vrienden heb je voor heel je leven , maar niet voor even.
Communiceren met Marloes
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
Dirigeren Hoe zet een dirigent zijn orkest aan het werk?
Zeg het met bloemen.
Workshop klassenmanagement
Zinnen die doen nadenken !
voor familie en vrienden van
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
Zeppelin 1 We zaten met een zucht daar boven in de lucht
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Dirigeren Wat doet een dirigent?. inhoudsopgave Wie laat ik spelen? Ga ik aftellen? Welke opdrachten kan ik geven? Hoe laat ik ze stoppen?
Over mijn lijf De spijsvertering Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Studiekeuze: ontwikkelen van betrokkenheid en identiteit Inleiding decanensymposium 17 september 2015 Monique Volman.
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
Week 4 Conversatieanalyse - interactie in de klas.
2 Vier stellingen; Rode duim; Groene duim, 3 Stelling 1 Je stuurt via Snapchat een foto van jezelf met weinig kleren aan. Je vriend(in) slaat die foto.
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Kartrekkers Opleiding.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
HAAR Juf staat voor de klas en schrijft wat op het bord. Jantje roept:
Ons lichaam.
H1 Media en communicatie
Omgaan met een rollator
Transcript van de presentatie:

Gebaren als didactisch middel Gebaren kunnen een bijdrage leveren aan het klassenmanagement, aan het zichtbaar maken van kennis en bij het woordeloos communiceren.

Stiltegebaar Met het stiltegebaar vraagt je om aandacht. Leerlingen herhalen het gebaar en daarmee is snel de aandacht centraal. Foto stilte gebaar

Voordelen stiltegebaar Verbaal vragen om aandacht is niet meer nodig. ssssst geluid maken, is niet meer nodig. Nooit meer boos worden bij het vragen om aandacht.

Sanctie bij het stiltegebaar Iemand die niet op wil letten kunt u even apart zetten. Als de sanctie zwaarder is, kunt u dat het beste van te voren aankondigen.

Kennis zichtbaar maken bij multiple choice. GebaarGekozen antwoord Hand boven het hoofd 1 Hand ter hoogte van de mond 2 Vuist ter hoogte van de borst 3 Vuist ter hoogte van de buik 4 Vier foto’s

Toetsen Met gebaren U laat op het bord een meerkeuze vraag zien. Alle leerlingen antwoorden met een gebaar. U weet nu zeker dat iedereen na gaat denken na een vraag. Zonder gebaren U laat op het bord een meerkeuze vraag zien. U vraagt wie het antwoord weet. Drie leerlingen steken hun vinger op. U geeft één het woord. Van de overige leerlingen weet u niet of zij het antwoord weten.