Schitterende Organisaties®

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1.larmoire. 2. lescalier 3. La grand-mere 4. Le canapé
Advertisements

Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
SportMinistry. AIA, de kerk en sport  Kerken willen graag relevant zijn en in hun wijk getuigen van Jezus, maar hoe doe je dat?  AIA: sport als taal.
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
ÉÉN GOD, DE VADER 3 nov Rotterdam.
Figuur 5.1 Organisatieschema Figuur 5.2 Steile en platte organisatie.
Sales Management 8. Motivatie en Training.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
1 KM2.0 Bijeenkomst De Praktijk NUON: ‘Hoe gaan we om met vergrijzing?’
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
Informatiemanagement 27 juni 2007 André Knulst Mens College 3/3.
HOOFDSTUK 12 Media.
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT
Lang zullen ze leven! - en werken en leren…
Diagnosticeer uw schouder Dit is een interactieve gids om u te helpen vinden relevante patiënten informatie over uw schouderprobleem. Het is bedoeld als.
Klassieke AO Leseenheid1
Naar het Jaareinde toe
door Thom Beuker WELKOM
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Gebieden als Powerpoint shapes
WISKUNDIGE FORMULES.
de werkgever van de toekomst
Beoordelen van docenten loont de moeite!
Accountancy en Advisering
Ondergrondse Geo-Informatie GIS bij tunnel-engineering
Workshop contentstrategie
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
Hoofdstuk 18 Veranderingen in organisaties tot stand brengen
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Onderwijsconferentie
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
1 Kwaliteitscultuur Bolognaseminarie Vlaamse Bologna-expertenteam 13 en 19 maart 2009.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Panel Survey of Organisations. Soepel omgaan met personeel Panel Survey of Organisations Selectief selecteren Kleurt diversiteit de boekhouding? of snel.
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Economische impact sluiting Ford Genk Ludo Peeters en Mark Vancauteren (Universiteit Hasselt)
“Decentraal wat kan, centraal wat moet”
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management.
De stadsrandzone centraal Ruimteconferentie 3 november 2009 Bart van Bleek.
10 april 2014 Bodegraven 1. 2 Terugblik en overzicht (I) 1Korinthe 12 t/m 14: "de geestelijke uitingen" (12:1) spreken in tongen/talen: de laagste in.
1.1 Cockpit informatie.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Onsight Managed Security Services
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
aangename ont - moeting
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Strijd tegen de zonde?.
ZijActief Koningslust
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
4. Online strategie Internet scorecard
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Schitterende Organisaties® Meeting Fidiz Bas Kodden (RGN)

Schitterende Organisaties® Meeting Fidiz, 29 januari 2008 Introductie Schitterend Organiseren People, Planet, Profit? Kennis- management Bedrijfskundig onderzoek Werknemer- tevredeheid Klant- tevredenheid 2

Schitterende Organisaties® Introductie 3

Schitterende Organisaties® - Recruitment Groep Nederland FINALE Den Haag INGENIEURS SERVICE Utrecht Rotterdam Hoofdkantoor Zwolle Arnhem Amsterdam Eindhoven LAWYER 4

Schitterende Organisaties® Bedrijfskundig onderzoek 2006-2007 5

Schitterende Organisaties® - Scriptie Bedrijfskunde vennoten Schuth & Koelemaij Advocaten: “Hoe kunnen wij onze organisatie succesvol uitbouwen?” 6

Schitterende Organisaties® Klant- tevredenheid 7

Schitterende Organisaties® Medewerker- tevredenheid 8

Schitterende Organisaties® Kennis- management 9

Schitterende Organisaties® Hoe start een traditioneel model? Visie Missie Doelen Interne analyse (core competences) SW Proces Externe analyse (key succes factors) OT (her) formulering van strategie Implementatie 10

Schitterende Organisaties® Organiseren 11

Schitterende Organisaties® Business model Schitterend Organiseren 12

Schitterende Organisaties® Structuren 13

Schitterende Organisaties® Structuren Processen 14

Schitterende Organisaties® Structuren Processen Waardering systemen 15

Schitterende Organisaties® Structuren Onzichtbare Zichtbare Processen Aspecten Aspecten Leiderschap Waardering systemen 16

Schitterende Organisaties® Structuren Onzichtbare Zichtbare Processen Strategie Aspecten Aspecten Leiderschap Waardering systemen 17

Schitterende Organisaties® Essentie Structuren Onzichtbare Zichtbare Processen Strategie Aspecten Aspecten Leiderschap Waardering systemen 18

Schitterende Organisaties® “Zodra uw organisatie niet meer uniek is moet het op prijs gaan concurreren wat vanzelfsprekend ten koste van uw financiële prestatie zal gaan ! 19

Schitterende Organisaties® Essentie Structuren DE MENS Onzichtbare Zichtbare Processen Strategie Aspecten Aspecten Leiderschap Waardering systemen 20

Schitterende Organisaties® Samenvattend Uw medewerker (een mens) staat, als uw belangrijkste asset, centraal! De 3 onzichtbare aspecten van het model lokken schittering uit: Wat u in essentie als organisatie bent, de strategische keuzes die u maakt en het leiderschap wat u tentoonstelt, zal gereflecteerd worden in de zichtbare uitingen van uw organisatie! De drie zichtbare aspecten van structuur, processen en waarderingsystemen bekrachtigen deze schittering! 21

Schitterende Organisaties® Resultaten onderzoek 2006-2007 22

Schitterende Organisaties® Groep I: Werknemers en klanten van kennisorganisaties die het business model Schitterend Organiseren hanteren. Groep II: Werknemers en klanten van de directe concurrenten die dit business model niet hanteren. 23

Schitterende Organisaties® Belangrijkste conclusies tevredenheidscore: Werknemers en klanten van Groep I scoorden resp. 13,5 en 15,5 procent hoger dan de werknemers en klanten van groep II. 90% van de werknemers en 60% van de klanten van Groep I gaven een jaar na implementatie van het model aan tevredener tot veel tevredener te zijn geworden. 24

Schitterende Organisaties® Planet, People = Profit! 25

Schitterende Organisaties® “Change before you have to” Jack Welch 26

Schitterende Organisaties® Afsluiting 27