Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
4. Consumentengedrag Inzicht krijgen in gedrag:
Advertisements

Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Marketingplanning en -strategie
Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
Over consumenten, gedrag en marketing
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Salesmanagement Hoofdstuk 2.
Consumentengedrag & Kopersgedrag van organisaties
Ontwikkeling door leren Pavlof, Watson, Skinner Vygotsky
4 P´s en 3 R-en MK01.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Interpersoonlijke stimulie
Inleiding in de Marketing
Hoofdstuk 2 De fundamenten van individueel gedrag
Hoofdstuk 2 De fundamenten van individueel gedrag
Psychologie van de beweging: afspraken
MOTORISCH LEREN EN MOTORISCHE ONTWIKKELING
4. Consumentengedrag Inzicht krijgen in gedrag:
Figuur 6.1 Het Stimulus-Responsmodel van koopgedrag
ABP3 week 1 introductiecollege
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 par. 4.4 en 4.5 MK01 HEO-CE1.
Marketingplanning en strategie
Marketingonderzoek Cursus SPD week 2. Agenda Doelstellingen vandaag Studiewijzer Vraagstukken H1 en H2 Hoofdstuk 3 en 4 Voorbereiding volgende week SPD.
HEO –CE1 SA01 Salesmanagement Hoofdstuk 4. HEO –CE1 SA01 Agenda Doelstelling Hoofdstuk 2 Voor volgende keren.
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
Over het tentamen: Voor 3 ects: Voor 2 ects:
Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
H5 – Consumentengedrag HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Sasja Wolters Toegepaste psychologie
Fase 1 Ken de (detail)handel
Stromingen binnen de Psychologie
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Zijn obese mensen eetverslaafd?
Kijk op leerlingen en leren
Model-leren.
Onderwijseenheid ondernemen
Motivatie Een samenhangend geheel aan motieven van een leerling die hem tot een activiteit aanzetten. Een samenhangend geheel aan motieven van een leerling.
Kind in ontwikkeling A Gedrag vs. Gedachten Dagindeling:
Opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
Modellen en Stromingen
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 1
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 5
Stromingen in de psychologie
Stromingen in de psychologie Werkcollege 1
Kind in ontwikkeling B Gedrag vs. Gedachten Dagindeling:
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 3
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 4
(Ped)agogiek Hoorcollege 2
Expertgroep: “”Behaviorisme en cognitieve psychologie” Gemaakt door: Rodischa van Engel. Mandy Jagesar. Roxanne Buijtendijk. Priyana Chinnoe.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Indeling van hoofdstuk 3
College 2 Hoofdstuk 3 Consumentengedrag werkvorm: “Woordwiel” Vragen over inhoud Hoofdstuk 4 Segmenteren en doelgroep werkvorm: “Flip Flop”
Hoofdstuk 1 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Augustus 2015.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Hoofdstuk 2: Marketing, winkelformule en retailmix Blz. 9 tm 52
Consumentengedrag Beslissen
Hoofdstuk 2 De fundamenten van individueel gedrag
Psychologie Conditioneren
Psychologieles 11 lesweek 1
Psychologie Motivatie, behoeften en waarden
H5 – Consumentengedrag HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Schoolbrede leerlingbegeleiding
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Verkoop De klant.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1

Agenda Doelstelling Site met presentaties Vragen Theorie Voor vrijdag MK01 HEO-CE1

Doelstelling Inleiding in de marketing Na dit college weet je: wat van de ontwikkeling van de psychologie af hoe een koopbeslissing tot stand komt welke besluitvormingsprocessen er zijn hoe koopbeslissing en besluitvorming beïnvloed worden MK01 HEO-CE1

http://www.hzeeland.nl/ ~jdekker/mk01 HEO-CE1

Vragen? MK01 HEO-CE1

Cadeautje Ontwikkeling in de psychologie behaviourisme skinner stimulus - black box - response operante conditionering (positieve bekrachtiging) MK01 HEO-CE1

Cadeautje Ontwikkeling in de psychologie behaviourisme psychoanalyse freud uiterlijk gedrag verklaren uit interne processen ich, über-ich, es wat vreemd beeld over sex MK01 HEO-CE1

Cadeautje Ontwikkeling in de psychologie behaviourisme psychoanalyse humanistische psychologie Maslow positief mensbeeld, streven naar zelfverwezenlijking zo blij dat het ook weer niet goed is MK01 HEO-CE1

Cadeautje Ontwikkeling in de psychologie behaviourisme psychoanalyse humanistische psychologie cognitieve psychologie subjectieve betekenisverlening werken via schema´s van informatieverwerking doelgericht denken en handelen MK01 HEO-CE1

Evalueren alternatieven Koopbeslissing Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1

Probleemerkenning Geen koop zonder probleem probleem wordt opgelost door behoefte duidelijke behoefte manifest worden van een latente behoefte MK01 HEO-CE1

Informatie zoeken Intern zoeken Extern zoeken Persoonlijke bronnen Openbare bronnen Commerciële bronnen Ervaringsbronnen MK01 HEO-CE1

Evalueren van de alternatieven Alle mogelijke alternatieven Evoked set/choice set Rangschikken evoked set grenswaarden attributen MK01 HEO-CE1

Aankoopbeslissingen Koopintensie is gevormd Situationele factoren: beïnvloeden totaal wijzigen MK01 HEO-CE1

Evalueren na de koop Voldoet het in behoefte Cognitieve dissonantie indrukken die niet matchen twijfel/onaangenaam gevoel na koop rationalisatie promotie richten op nieuwe kopers, goede aftersales service en garantie Mond op mond reclame tevreden tegen 3, ontevreden tegen 30 MK01 HEO-CE1

Evalueren alternatieven Koopbeslissing Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1

MK01 HEO-CE1

Evalueren alternatieven Koopbeslissing Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1

Koopbeslissing Probleemherkenning Persoonlijke omstandigheden Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1

Koopbeslissing Probleemherkenning Persoonlijke omstandigheden Informatie zoeken Psychologische factoren Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1

Koopbeslissing Probleemherkenning Persoonlijke omstandigheden Informatie zoeken Psychologische factoren Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Sociale factoren Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1

Persoonlijke omstandigheden Demografische factoren Levenstijl Situationele factoren MK01 HEO-CE1

Persoonlijke omstandigheden Levenstijl AIO activiteiten interesses opinies Zelfbeeld/zelfconcept actuele zelf ideale zelf MK01 HEO-CE1

Persoonlijke omstandigheden Situationele factoren aankoopredenen fysieke omgeving sociale omgeving tijddimensie toevalligheden MK01 HEO-CE1

Samenvatting Vier hoofdstomingen in psychologie behaviourisme psychoanalyse humanistische psychologie cognitieve psychologie MK01 HEO-CE1

Samenvatting Vier hoofdstomingen in psychologie Vijf fasen in het koopbeslissingsproces MK01 HEO-CE1

Evalueren alternatieven Koopbeslissing Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1

Samenvatting Vier hoofdstomingen in psychologie Vijf fasen in het koopbeslissingsproces Drie soorten oriëntatie- en aankoopgedrag MK01 HEO-CE1

MK01 HEO-CE1

Samenvatting Vier hoofdstomingen in psychologie Vijf fasen in het koopbeslissingsproces Drie soorten oriëntatie- en aankoopgedrag Drie hoofdgroepen van beïnvloeding MK01 HEO-CE1

Koopbeslissing Probleemherkenning Persoonlijke omstandigheden Informatie zoeken Psychologische factoren Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Sociale factoren Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1

Vragen? MK01 HEO-CE1

Voor vrijdag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 Alle ‘groene termen’ kennen Vragen formuleren MK01 Hoorcollege week 3

Einde MK01 HEO-CE1

Einde MK01 HEO-CE1