Directe Toegang tot Digitale Leermiddelen 2012-2013 gebruikersdag 21 juni 2012 Tony Heemskerk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale leermiddelen
Advertisements

Workshop Gegevens in BRON als basis voor de bekostiging
Digitaal toetsen met de itslearning app voor Quayn
Implementatie ECK Op een nieuwe manier bestellen, betalen en leveren van leermateriaal 1.
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Op een nieuwe manier bestellen, betalen en leveren van leermateriaal
Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
Industriële Chemie VWO 6
Toegang en identiteitsmanagement
EHerkenning in de praktijk S.U Kuzay M.R.Y. Merhai.
VMBO osb in de onderbouw loopbaan oriëntatie in de bovenbouw
Kennisnet en de Kennisnet Federatie
Electronic Resource Management (ERM) Els Schaerlaekens Anet Gebruikersdag 15 juni 2011.
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
Welkom Dyslexie op Het Vlier.
Voorlichtingsavond Voortgezet Onderwijs
CENTRAAL ONTWIKKELDE EXAMENS T & R (pre-)pilots 2012 Jan Paul de Vries
Digitale leermiddelen in het mbo
Van idee tot digitaal materiaal
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Implementatie ECK: Distributie en Toegang VO ECK Klantdag, 14 mei 2013 Willem-Jan van Elk, Tony Heemskerk.
Nationaal Actieprogramma Diabetes 24 november 2011 Elize van Ballegooie Senior Implementatiemedewerker NAD Ytje van der Veen Implementatiemedewerker DVN.
Doelstelling Wedeo Mensen aan het werk krijgen en houden in een zo regulier mogelijke arbeidssituatie. Dit is de belangrijkste basis voor het.
ECK Educatieve contentketen in het MBO arjan van Venrooy Nico Verbeij
De kracht van GAC Business Solutions
Pincode 5de editie vmbo bovenbouw
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
ELO’s. ELO voor leerlingen en leerkrachten website gratis of betalende ELO’s specifiek Activerende werkvormen ELOnauten studiewijzerInteractief lesmateriaal…projecten.
Organisatie van een upgrade
Wat is de rol van ICT bij organisatieontwikkeling van scholen?
Klantendag Voorzieningen 12 april Klantendag 12 april 2012 Triple A status van het Nederlands onderwijs.
kennisdelen voor rekencoördinatoren
Masterclass SPBS Gebruikersdag Agenda SPBS tot nu toe Een aantal nieuwe ontwikkelingen Ontwikkeling.
Focus op de bestelomgeving Horizon en Deltion College
Informatievoorziening en VSV:
Wensen en aanbevelingen iECK IAA
Exchange learning results & assesments Henk Nijstad – May 2012.
Direct Access Framework
Agenda Inleiding Vervolg: Drie sporen aanpak
KNAG-onderwijsdag 6 november 2009 Gebruik buiteNLand nu ook in uw eigen Elektronische Leeromgeving.
OneAccess. Wat is OneAccess? Sterke toegang authenticatie Single Sign-on oplossing Eenduidige totaal oplossing.
Uw patiënten zijn uw beste leermeesters! Maar hoe vaak krijgt u in de praktijk echt concrete en directe feedback?
Succes met SPBS Effectievere begeleiding via de agenda SPBS in het VO.
ECK Distributie & Toegang Start ontwerpproces nummervoorziening
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Instructie inloggen docent
Update Implementatie en beheer
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
Knooppunt e-boekplatform / tabletoplossing status 28/08/2012 Expertgroep e-publishing.
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
Magister voor ouders.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Uitgeversgroep en Maatwerk Jeroen van Esch Docent - Uitgever Welkom!
Project ELLES samen naar een Blended Learning Lab
ICT bij NLT Overpeinzingen en ervaringen. NLT NLT met T van Technology in de naam Keuzevak (in ontwikkeling) Aanbieder is LCP (LOP) met vaksteunpunten.
Gerard Oud Clusius College (AOC, Noord-Holland) Erik Degen Cito (Toetsinstituut, Arnhem) 7 april 2016 Hoe wilt u het hebben? Voorbereiding op Centrale.
Instructie inloggen leerling via distributeursportaal.
Instructie inloggen docent
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
Instructie inloggen docent
Digitale methode activeren
Gewenste ECK configuratie MBO
Implementatie ECK Jorrit Janszen
BDL Implementatie keten wijzigingen 2017
ECK bij Noordhoff Uitgevers
Uitgeversgroep en Maatwerk
Procesevaluatie zomerscholen 2015
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Directe Toegang tot Digitale Leermiddelen gebruikersdag 21 juni 2012 Tony Heemskerk

Agenda Terugblik Directe Toegang 2011/12 – Doel – Ervaringen – Evaluatie Vooruitblik 2012/13 – Behoud van uitgangspunten – Verbetering implementatie in techniek, organisatie, processen en ondersteuning

Kleine enquete Wie is elo coördinator op school Wie is docent? Wie is schoolleider? Wie is op de school coördinator Directe Toegang? Wie is geabonneerd op onze nieuwsbrief? NB Gegevens van de website en nieuwsbrief geef ik aan het eind van de presentatie

Directe Toegang 2011/12 Uitgangspunt: Digitaal lesmateriaal maakt de lessen beter èn leuker Maar dan moet de toegang wel goed geregeld zijn Dat kan door een goede samenwerking tussen twee distributeurs en drie uitgeverijen De identiteit van de leerling binnen de school is de bron De school kiest de wijze van toegang tot digitaal De leerling kan met één gebruikersnaam en wachtwoord de digitale leermiddelen van de aangesloten uitgevers gebruiken. Wie nog codes wil gebruiken bieden we digitale codes: geen zoekgeraakte stickers/vouchers De praktijk bleek weerbarstig…

Ervaringen 2011/12 (klanttevredenheidsonderzoek Idee achter Directe Toegang is goed ontvangen – “Onder water” activering van licenties – Gebruik door middel van single sign-on – Distributie van activeringscodes via downloadplatform in plaats van vouchers of stickers Maar ook problemen – Koppelschermen bij scholen met een ELO in combinatie met een extern boekenfonds – Tekort aan tegoed – Late communicatie – Aanloopproblemen bij begin schooljaar – Consequenties voor scholen niet altijd goed ingeschat: Inrichten van de ELO door scholen Activering met codes dmv downloadplatform – Analyse en oplossing problemen door het grote aantal gebruiksscenario’s

Ervaringen 2012/13 Toch vindt 60% van de respondenten op tevredenheidsonderzoek Directe Toegang een verbetering Respondenten willen doorgaan met Directe Toegang Voorop moet staan bij verbeteringen van Directe Toegang dat het onderwijsproces ongehinderd doorgang vindt Samenwerking met ELO’s is geïntensiveerd (linkjesservices, matching gebruikersgegevens, communicatie) Er is een klankbordgroep van scholen geformeerd om wensen door te spreken en oplossingen te toetsen

Belangrijkste verbeteringen in 2012/13 (I) 1.Centrale registratie –Alle scholen in beeld, ook scholen die boekhandelsportaal en activeringscodes via downloadplatform gebruiken –Verschillen binnen een schoollocatie in beeld –Controle op contactpersonen en uitleverkeuze 2.Servicetegoeden –Geen tekort meer: als uw school een bestelling heeft op een EAN dan krijgt elke leerling van die school toegang –Geen koppelschermen meer –Bij overschrijding bestelling, later administratieve afwikkeling 3.Docententoegang –SSO vanuit schoolportaal op leerlingmateriaal –Toegang tot docentenmateriaal is uitgeverafhankelijk

Belangrijkste verbeteringen in 2012/13 (II) 4.Inrichten van de ELO –ELO leveranciers verbeteren hun service voor inrichten van de ELO, obv bestellingen of vakkenpakket informatie –Prematch besteller en gebruiker (nb niet voorwaardelijk aan toegang) voor EBF ivm gepersonaliseerde linkjes 5.Communicatie –Tijdig –Beter (afgestemd met ELO’s en vertegenwoordigers scholen) –Directe Toegang voorziet de geregistreerde coördinator van informatie voor docenten en leerlingen 6.Support –Verbeterde hulp voorbereidende fase –Scholen beter in beeld door centrale registratie –Centraal meldingen systeem –Verbeterde afspraken over eigenaarschap

Wat vragen wij aan u? 1.Voorbereiding –Aanwijzen van een coördinator Directe Toegang –Centrale registratie gegevens en controle op koppelingen –Inrichting van de ELO 2.Gebruik –Interne communicatie: docenten en leerlingen –Bij problemen, zo specifiek mogelijke beschrijving

Volg ons op

Voorbeeldpagina Vraag en Antwoord

U vindt er informatie over de ondersteuning

….en de contactgegevens

En meldt u aan voor de nieuwsbrief

En meldt u zich aan voor de nieuwsbrief!