Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1
Agenda Doelstelling Site met presentaties Vragen Theorie Voor vrijdag MK01 HEO-CE1
Doelstelling Inleiding in de marketing Na dit college weet je: wat van de ontwikkeling van de psychologie af hoe een koopbeslissing tot stand komt welke besluitvormingsprocessen er zijn hoe koopbeslissing en besluitvorming beïnvloed worden MK01 HEO-CE1
http://www.hzeeland.nl/ ~jdekker/mk01 HEO-CE1
Vragen? MK01 HEO-CE1
Cadeautje Ontwikkeling in de psychologie behaviourisme skinner stimulus - black box - response operante conditionering (positieve bekrachtiging) MK01 HEO-CE1
Cadeautje Ontwikkeling in de psychologie behaviourisme psychoanalyse freud uiterlijk gedrag verklaren uit interne processen ich, über-ich, es wat vreemd beeld over sex MK01 HEO-CE1
Cadeautje Ontwikkeling in de psychologie behaviourisme psychoanalyse humanistische psychologie Maslow positief mensbeeld, streven naar zelfverwezenlijking zo blij dat het ook weer niet goed is MK01 HEO-CE1
Cadeautje Ontwikkeling in de psychologie behaviourisme psychoanalyse humanistische psychologie cognitieve psychologie subjectieve betekenisverlening werken via schema´s van informatieverwerking doelgericht denken en handelen MK01 HEO-CE1
Evalueren alternatieven Koopbeslissing Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1
Probleemerkenning Geen koop zonder probleem probleem wordt opgelost door behoefte duidelijke behoefte manifest worden van een latente behoefte MK01 HEO-CE1
Informatie zoeken Intern zoeken Extern zoeken Persoonlijke bronnen Openbare bronnen Commerciële bronnen Ervaringsbronnen MK01 HEO-CE1
Evalueren van de alternatieven Alle mogelijke alternatieven Evoked set/choice set Rangschikken evoked set grenswaarden attributen MK01 HEO-CE1
Aankoopbeslissingen Koopintensie is gevormd Situationele factoren: beïnvloeden totaal wijzigen MK01 HEO-CE1
Evalueren na de koop Voldoet het in behoefte Cognitieve dissonantie indrukken die niet matchen twijfel/onaangenaam gevoel na koop rationalisatie promotie richten op nieuwe kopers, goede aftersales service en garantie Mond op mond reclame tevreden tegen 3, ontevreden tegen 30 MK01 HEO-CE1
Evalueren alternatieven Koopbeslissing Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1
MK01 HEO-CE1
Evalueren alternatieven Koopbeslissing Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1
Koopbeslissing Probleemherkenning Persoonlijke omstandigheden Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1
Koopbeslissing Probleemherkenning Persoonlijke omstandigheden Informatie zoeken Psychologische factoren Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1
Koopbeslissing Probleemherkenning Persoonlijke omstandigheden Informatie zoeken Psychologische factoren Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Sociale factoren Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1
Persoonlijke omstandigheden Demografische factoren Levenstijl Situationele factoren MK01 HEO-CE1
Persoonlijke omstandigheden Levenstijl AIO activiteiten interesses opinies Zelfbeeld/zelfconcept actuele zelf ideale zelf MK01 HEO-CE1
Persoonlijke omstandigheden Situationele factoren aankoopredenen fysieke omgeving sociale omgeving tijddimensie toevalligheden MK01 HEO-CE1
Samenvatting Vier hoofdstomingen in psychologie behaviourisme psychoanalyse humanistische psychologie cognitieve psychologie MK01 HEO-CE1
Samenvatting Vier hoofdstomingen in psychologie Vijf fasen in het koopbeslissingsproces MK01 HEO-CE1
Evalueren alternatieven Koopbeslissing Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1
Samenvatting Vier hoofdstomingen in psychologie Vijf fasen in het koopbeslissingsproces Drie soorten oriëntatie- en aankoopgedrag MK01 HEO-CE1
MK01 HEO-CE1
Samenvatting Vier hoofdstomingen in psychologie Vijf fasen in het koopbeslissingsproces Drie soorten oriëntatie- en aankoopgedrag Drie hoofdgroepen van beïnvloeding MK01 HEO-CE1
Koopbeslissing Probleemherkenning Persoonlijke omstandigheden Informatie zoeken Psychologische factoren Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Sociale factoren Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1
Vragen? MK01 HEO-CE1
Voor vrijdag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 Alle ‘groene termen’ kennen Vragen formuleren MK01 Hoorcollege week 3
Einde MK01 HEO-CE1
Einde MK01 HEO-CE1