First ID project Huygens College

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Femke Geijsel, Monique Volman, Wouter Schenke VO-congres 2014
Advertisements

Anticonceptie.
Van uitleggen leer je het meest
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductie voor Dio’s PNC.
Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we?  We maken lezen aantrekkelijk.  We maken volwassenen actief met taal.  Dan wordt lezen.
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
First ID project College de Meer Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
First ID project OVER-Y College Samen werken aan een veilige omgeving
Informatieavond groep 3 WELKOM
Talenreizen Derde leerjaar IJburg College.
Welkom op onze thema-avond
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductiepresentatie.
First ID project Huygens College Samen werken aan een veilige omgeving.
First ID project Rosa Beroepscollege
First ID project Waterlant-Ydoorn
First ID project Waterlant College IJdoorn Workshop docenten Dinsdag 7 januari.
...heet u graag welkom! Graag uw aandacht voor het First ID Project.
First ID project Hervormd Lyceum West Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
First ID project Bindelmeer College
Voorlichtingsavond groep 3
Pass’t Montessorionderwijs ?
Stage presentatie Van Elcke van Gorkum.
Begeleiden, hoe doe je dat?
Informatieavond Groep Het Baken
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
Leerlingenraad Wat ging er aan vooraf.
Stichting Visible Results
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
Workshop klassenmanagement
Een online dagboek van en door de groep.
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Welkom op onze ouderochtend
Presentatie stichting & grote sprong voorwaarts 26 juni 2014 DANKZEGGING AAN ALLE MJJ TIBUTE AANWEZIGEN OP 29 AUGUSTUS 2015.
INTERVIEW. Hallo, Ik ben juf Isabelle. Ik geef les in het 1 ste leerjaar van de Sint-Stevensschool.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Talentgerichte en betekenisvolle gespreksvoering met leerlingen
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Informatieavond leerlingen en ouders mavo scholen Dunamare Overstap 4 mavo naar 4 havo per
Inclusief onderwijs en ZML We beginnen bij het begin; welkom! Wie bent u en wie ben ik?
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Kartrekkers Opleiding.
Welkom in groep 4. Voorstellen Ilze Arts: maandag, dinsdag en om de woensdag. Marian van Rengs: om de woensdag, donderdag, vrijdag.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Welkom op onze thema-avond
WELKOM in de 3 e graad!. Samen en apart ? samen -Nederlands luisteren, spreken, creatief schrijven, lezen -WO -muzische vorming: knutselen, muziek, drama,
Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
Slowakijehof 1 - Europakwartier BD Almere Poort
Veilig vrijen.
Slowakijehof 1 - Europakwartier BD Almere Poort
Praktijk Opleiders Cursus
WELKOM.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Veilig vrijen.
taal speelt een rol in alle vakken
Bord in de Klas November 2016 AUTEURSRECHTELIJK BESCHERMD
Welkom, het is fijn om jullie hier vandaag allemaal te zien
week 2.8 Pragmatiek + conversatieanalyse
Levensbeschouwing Ideale school Kwartiel Bijeenkomst 1.
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Transcript van de presentatie:

First ID project Huygens College Workshop vooraf Dinsdag 3 september

Welkom ! Jullie school gaat de komende periode meedoen aan het First ID project van Rapucation. Dit project wil bijdragen aan een veilige omgeving en een plezierige sfeer waarin kinderen graag leren. Zowel de docenten als de leerlingen werken op dezelfde manier.

Wie zijn wij? Peter van der Bosch - Initiator Rapucation & Workshopleider muziek bij First ID projecten Wietske Tijssen - Projectleider van First ID projecten Annemiek Beck – Trainer docentenworkshop Jack Jansen – Adviseur Rapucation Rosa Peters – Projectleider van First ID projecten Frank de Git - Stagiaire

Wat doen wij vandaag? Introductie First ID project Workshop 1: - elkaar verhalen vertellen en elkaar vragen stellen over deze verhalen. Workshop 2: - introductie van hulpmiddelen waarmee leerkrachten kunnen werken aan een veilige omgeving en plezierige sfeer in hun klas - leren werken met de hulpmiddelen

Rapucation is Respect Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Docenten en leerlingen werken samen aan een veilige omgeving en een plezierige sfeer. In een veilige omgeving durven leerlingen zich te laten zien en is er ruimte voor talent ontwikkeling.

Waarom een First ID project? Een First ID project gaat de volgende uitdagingen aan: leerlingen zijn niet gemotiveerd leerlingen verstoren de les straattaal conflicten uitval van docenten (Internet) onveiligheid Docenten en leerlingen werken samen aan een veilige omgeving.

Hoe gaan we te werk? De drie regels PowerPoint voor werkhouding Ik let op mijn woorden Ik lach niet om fouten van anderen. Ik let op. Straks ben ik aan de beurt. PowerPoint voor werkhouding Stilte teken Persoonlijke verhaal Talent ontwikkeling

Wie doen mee aan First ID? Namens de school alle leerlingen van het eerste leerjaar alle docenten die lesgeven aan de eerste klas de schoolleiding schoolbeheerder – deze gaat volgend jaar het project voortzetten Namens Rapucation projectleiders First ID workshopleiders First ID: Workshop muziek - rapper Workshop dans - danser Workshop tekst - schrijver

Wie betaalt dit project? De Woltjer Stichting

Wat doen jullie? Leraren Leerlingen Alle docenten vertellen een persoonlijk verhaal . Vijf vakken hebben in het project een speciale rol: Kernuur Leesles Engels Drama Dans Eén docent neemt zijn/haar verhaal op Leerlingen Ze houden zich aan de drie regels en krijgen te maken met de PowerPoint De leerlingen schrijven zelf een persoonlijk verhaal in een werkboek. In het werkboek staan de opdrachten voor de verschillende vakken. Een aantal leerlingen nemen hun verhaal op. Ze werken aan een voorstelling

Hoe weet je wat je moet doen? Er is een pagina voor het Huygens College op onze website www.rapucation.eu Handboek voor docenten First ID weekly Werkboekje Projectbeheerder/projectleider Overleggen met collega’s

Wanneer speelt het First ID project zich af? Intensief en met begeleiding van Rapucation: 8 weken in september tot en met november 2013. In de periode na deze acht weken blijft u profiteren van de drie regels, de gebaren en de PowerPoint. Volgend jaar herhaalt u het project onder leiding van de schoolbeheerder en schoolleiding die dit jaar ervaring opdoen.

We splitsen nu in twee groepen op. Einde introductie We splitsen nu in twee groepen op.

Workshop verhalen vertellen

Waarom vertellen wij elkaar verhalen? Door de verhalen leren wij elkaar kennen. Door het luisteren naar de verhalen tonen wij interesse voor elkaar. Door de verhalen hoort iedereen erbij. Met de verhalen werken wij aan een vertrouwde, veilige omgeving.

Hoe vertellen wij verhalen? Alle leerkrachten vertellen deze week een persoonlijk verhaal aan hun klas. De kinderen beginnen deze week met het schrijven van hun eigen verhaal. Welke vorm kan een verhaal aannemen? Beschrijving Metafoor Personage Dialoog

Hoe goed kennen jullie elkaar écht? We gaan elkaar verhalen vertellen. Wie begint? Na ieder verhaal stellen de anderen vragen. Verzoek: Stel verdiepingsvragen. Geef geen mening of advies over het verhaal van de ander. DIT IS WIE IK BEN!

Vragen?

Alle succes en veel plezier toegewenst bij First ID van Rapucation. Dank voor jullie aanwezigheid