>E-recruitment vanuit het hart van de organisatie Remko Herremans, directeur strategie inc-21 Amstelveen, januari 2007.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jump Start Geeft professionals voorsprong Jong talent voor uw bedrijf.
Advertisements

Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
Jong MKB Working Dinners® Continuïteit en Groei. Introductie •Jong MKB Working Dinners is een nieuw landelijk initiatief dat wordt ontwikkeld, met het.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009
Jongeren, natuur en mobiele telefoons
Provincie Limburg Workshop mentorschap 17/5/2013
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Verzuim de zorg om talent niet
Netwerken werkt! woensdag 17 maart 2010
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Van push naar pull Door: Guido Derkx - Juni 2012 ‘Het verbinden met doelgroepen door community building’
Kent u ze ook? Die eigenlijk passé vinden ? Via de PC? Houd toch op! Die zich niet kunnen wegrukken van hun mobiel..... De generatie.
Presentatie Gemeenteraad Waalwijk Parkmanagement Waalwijk Parkmanagement wil zich profileren als partner voor alle bedrijven in Waalwijk en.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Methodiek om het doelbereik van het beleidsnota GIDEON te meten
HR Beleid Nathalie Slechte
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Het Nieuwe Werken Samenspel tussen IT en business.
Daadwerkelijk succesvoller benoemen kan
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Risicocommunicatie Zelfredzaamheid als motor
Leiderschap in Nederland
Beatrijs Vandecasteele & Luc Lemarcq
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Schitterende Organisaties®
'Employer Branding vanuit HR perspectief' e-recruitment seminar 29 november 2007 Henri Verlinden.
HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd
Michiel Karssen directeur totaljobs.nl. Agenda 1.Trends 2.Totaljobs.nl 3.Clickbeurs.nl.
Talentpools.
Workshop Kennisdelen Wilma Kossen 16 januari 2014.
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
Training “Doe-het-zelf” Programma “Samen duurzaam inzetbaar” Welkom
A B Positioneren betekent vaststellen van de huidige positie (A) en de gewenste positie (B) van een organisatie. De keuze voor de gewenste positie B is.
De generatie Y De nieuwe generatie, nu tussen de 20 en de 30 99% is online… Kent u ze ook?
Introductie WerkeninGelderland.nl Introductiebijeenkomst 30 januari Eric van Bourgonje COO Research & Development Jobsrepublic.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Welkom op donderdag 22 januari 2015 Vanaf 17:00 tot 19:00 uur (incl
© Arlande IT manager wordt eens volwassen! Niet hullie of zunnie…
Innoveren. Wat is innovatief organiseren Innovatief organiseren is leren het vertrouwde los te laten.
Medmec04 les 1 Engagement.
Online marketing Expert (in een week)
Het Rijk van Koning Klant
Persoonscertificering. Waartoe? Nederland heeft Q nodig Wij zijn trots op ons werk en beroep Wij zijn vakgenoten die een hoogwaardig niveau nastreven.
VERSTERK WAT WERKT.
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Bedrijven en kennisinstellingen: doen waar je goed in bent! Louise van Weerden Lector “SMEs in International Business” Saxion Veenendaal, 28 januari seminar.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
De complexe wereld waarin we leven roept steeds nieuwe vragen op. Van Spaendonck gaat samen met u op zoek naar echte oplossingen, waarbij uw belang centraal.
De marketing van kennis
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Van BiSL naar BiSL Next Lucille van der Hagen
Wie ben ik?  .
Loont investeren in DCIM?
Jeugd Bekrachtigings Programma Stralen in een nieuwe wereld
Uitkomsten Beste Werkgevers
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
Reflector Big Five Personality
YOU UNIQUE YOU Coaching & Communicatie
Transcript van de presentatie:

>E-recruitment vanuit het hart van de organisatie Remko Herremans, directeur strategie inc-21 Amstelveen, januari 2007

inc-21  Corporate branding & communicatie.  Organisaties benutten hun identiteit onvoldoende.

Generatie Y

Trouw aan jezelf  Kan ik mijn eigen stempel drukken?  Kan ik mijn mogelijkheden verbreden?  Respect voor ieder die zichzelf is.

Linklaters

 De top, wereldwijd, in commercial law.  Roots in de Magic Circle van London.  De ‘Big Tickets’.  Voorop in e-toepassingen.

Linklaters Amsterdam  Pas een paar jaar open.  Nog klein, maar werkt aan de grote deals.  Groeit snel.

Huidige breinpositie  Aspiratief for ‘insiders’, onbekend voor ‘starters’: Lage top-of-mind positie Beperkte kennis over Linklaters Geen ‘gevestigd’ trainings & development programma

Wervingsdoelstelling  Groei (richting 120 pers.)  De grote talenten: goede cijfers, sterkste persoonlijkheden

Generation Y Positionering Nieuwe werelden openen Een vertrouwde wereld Sterk systeemPersoonlijke inbreng International law firms National law firms Guarantees Personal growth Linklaters

Linklaters mentaliteit ‘we are f***ing expensive’

Linklaters mentaliteit WTC, 23 e verdieping

Positionering  Bij Linklaters sta je direct aan het front van ‘commercial law’.  Pay-off: Karakter telt.

Campagne

ing

Advertenties & Studi’s

Website

CV

A

A Case

Afbeelding brief + logo

Business lunch

Business course

Resultaten >Populatie: top 5% van max. 5000± 250 >Aanmeldingen43 >CV’s26 >Business lunch8 >Business course8 >Potentiële ‘hires’ 4 vergelijk >0 response op eerdere advertentie in ‘kwaliteitskrant’.

KPN (2005)

>Identiteit: behoudend monopolist > strategische vernieuwer. >Behoefte: eigen meningen, van niveau. Drempel >Imago: grijs, log, anoniem. >Het nieuwe KPN zie je pas als je binnen bent.

De campagne >Laat je proeven van het nieuwe KPN,… >…voordat je afhaakt op je vooroordeel. >Is zelf bewijs van de boodschap. >Surft op de Y-golf.

Why Potential

Teasercampagne >‘Welke beslissing zou jij maken áls…. >Traffic naar >Afzender: Why-logo.

ing

DM-actie

Web-filmpje

Selectiedagen en business course

Resultaten >Hits ‘ >Online- assesment (30 min.)800 >Test met goed gevolg280 >Selectiedagen (CV-selectie)96 >Business course24 >‘Hires’› 17

Online evaluatie >Onder deelnemers die online-test met goed gevolg hebben afgelegd (280) >Response 46% (130) Enthousiast over campagne Afwijkend ‘frisse wind door KPN’

Succesvol werven van Y’s Vacature >Wereld Zekerheden > Mogelijkheden Systeem > Mentaliteit Overtuigen > Proeven Schoonheid > Echtheid

Net mensen