Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Management Control = Het proces waarmee managers het beslissingsgedrag
Marketingplanning en -strategie
STRATEGISCHE PLANNING
Aanzet tot strategisch denken
Accountmanagement Hoofdstuk 6.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Commercialisatie Fietsen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Opdracht Strategieontwikkeling
Logistiek management: begrippen en principes
strategie als een proces
Beleidsvoering naar groei
© Pearson Education Benelux, 2003
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Missie, visie & jaarplan
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Talentpools.
Marketing voor verkeerskunde
Business Marketing Management
Doelen Soorten vormgeving.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Visie & Strategie.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Visie & Strategie.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
1 IT Service Management Theorie (1). 2 Van ‘Beheren van dozen’ naar ‘Beheer van bedrijfsprocessen’ Bron: white paper van BMC Software. Leverancier van.
Strategische Businesspartner
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 2 Werken in een Organisatie II Hafida El-Gharbaoui Kamer
50.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 Thema 1 - Marketing Business IT & Management
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
Thomas Belmans Marijn Peeters
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
1. Strategische componenten Wat bouwen we op? Waarom bestaat Riwal? Onze overtuigingen en principes Hoe boeken we in de loop der jaren succes? 2 Visie.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Start Agile werken Programma customer excellence Strategie gericht op innovatie Hoog rendement Winst is stijgende Hierarchische structuur Verouderde infrastructuur.
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Indeling van hoofdstuk 2
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Internationale marketing
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Marktsegmentatie en een praktische oefening
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Internationale handel
Gepresenteerd door [Naam]
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet Investeringsbegroting Financieringsbegroting Exploitatiebegroting Liquiditeitsbegroting Begroting Budget doelen

Strategisch niveau Missie – opdracht? http://bank.commerceonline.com/information/customer_service/index.cfm Visie – hoe opdracht te verwezenlijken? Doelen – SMART? Strategieën – Boston matrix, Ansoff matrix? Praktijk: SWOT, marktanalyse e.d.

Overzicht Bedrijf Missie, visie, doelen, strategie Producten, tw, usp Account Missie, visie, doelen, strategie Behoeften? TW, USP versterken

Account keuze Bestaande account? Meer producten Andere producten Co-maker Diensten - service Nieuwe account? Passen binnen missie, visie, doelstellingen en strategieën van het bedrijf Waarom dit bedrijf? Wat hebben wij te bieden?

Theorie ‘Account management in de praktijk’ Dr. Ir. Drs. G.J. Verra

accountplanning Accounts analyseren Commerciële activiteiten plannen Topdown van productplanning accountplan ‘inside out’

accountplanning Bottom up informatie van de klant bepaalt de inhoud van het accountplan ‘outside in’

Accountanalyse Visie en overall strategie van de account Organisatiestructuur account Kerncijfers – omzet, klantaandeel Sterktes en zwaktes t.o.v. de concurrent DMU Trends en ontwikkelingen Kansen en bedreigingen

Accountanalyse Accountanalyse is gericht op het begrijpen van de account Proces van weten en begrijpen op basis van gegevens en interpretaties Accountanalyse eindigt met conclusies KENWEG – theoretische onderbouwing

Accountanalyse Op basis van de conclusies worden doelen geformuleerd Hoe ‘moeten’ deze doelen worden gerealiseerd? KEUZEWEG - creativiteit

Inhoud accountplan Missie, visie, doelen, strategieën bedrijf – kort Missie,visie, doelen, strategieën van de account accountdoelstellingen komend jaar strategische acties omzet en winst toekomst

Inhoud accountplan Ansoff groei matrix BCG matrix levensproductcyclus generieke strategieën van Porter Value Chain van Porter en supply chain denken ‘Zonder strategische opties is er geen strategische keuze en geen strategie’.

Inhoud accountplan ‘Creativiteit is essentieel om te komen tot winnende proposities en overtuigende accountplannen. Creativiteit en originaliteit zijn hier pure bedrijfskundige concepten’ Google introduceert inter browser – ‘Chrome’ middels een Stripverhaal http://www.google.com/googlebooks/chrome/