Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dag 12. Dag 12 Dag 12 van het dagboek Hallootjes, Hoe is het bij jullie? Ik hoop dat jullie je een beetje beter voelen dan wij hier. Want het is toch.
Advertisements

Dag 9. Dag 9 Dag 9 van het dagboek Hallootjes allemaal, Joepie… nog maar 4 nachtjes slapen en dan is het zover. Dan komen wij bij jullie op bezoek.
Interactum Lectoraat Kantelende kennis
Sporten.
Dyslexie Deze spreekbeurt van Eva, groep 6, gemaakt voor school, november Mijn spreekbeurt gaat over dyslexie.
Gemaakt door Odessa koorevaar
D o e d a g E I N Z E Wat wil ik worden? Ga ik naar Technisch, of naar ASO? Wil ik denkwerk doen? Of toch liever iets met mijn handen? … Al deze vragen.
Opvoeding.
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
DAT IS HET ! Joep was zo’n figuur, waar je echt helemaal gek van kon worden. Hij was altijd goed gehumeurd en had altijd iets positiefs te melden. Als.
Dag 6 Dag 6 van het dagboek Halihalo lieve kindertjes, Brrr… wat was het koud vannacht op de daken. We zijn de hele nacht op pad geweest met onze zakken.
TECHNIEK! HET DRAAIBOEK 28 oktober: Vandaag kregen we de opdracht uitgelegd. Ook moesten we met het idee komen voor de robot. Hier hebben we met z’n.
De Eiffeltoren en de Mona Lisa
Mijn Intake Kevin Lutgert Matchpoint. De Voorbereiding naar mijn opleiding Onderzoeken Beslissingen nemen Praten met Matchpoint Gesprek op.
Hoofdstukken PRENTEN BOEK.
Suriname Soraya van Lomwel.
Eindopdracht Fotografie (1ste periode) Analyse eigen foto’s
Gemaakt door: Koen en Jasper
Gemaakt door Nicky beekman Klas 3H.
Hall Of Fame Gemaakt door Demy van Bergen Alexander Steenis
IKL project door: Kiki Pappers
De kleur blauw stond centraal in dit project Cuma-dag was wel leuk je kan der van alles doen, je kunt kleding ontwerpen, Voertuigen maken, muziek maken,
Door: Türken  Groep 2.  Groep 3.  Groep 4.  Groep 5.  Groep 7.  Groep 8.  En nog foto’s.
Kunst!!! Ik heb samen met mijn oma een schilderij gemaakt met veel kleuren lees meer over in deze powerpoint.
Bewerkt door Rani, Sofie, Helena en Annelies Schooljaar:
dat hebben wij, wij op vakantie naar kreta in september en wat hebben we, we zitten hier in de regen.
dus dat was 'n hele onderneming, maar wel erg leuk.
was ik alleen met m'n vader met 'n tourgroep waren we gewoon 'n weekje, hadden allemaal sites bekeken en zo.
dus dat zag je inderdaad zo af en toe gebeuren. dus we gingen 's-morgens om zes uur in de bus en toen waren we daar dan om 'n uur of half tien bij die.
Glow.
Van Abbemuseum.
Glow.
Glow 2011 Gijs Kahmann. Verwachting Mijn verwachting voor Glow was eigenlijk vrij hoog want ik was de vorige keren ook al geweest en toen vond ik het.
Verslag fotosynthese. Gemaakt door: Ben Bitter, Bert Kupers Klas: SH3B
Mijn werkverslag Inhoudsopgave Wat hebben we allemaal gedaan
Wolvecamp tentoonstelling
Power Point excursie Hallo lezers, dit is onze Power Point over de excursie naar het van Gogh museum.
By Jeffrey & Jeffrey.. Wat hebben we gedaan? Wij hebben gekozen voor een lamp te maken, dit is een oud examen werkstuk van hier naast hebben.
‘De Klomp Draait Door’ Rosalie Blok Klas CE2C.
Interpreteren van data
House of Freaks BEACHCLUB VROEGER. Wie? Wat? Waar?  House of Freaks  2 juni :00 – 00:00  Beachclub Vroeger  Bloemendaal.
Welke keuze maak jij voor jezelf?
Er was eens een leesvirus,die was zijn stippen kwijt.
E-minds Gemaakt door: Marie Joëlle. Menu.  E-minds  Foto's  Zwem game  Stop filmpje.
Tom en de pony Door Mathias Benoit. Tom ging met zijn mama en papa op reis naar Nederland. Ze gingen naar een huisje waar ze een pony kregen tijdens hun.
KROKETTEN Voorzitter; Senem Ontwerper; Devin Notulist; Dianne Materiaal; Fabian.
door groep 1-2 a basisschool De Bukehof
Bloemschikken Modeshow bloemschikken in kleding.
Stage bij “Het Licht”. Mijn stage bij “Het Licht” begon een beetje rommelig want ik kreeg op het laatste moment te horen dat ik mijn stage bij een ander.
Het was een leuk begin, We ontmoette een paar mensen met een handicap. :Een blinde vrouw :Een slechtziende vrouw :Een jongen die in een grote rolstoel.
Redmer Jorna 1T. Agenda  Afgelopen jaar  Studiekeuze & ambities  Osiris  Competenties  Leerdoel  Werkveldoriëntaties  Feedback klasgenoot  Toekomst.
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Presentatie slagharen
Onze doelen en visie in beeld
Stad Maquette.
Mijn vrouw en ik.. Eerst wil ik me even voorstellen. Ik ben Hendrik.
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
ZORGSTROOM CONCERT Het Zeeuws Orkest 27 januari 2013.
Uitje schoenwinkel. Sebastiaan Ik vond het interessant. Er zitten veel borstels aan deze machine. De mevrouw van de winkel heeft een keer haar vinger.
‘Mixed up piles’.
Ik ben 10 jaar Ja ik ga vandaag voor het eerst naar de heksen school. Het is ver lopen maar later kan ik vliegen en hoef ik niet meer te lopen. En later.
Gemaakt door Roos de Boer ylia lijkt een gewoon meisje. Maar eigenlijk niet want ze woont bij een heel heksenvolk. Maar ylia is nog geen heks. Maar dat.
Het kwetsbare vertrouwen van ouders in de jgz Justine Pardoen Ouders Online.
Hoi allemaal, ik zit achter de computer. Opa is jarig en ik wil hem feliciteren. Ik ga hem bellen via Skype.
Wandelen (bewegen) in Gods genade.. Genade Identiteit Gevoel LIEFDE Verstand Heiliging Schuld.
Weblog. Waarom?? Ouders de school in halen Kinderen over ervaringen laten schrijven en tekenen Samen werken aan een eindproduct ICT bij jonge kinderen.
Mopje… Ontwerp: Wsbrd Ontwerp: Wsbrd. Gemaskerd bal Een getrouwd stel was uitgenodigd voor een gemaskerd bal. Gemaskerd bal Een getrouwd stel was uitgenodigd.
God zei tegen Jona: “Ga naar Ninevé, de mensen daar doen allemaal gemeen.” Maar Jona dacht: ”Ik ga er met de boot vandoor, want Ninevé, daar ga ik mooi.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Transcript van de presentatie:

Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen? Ben bitter 2F Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen? Pag.2 wat hebben we geleerd in deze lessen? Pag.3 wat voor materiaal en gereedschappen hebben we gebruikt. pag.4 wat ging er goed en wat ging er fout? Pag.5 wat is de vorm van het gebouw? pag.6 wat vind je van de vorm van het gebouw? pag.7 conclusie opdrachten.

1. Wat hebben we allemaal gedaan? We hebben in de lessen informatie gekregen over het onderwerp wat we gingen doen, het onderwerp was een droomhuis/schoen maken voor het jaar 2022, je moest dus kiezen tussen een droom huis of schoen. we kregen een planning waar we in moesten schrijven wat je elke week ging behandelen, en dan heb je het makkelijk op tijd af. In de 1e les gingen we bedenken hoe de gebouwen/ schoenen eruit zal komen over ongeveer 20 jaar. De 2e les op dezelfde dag hebben we ook nog, als we bedacht hadden hoe het eruit zal komen een schets van je droomhuis/schoen gemaakt en als je daar ook meeklaar was kon je beginnen met de tekening/ontwerpen van je huis/schoen maar dat hadden de meeste nog niet af in de 2 lessen want we kregen in de 1e veel info over hoe het te werk zou gaan. De 3e les (een week verder) gingen we dus verder met het ontwerpen van je huis op papier je moest je droomhuis/schoen tekenen en een ontwerptekening maken. Je moest het inkleuren en netjes maken want je kreeg er immers een cijfer op. Daarna, het 2e uur van het blokuur gingen we kiezen uit de materialen als we de tekeningen schetsen enz. af hadden je mocht uit de volgende materialen kiezen: klei, karton,papier-marché of hout. Als je dat had gekozen moest je dat thuis uitwerken op de computer, we hadden ook huiswerk voor de volgende les want we moesten een paar opdrachten maken over huizen en daar info bij opzoeken. Dat moest je voor de volgende les af hebben(een week verder) want dan was de beoordeling en moest je alles inleveren wat je tot nu toe had gemaakt: schets, tekening, ontwerpen en de opdrachten die je thuis had gemaakt, en kreeg je er een cijfer op als je dat had gedaan en ingeleverd had, gingen we het gebouw bouwen met het materiaal die je gekozen had, we kregen eerst even uitleg hoe we te werk moesten gaan en daarna mochten we beginnen te werken. We moesten op de volgende dingen letten! : mooi afwerken, de gereedschap gebruiken die bij het materiaal hoort, en zo precies mogelijk het gebouw namaken. Als we dat hadden gedaan mochten we het bij mevr. Ottens inleveren en kregen we een cijfer op het beeld en hadden we alle opdrachten gedaan wat we opgekregen hadden.

2. Wat hebben we geleerd in deze lessen? We hebben verschillende dingen geleerd in deze lessen, we hebben geleerd om zelf een planning te maken en zelf bijhouden om op de datum dat het ingeleverd moet zijn af te moeten hebben, we hebben ook geleerd dat we serieus en vooral netjes te werk moesten gaan en we hebben ook een herhaling van vorig jaar gehad namelijk met het materiaal als je bijv. klei had, kregen we vorig jaar opdrachten over hoe we te werk moesten gaan en welke materialen we moesten gebruiken, verder hebben we ook geleerd dat we zelf moeten inspireren hoe we een gebouw moesten maken dat we eerst moesten bedenken hoe het eruit zal komen te zien en dan een schets moesten maken hoe het er uit zal komen te zien, daarna teken je dat gebouw nog een keer en dan in het net, dan maak je een ontwerptekening en dan begin je pas met het gebouw maken met het gekozen materiaal. Dus van deze lessen hebben we verschillende en leerzame dingen geleerd!

3. Wat voor materialen/gereerdschap hebben we gebruikt? Ik heb het materiaal klei gebruikt dus heb ik andere gereedschappen gebruikt dan anderen uit mijn klas dat komt doordat anderen hout, papier- maché of karton hebben maar ik heb de gereedschappen bij klei gebruikt: een roller om de klei plat te maken dat het iets mooier word dat het niet zo’n dikke klont is, ik heb een mesje gebruikt om de klei uit te halen/schrapen om het op m’n gebouw te plakken ook heb ik een stokje gebruikt om het aftewerken dat het gebouw mooier wordt, en ik heb ook slik gebruikt(een soort papje) waardoor het klei dat ik uitgeschraapt heb op het gebouw te plakken dat het vast blijft zitten onder het gebouw van klei heb ik ook een plankje gedaan dat daar de rotzooi op komt en dat ik dat in één keer weg kan gooien in de bak. Ook heb ik nog 4 plankjes/stokjes gebruikt dan kan je zien of het klei nog recht ligt en dan wordt het gebouw nog mooier van omdat het dan een recht en mooi gebouw wordt. kleiroller 4 plankjes (Kleimesje)

4.Wat ging er goed en wat niet? We begonnen met het krijgen van een planning dat ging bij mij wel goed omdat ik alles wel in m’n agenda had staan maar ik had me één keer vergist en daardoor had ik de opdrachten niet ingeleverd, We moesten daarna bedenken hoe het gebouw/schoen eruit zal komen te zien in 2022 dat ging bij mij niet zo heel erg goed dat kwam doordat ik niet echt wist hoe het eruit zal komen in 2022 maar later na 5 á 10m min ging het wel beter en wist ik hoe het zou worden over 20 jaar toen gingen we verder het uitwerken van je huis dat je opgeschreven had dat ging wel redelijk goed omdat het een schets was en dan hoef je niet echt precies je huis te tekenen maar ongeveer hoe die eruit zal komen te zien. Toen gingen we de tekening maken in kleur en ook de tekening mooier maken zo precies mogelijk dat ging wel goed want ik had daar een best goed cijfer voor toen gingen we een ontwerptekening maken en ook de opdrachten die we moesten maken voor de beoordeling ik vond dat niet zo goed gaan want ik had daar immers een slecht cijfer voor en ook had ik er niet zo veel tijd ingestoken we moesten de opdrachten inleveren en gingen we beginnen met het maken van je gebouw dat had ik van klei en dat ging wel goed want ik had niet echt een moeilijk gebouw om te maken want van klei een gebouw maken is best nog wel moeilijk. Dat ging wel goed want ik had hem ook al in 3 lessen af, daarna moesten we het werk een naam/titel geven dat ging bij mij wel goed omdat ik een makkelijk gebouw had waar ik zo een naam/titel bij kon bedenken, we moesten de opdrachten aflsluiten met een compleet werkverslag dat we moesten inleveren in de laatste 2 lessen, ik weet niet of ik het goed gemaakt heb dat hoor ik nog wel.

5.Wat is de vorm van het gebouw? De vorm van mijn gebouw is het begint dik en klein en het wordt dan iets minder dik en groter en dan wordt het nog kleiner en minder dik en dan heb je mijn gebouw als laatste bovenop komt er nog een soort antenne, het is een soort kerk maar het is dan op mijn manier een kerk, en niet zoals een andere (normale). Ik heb deze vorm van het gebouw zelf bedacht dat kwam doordat ik zat te schetsen en daardoor kwam ik op dit gebouw uit.

Wat vindt je van de vorm van het gebouw? Ik vindt de vorm van het gebouw wel redelijk maar ik heb wel mooiere gebouwen en schoenen bij mij in de klas die mooi zijn, mooier als mij gebouw maar de vorm vindt ik makkelijk gemaakt maar dat heb ik zo gedaan omdat ik het ging bouwen met klei en dan heb ik liever een makkelijk gebouw zoals deze vorm als een ander gebouw die heel moeilijk te maken is van klei.

Conclusie opdrachten De conclusie van mij is: deze opdrachten vond ik erg leuk maar vooral ook leerzaam want in deze opdrachten kon je zien hoe een architect in z’n werk gaat dat hij/zij erg netjes moet zijn en op de geplande datum z’n werk moet af hebben en dat hebben wij ook met de planning in deze lessen heb ik veel geleerd zoals hoe je te werk moet gaan maar ook veel herhaling zoals werken met het materiaal klei wat we vorig jaar ook gedaan hebben hoe we moeten werken met het materiaal enz.