>E-recruitment vanuit het hart van de organisatie Remko Herremans, directeur strategie inc-21 Amstelveen, januari 2007
inc-21 Corporate branding & communicatie. Organisaties benutten hun identiteit onvoldoende.
Generatie Y
Trouw aan jezelf Kan ik mijn eigen stempel drukken? Kan ik mijn mogelijkheden verbreden? Respect voor ieder die zichzelf is.
Linklaters
De top, wereldwijd, in commercial law. Roots in de Magic Circle van London. De ‘Big Tickets’. Voorop in e-toepassingen.
Linklaters Amsterdam Pas een paar jaar open. Nog klein, maar werkt aan de grote deals. Groeit snel.
Huidige breinpositie Aspiratief for ‘insiders’, onbekend voor ‘starters’: Lage top-of-mind positie Beperkte kennis over Linklaters Geen ‘gevestigd’ trainings & development programma
Wervingsdoelstelling Groei (richting 120 pers.) De grote talenten: goede cijfers, sterkste persoonlijkheden
Generation Y Positionering Nieuwe werelden openen Een vertrouwde wereld Sterk systeemPersoonlijke inbreng International law firms National law firms Guarantees Personal growth Linklaters
Linklaters mentaliteit ‘we are f***ing expensive’
Linklaters mentaliteit WTC, 23 e verdieping
Positionering Bij Linklaters sta je direct aan het front van ‘commercial law’. Pay-off: Karakter telt.
Campagne
ing
Advertenties & Studi’s
Website
CV
A
A Case
Afbeelding brief + logo
Business lunch
Business course
Resultaten >Populatie: top 5% van max. 5000± 250 >Aanmeldingen43 >CV’s26 >Business lunch8 >Business course8 >Potentiële ‘hires’ 4 vergelijk >0 response op eerdere advertentie in ‘kwaliteitskrant’.
KPN (2005)
>Identiteit: behoudend monopolist > strategische vernieuwer. >Behoefte: eigen meningen, van niveau. Drempel >Imago: grijs, log, anoniem. >Het nieuwe KPN zie je pas als je binnen bent.
De campagne >Laat je proeven van het nieuwe KPN,… >…voordat je afhaakt op je vooroordeel. >Is zelf bewijs van de boodschap. >Surft op de Y-golf.
Why Potential
Teasercampagne >‘Welke beslissing zou jij maken áls…. >Traffic naar >Afzender: Why-logo.
ing
DM-actie
Web-filmpje
Selectiedagen en business course
Resultaten >Hits ‘ >Online- assesment (30 min.)800 >Test met goed gevolg280 >Selectiedagen (CV-selectie)96 >Business course24 >‘Hires’› 17
Online evaluatie >Onder deelnemers die online-test met goed gevolg hebben afgelegd (280) >Response 46% (130) Enthousiast over campagne Afwijkend ‘frisse wind door KPN’
Succesvol werven van Y’s Vacature >Wereld Zekerheden > Mogelijkheden Systeem > Mentaliteit Overtuigen > Proeven Schoonheid > Echtheid
Net mensen