Promotie-onderzoek en HBO-Onderwijs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
1  Stagevoorlichting Stage 2 Personen:  SLC 2-de jaar INF/TI:  Stage/afstudeercoördinator INF/TI: A. van Raamt  kamer K.1.07 tst  (
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
ICT STAGEBEGELEIDING BUITENLAND MAARTEN SCHREVEL COORDINATOR INTERNATIONALISERING FACULTEIT ICT STAGE/AFSTUDEERBEGELEIDER.
Welkom op de Ouderavond klas 4
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
 Brainstormen  Lezingen bijwonen  Literatuur lezen  Jongeren aanspreken.
Vakmanschap is Meesterschap
Algemene ouderavond Leerjaar 3 Leren & Werken 9 september 2013
Voortgangspresentatie Jonatan Bruggeman
Radboud Universiteit Nijmegen
1 Is de afgestudeerde mbo-student klaar voor het hbo?
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Inclusief Hoger Onderwijs: het perspectief van docenten. Een kwalitatieve bevraging. Nathalie Heurckmans Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs (SIHO) Leen.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Op weg naar de goede vraag SIA RAAK-Publiek project
De kern van het arrangeren
1 Afstudeervoorlichting Afstuderen 2 Personen: SLB coach 4-de jaar INF, TI: Stage/afstudeercoördinator INF, TI: A. van Raamt kamer K.1.07 tst (
INFO - AVOND VMBO 3.
Algemene ouderavond Leerjaar 1 Augustus 2013
Contactpersoon F. Buizert
Waarom? MAS leert je: iets nuttigs voor anderen te doen dat mensen jouw inzet erg waarderen dat je positief inzetten zelfvertrouwen oplevert dat samenwerken.
Identiteitsleren in Lifelab
Wie zijn wij:.
Integratiefase Introductie 30 september 2013 Doel De student toont aan dat hij: de verschillende rollen op masterniveau beheerst en effectief kan inzetten.
Maatschappelijke Stage
Informatie avond 4e klas
19 april y9nVa3LJr8&feature=fvst.
moderniseren van het curriculum.
Bijeenkomst directeuren en IB-ers OZKNV Workshop Documenten-planlast Dinsdag 1 december 2014.
Iedere student een stageplaats!
Verkorte vwo-route gericht op de tekortvakken
International Business College Iets voor uw zoon/dochter?
Werken in een arbeidsorganisatie H2 Werkhouding Assistent verkoopmedewerker.
Gastles: Maatschappelijke stage
ik zie , ik zie wat jij niet ziet!
Welkom op deze informatieavond 17 september e leerjaar.
Theorie van de kunstprofessional Werkdag LOK 18 november 2009 Diederik Schönau.
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
Startbijeenkomst Welkom Master Science Education and Communication Master Leraar VHO Maatschappijleer en maatschappijwetenschappen Minor Leren Lesgeven.
Algemene ouderavond Leerjaar 1 September 2014
Algemene ouderavond Leerjaar 2 September Even voorstellen Dhr. Jan Mueters Directeur Het Kwadrant Mevr. Annemarie LukassenSectordirecteur Het Kwadrant.
Stages Keuzen en kansen.
Aan de slag met een digitale tool voor woordenschat
VMBO LWOO TL GL VWO KB atheneum gymnasium BB Welkom.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Praktijkervaring en reflectie
International Business College Iets voor jou! Voorlichting VMBO 3/4 Januari 2015.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
VSV Ouderbetrokkenheid Commerciële beroepen & Juridische beroepen Francien Baltussen Marcel Verstraeten 10 december 2015 Niet alle verzuimers vallen uit.
Naam: Rayiha Inanc Klas: 4 E ICT & Multimedia. Inhoud  Stageperiode  Hoe ben ik deze stageplek terechtgekomen?  Het bedrijf  Stage dag 1 t/m stage.
Project "Innoverend Leren" Middelburg, 11 november 2010 Esther de Beer Guido Aerts.
Beroepsoriëntatie (BO) Opleiding Verpleegkunde Cohort 2015 Ragna Raaijmakers Docent Werkplekleren Productbeheerder beroepsoriëntatie.
PROFESSIONALISEREN DOOR EN IN ONDERZOEK GOOD PRACTICE VELON/VELOV 2016 JANNEKE RIKSEN
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
INFO - AVOND VMBO 3. Informatie-avond VMBO-T3 Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs Theoretische leerweg.
Met Minder Meer en Beter
Informatie-avond Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs
Een kijkje nemen in andermans keuken!!!
Dit jaar Kiezen voor een vervolgstudie
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Diversiteit en integratie
Minor International Management en Ondernemen
Transparantie over Toegang master
School is stom?! Of: hoewel niet vrijwillig, ik zie dat ik er mijn voordeel mee kan dioen en haal er uit wat er in zit.
Versterk de Jobcoach IN de school
Transcript van de presentatie:

Promotie-onderzoek en HBO-Onderwijs Hoe halen we er het meeste uit? Ir. Robert van Dongen Docent planologie en stedenbouw NHTV internationaal hoger onderwijs Breda

Promotie-onderzoek en HBO-Onderwijs Kennismaken Hoe is het zo gekomen? Werkwijze nu Inzet van studenten 1e Resultaten & ervaringen Dilemma’s

1. Kennismaken Waar komen we vandaan? Wie is bezig met promotie-onderzoek? Wie overweegt promotie-onderzoek? Wie is voor een andere reden hier?

2. Hoe is het zo gekomen? Ambitie Van praktijk naar onderwijs Rijksoverheid: “Meer gepromoveerden voor de klas” Directeur: “Promoveren is geen doel, maar een middel”

“Laat de studenten het werk doen!” 2. Hoe is het zo gekomen? Informatiebijeenkomst: “Bezint eer ge begint” Versus “Laat de studenten het werk doen!”

3. Werkwijze nu Combineren onderzoek en onderwijs Planningstechnisch / roostering Kennisinput colleges Bruikbare producten

4. Inzet van studenten Vrije studieruimte: 1 of 2 ec in 1e/2e jaar Stage: 20 ec in 3e jaar Afstudeerstage: 30 ec in 4e jaar Overig (collegeopdr): ? Stages: bedoeld als extern goed gesprek vooraf!

4. Inzet van studenten Wat laat je ze doen?

4. Inzet van studenten Nu: 5 studenten bezig (stage & afstudeerstage) Casus: Willem!

5. 1e Resultaten & ervaringen … van de studenten Werken met meerdere studenten Werkruimte School als ‘bedrijf’?

5. 1e Resultaten & ervaringen … van de docent (irt studenteninzet) Gesprek vooraf Interactie met en tussen studenten Faciliteren Werkruimte Overige, zoals koffie! Voorkom ‘saai’; ga naar buiten Curriculum Resultaten

5. 1e Resultaten & ervaringen … van de docent (overig) Promotiestof is niet 1 op 1 lesstof Roostering en planning Acceptatie collega’s Twee werkplekken, dubbele overhead, dubbele petten Vooraf goede afspraken Werk Thuis

6. Dilemma’s Misbruik van de crisis? Andermans arbeid? In hoeverre maak je misbruik van de crisis, waarin studenten moeilijker een stageplek vinden? Andermans arbeid? Je laat studenten het werk doen en gaat zelf met de eer strijken. Ongewenste hulp aan studenten. Je helpt studenten wel heel makkelijk aan een stageplek. Krenten uit de pap? Uiteraard kies je zelf de beste studenten uit om mee te werken! Of ga je ‘openbaar aanbesteden’?

Contact Robert van Dongen Dongen.r@nhtv.nl 076-5332636