assessmentvormen in een competentiegerichte lerarenopleiding Katholieke Hogeschool Kempen Katholieke Hogeschool Limburg CVO Limburgse Lerarenopleiding CVO Hoger Instituut der Kempen Katholieke Universiteit Leuven
Opzet van het project Hoe kunnen de functionele gehelen, als baken voor de initiële en specifieke lerarenopleiding, concreet getoetst worden?
Vertrekkende vanuit praktijkervaringen Inventarisatie/selectie van gehanteerde assessmentvormen Link met functionele gehelen Valkuilen – succesfactoren - randvoorwaarden
Knelpunten Verschillende beginsituaties Inconsistentie “assessment” Basiscompetenties lerarenopleiding te breed Overlap assessmentvormen & functionele gehelen
Oplossing Elektronische databank (WIKI) –Assessmenttoepassingen uit verschillende opleidingen, gekoppeld aan functionele gehelen, toegelicht aan de hand van ervaringen van de eindgebruikers –Exemplarisch –Structuur
Motivatie en oriëntatie van het project Delen van ervaringen en expertise met anderen Ervaringen en expertise beschikbaar stellen voor anderen Van elkaar leren
Disseminatie en verankering van de resultaten Studiedag ENW SoE: 1 e aanzet Interesse?