 Hoekenwerk. Discussie  Leergebied overschrijdende eindtermen  Leren leren (Van In)  Coöperatief leren  Keuzes maken  Eigen leerstijl hanteren en.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ICT-CONFERENTIE 22 NOVEMBER 2004 Portfolio van: …to be internet be… kristofkatrienelsisabelleguyjohansandra Katrien Els Isabelle Johan Kristof Sandra.
Advertisements

IPad op Bos en Vaart Kinderen van nu groeien multimediaal op.
ICT-competenties voor het einde van de basisschool
KBS Petrus en Paulus.  104 (van 324)  Ouders zijn gezien hun rapportcijfer gemiddeld genomen iets minder tevreden dan andere ouders  7,4 tegenover.
Autonomie in de derde graad
 Cultuur- en kunsteducatie Cursus D.H.O.S
Evalueren-Rapporteren-Communiceren
1 WSNS Studiedag 3 oktober 2006 “Juf, gaan we die weer doen? Die is leuk!”
Begeleid zelfstandig leren
Intro Interactieproces Soorten edusoft Van COO tot CBO Open of gesloten Spelen of leren Online of offline Beoordeling Criteria Organisatie Aan de slag.
Methode - aanpak Hoe om te gaan met zo veel verschillen in de klas?
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
De waarde van cultuureducatie
Jef Stappaerts en Karin Van Dommelen VSKO
Sarah Nickmans Charlotte Verschuere 2Balo B
Het VPI als basis voor integraal handelingsgericht indiceren
ICT-rijk bewegen in 3 VWO / HAVO Het implementeren van de nieuwe functionaliteit van Coach 6, vanuit een didactisch oogpunt bekeken Ron Vonk Archimedes.
Je Creatief Quotiënt verhogen ‘creatieve ontwikkeling van talent’
WAI-PASS in BuSO De Brug.
ruimtevaarder Wat zie je? Wat voel je? Wat denk je?
Muzische vorming Les 7 Vorige lessen Deze les
ICT-COMPETENTIES in het basisonderwijs van ICT-integratie naar ICT-competentie.
ICT-praktijkdag 1 ste leerjaar … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
‘Het talent bestaat niet. Het talent is de behoefte hebben iets te doen.’ ……. Wij als volwassenen willen graag dat kinderen zich goed ontwikkelen. Dan.
‘Het talent bestaat niet.
Geïntegreerd werken aan de ICT-eindtermen binnen muzische vorming.
Verlengde Instructie Groepen 3.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Autonomie in de derde graad
Adaptief onderwijs Luc Stevens drie psychologische basisbehoeften:
Opdracht: Hoe geven we nu zaakvakonderwijs? Inventarisatie Hoe willen we zaakvakonderwijs gaan onderwijzen? Visie ontwikkeling.
Informatieavond groep 4
Onderwerpen van deze avond
DOOR ROELAND BOSMANS EN CAROLINE VAN HASSELT STUDENTEN 3 PBSO - KAREL DE GROTE-HOGESCHOOL BACHELORPROEF DOOR ROELAND BOSMANS EN CAROLINE VAN HASSELT STUDENTEN.
Barbara Axters en Kaat De Strooper
Welkom in groep 6.
Welkom in groep 6D Het laatste jaar van de basisschool!!!!!!
Op het goede spoor? op weg naar het 4-sporen-beleid
MEDIAOPVOEDING. 1. EEN NIEUW LEERPLAN zie blz. 5 Mediamaatschappij Beleidsdiscours rond mediawijsheid/ geletterdheid/digitale kloof Mediageneratie van.
Vaco’s
Differentiëren in de Franse les
WELKOM Renee Doesburg Docent Nederlands Leerjaar 1.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Taal in de rekenles Netwerk rekencoördinatoren Sarkon.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Muziekgeschiedenis 21 e eeuw Stijlen Een muziekstuk.
Actie-onderzoek Verkenning van het onderwerp van het actie-onderzoek in thema 3.
Bevraging mediawijsheid Overzicht reacties. Lager onderwijs.
Maandag 14 november 2016 Titel presentatie ondertitel.
middelen – tools - werkvormen
Groep 3 Hoe volgen wij de kinderen?
Vaco’s
Overgang van lagereschoolkind naar adolescent
Muziek-luistergroepen en de bieb
Info avond Kunskapsskolan klas 1
Computer / Tablet / touch-screen
Differentiatie in de klas
ICT-competenties voor het einde van de basisschool
Informatieavond Schooljaar
Project Algemene Vakken
Visie anders leren Ieder kind ontwikkelt zich optimaal als persoon & cognitief. Vanuit deze visie zijn we gestart met ‘anders leren’, gericht op onderwijs.
Basisschool St. Lambertus September 2018
Muziek.
Transcript van de presentatie:

 Hoekenwerk

Discussie  Leergebied overschrijdende eindtermen  Leren leren (Van In)  Coöperatief leren  Keuzes maken  Eigen leerstijl hanteren en optimaliseren  Leren plannen  Verantwoordelijkhedi voor het eigen leerproces  ICT >< mediawijsheid  Cultuureducatie  Talentontwikkeling  Culturele inhouden  Differentiatie > leerstijl, interesse, tempo, taligheid,  Als werkvorm  Groepswerk  Als deel van …  Hoekenwerk en media

Waarom hoekenwerk muziek?  De wereld ontsluiten (cfr > Jan Masschelein)  muziekgenres, beeldaspecten, muzikale culturen, muziek en architectuur, bekende muziekstukken, instrumenten en instrumentengroepen, hedendaagse composities, de functies van muziek  Je kan allerlei minder evidente muziek in de klas brengen, weg van de commercie.  Creativiteit op eigen snelheid.  Kinderen moeten zelf aan de slag. Niveau van de uitvoering wort bepaald door het kind zelf.  Geconcentreerd en inlevend luisteren

Klassikaal >< Zelfstandig  Cfr dagelijks leven  Wat is de meerwaarde van samen iets te doen?  Van alleen iets te doen?

Organisatie - Technisch  Zelfstandig HW?  Als een lesfase  HW en media  iPads, mp3-spelers, earphone splitters  Stille en luide oefeningen  Groeperen in de tijd  In de ruimte > 2 Klassen