Taalbeleid in actie: van woorden naar daden T3A: Kinderen en jongeren
Verloop workshop: Inleiding Kinderen en jongeren in een buitenschoolse context Meerwaarde van taal in buitenschoolse context Hoe vertaal je het taalbeleid naar actie? Enkele praktijkvoorbeelden ter illustratie
Kinderen en jongeren in een buitenschoolse context Nederlands als speeltaal Taalstimulering op een speelse en interactieve manier Plezier en welbevinden centraal
Spel en taal: hand in hand Taalgebruik dat aansluit bij de leefwereld van het kind Knuffelgehalte Taal is een middel Talige mogelijkheden binnen het spelaanbod Optimaal spelplezier Geen verplichtend karakter
Taalbeleid in actie Plaats van taal binnen de organisatie Werken aan betrokkenheid en welbevinden Ad hoc inspelen op taalsituaties Op zoek naar concrete antwoorden Taalprikkels geven Taalkansen aangrijpen
Verloop workshop: in de praktijk Voorbeelden uit de praktijk -Taalspeler VDS: vrijwilligers op het speelplein -Een kinderdagverblijf aan het woord: taal in actie bij de allerjongsten – ‘Eten en taal’, hoe maak je een dagelijkse routine taalstimulerend? -Zomerschool/Lenteschool: een taalbad via talige activiteiten, gekoppeld aan talig spelen en sporten -IBO De Rivieren: taal in actie in het IBO Ruimte voor vragen en reflectie