Bijstellen De laatste fase in het cyclisch model voor methodisch werken heet ‘bijstellen’. Binnen een hulpverleningstraject betekent bijstellen dat je.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Advertisements

Flip Jan van Oenen Clemens Bernardt
Time management in het onderwijs
Provincie Limburg Workshop mentorschap 17/5/2013
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Doet goeie dingen voor mensen en organisaties 1. Hoe gelukkig ben jij op je werk? Op een schaal van 0 tot 10 waar plaats jij jezelf? O
Evalueren is een verzamelnaam van:
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
De Individuele Rehabilitatiebenadering (IRB)
Methodiek: ‘leer der te volgen methoden’. (Uit: Van Dale woordenboek)
‘Een Spraakmakend Project’
Met het team onderweg naar gedragen hulpverleningstrajecten
Motivational Interviewing
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Voortgangspresentatie Jonatan Bruggeman
Over het psychoanalytische psychotherapie bij senioren
Motiverend gesprek.
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Management en beleid Leidinggeven Blz. 29.
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Methodisch werken Kun jij het werken en evalueren zo neer leggen dat er een rij van afwisselend werken en evalueren ontstaat? Spelregels zijn: Maximaal.
Basistraining groepsmaatschappelijk werk
erkend door de Vlaamse regering ISO 9001:2000 gecertificeerd COCON- project “Tegelzetters” WELCOME TO THE CLUB! Brugge, 12 oktober 2009.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Kennis ontwikkelen en delen in TechNetkringen Ruud Bolsius mei 2011 TechNet, TechniekTalent.nu 2011.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
SUPPORTTEAM NAH Vlaams-Brabant Sociale Plattegrond - oktober 2014.
Help! Verzuim voorkomen
Visie & Strategie.
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Page 1 Workshop thema 4 21 mei 2013 Hanneke Koopmans.
Afnemende en toenemende verantwoordelijkheid
Aan de slag met POVO Wolvega/Oosterwolde Zet Engels ‘in the picture’ 28 oktober 2014 Jeroen Pennings & Kris Verbeeck.
DOE HET ZELF PAKKET. Doe-het-zelfpakket Wat  Richtvragen  Voor (werkende) mantelzorgers  Werk- en mantelzorg zo optimaal mogelijk op elkaar afstemmen.
Methoden & Technieken Hogeschool Rotterdam,
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
Plancyclus les 3 Actualiteit Quiz over de stof tot nu toe
Minor agoog in de GGZ outreachend werken, tweede bijeenkomst.
Rehabilitatie en kwaliteit van bestaan
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Zelfbescherming: fysieke weervormen in de communicatie Esmé Van Maerrem 1BaTP B1.
Handelingsgericht werken OGP Bk03 Hans van Doremalen Marion Steegh.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Studieloopbaanbegeleiding
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Fontys Career event 15 maart 2017.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Integraal sociaal werk
Kwaliteitszorg Les 4.
Visie en strategie Les 4: strategie.
Hoe schoolontwikkeling een feestje wordt op de werkvloer
Begeleiden Les 8.
ACT CASUSCONCEPTUALISATIE
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Suïcidepreventie Amsterdam
Gesprekstechnieken Les 3.
Instructie Triage en Privacy
Methoden om te werken aan continue verbetering
Beleid en regelgeving Les 1.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Hoofdstuk 4 Kwantitatieve dataverzamelingsmethoden Nel Verhoeven
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Methodisch handelen Week 3. Methodisch handelen Week 3.
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
This presentation uses a free template provided by FPPT.com Lesvoorbereiding MOA Aardrijkskunde College 4 Docenten:
Transcript van de presentatie:

Bijstellen De laatste fase in het cyclisch model voor methodisch werken heet ‘bijstellen’. Binnen een hulpverleningstraject betekent bijstellen dat je een moment kiest waarbinnen je in staat wordt gesteld om dit traject een andere richting te geven. © Boom Lemma uitgevers.

Waarom bijstellen? Meer zicht gekregen op de mogelijkheden en onmogelijkheden van de cliënt . Doordat de omstandigheden zoals ze waren bij kennismaking gedurende het hulpverleningscontact zijn veranderd. Nieuwe informatie ertoe bijdraagt dat jij een andere mening bent toegedaan. Pragmatische redenen die maken dat een traject niet uitgevoerd kan worden zoals gedacht. De problematiek geherdefinieerd wordt. Het ontbreekt aan een concrete formulering. © Boom Lemma uitgevers.

Criteria voor bijstelling Je bijstelling moet een verbijzondering van de hulpverlening zijn. Bepaal wat je precies wilt bijstellen. Maak een afbakening. Motiveer je keuze. De bijstelling moet haalbaar zijn. De bijstelling moet beargumenteerbaar zijn. Bespreek elke bijstelling met de cliënt, zijn sociale netwerk, je collega’s en je professionele netwerk. © Boom Lemma uitgevers.

Valkuilen van de bijstelling Uitstellen van bijstelling. Volharden in bijstelling. Te snel willen veranderen. Terugval naar vorige doelstellingen. © Boom Lemma uitgevers.