Miahcel gataan chsoltijd ene ptotje votblalen tme znij rvienden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dyslexie de baas! Ouderavond 1
Advertisements

Dalton op de van heemstraschool.
Dyslexie Deze spreekbeurt van Eva, groep 6, gemaakt voor school, november Mijn spreekbeurt gaat over dyslexie.
Lees- en Taalproblemen
Heb je talent om kleuren te onderscheiden ? Wel, kijk dan eens naar de volgende figuur...
Welkom Dyslexie op Het Vlier.
Met ruime voorsprong Hoe een academische school de wet van de remmende voorsprong doorbreekt.
Programma 28 november 2012 Opening Toelichting protocol
DYSLEXIE VOORLICHTING
Gemaakt door Michelle Boudens
Dyslexie.
HET SLATINK Ouderavond Dyslexie.
Kurzweil in de praktijk
Taal- en spraaktechnologie voor mensen met een leesbeperking
Thema 1: Hoezo dyslexie? Dyslexie in het VO
Ingrid van de Meerendonk Jeffrey ter Meulen
Sarah Nickmans Charlotte Verschuere 2Balo B
Ondersteuning leerlingen met dyslexie in de vakles
Thema 3: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Toetsing, beoordeling, wet- en regelgeving.
Fictie hoofdstuk 2 VMBO 3A 27 januari 2014.
College O.-L.-V.-ten-Doorn Eeklo
Welkom Dyslexie op Het Vlier.
Werken op de Muiswerkmanier. Onderzoek toont aan Didactische mode.
Welkom In de groepen 5 Basisschool de Berensprong schooljaar 2010/2011.
Dyslexie handleiding Voor docenten Geschreven door: Tom Harmsen
Info avond CBS De Bargeweide
Dyslexie DYSLEXIEBELEID OP LYCEUM DE GRUNDEL.
Spreekbeurt van Gijs Spaargaren
2. Grammatica en spelling
Basisschool Op De Horst
Dyslexie op de Rientjes Mavo
RAAR of WAAR Mediabegrip week 41/42.
Welkom! Faciliteiten in het examenjaar. Officieel Toestemming directeur Deskundigenoordeel orthopedagoog of psycholoog (bv. dyslexieverklaring) Melding.
Welkom bij het eerste oudercafé Thema: BEELDDENKEN
DYSLEXIE VOORLICHTING Dare to be a winner.
Differentiëren in de Franse les
Woordjes leren.
Informatie avond groep 8 Welkom en toelichting op de avond Welkom en toelichting op de avond De Zilverberg en opbrengstgericht werken De Zilverberg en.
Welkom in groep 8. Waar gaan we het over hebben? Wie zijn wij? Hoe ziet onze dag er uit? Wat leren we in groep 8 Afspraken bij de gymles Huiswerk Voor.
Taal in beeld spreekt jouw taal. Nieuw in Taal in beeld 2 volledig vernieuwde lessen marktsignalen versie 1 verwerkt update didactiek alle leerlijnen.
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
Dyscalculie uit:
Dyscalculie uit: en APS workshop dyscalculie.
Dyslexie Jongvolwassenen met dyslexie folder; CODE lessius.
Workshop ONL congres 2011OnderwijsAdvies Dorothé Kappenburg DYSLEXIE en fonologische problemen.
Sleutel tot succes Workshop compenserende dyslexie-ICT Dyslexie-ICT.
Thema 4: Begeleiding van leerlingen met dyslexie Vakinhoudelijke begeleiding Nederlands.
Thema 2: Dyslexiebeleid in de school. Waarom dyslexiebeleid? Helderheid over te bieden ondersteuning aan leerlingen Helderheid over de taak van de docent.
Welkom op de informatie- avond van groep 3&4.. Even voorstellen... Groep 3/4: Kelly Spooren & Anouchka van de Coolwijk.
Thema 4: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Sociaal-emotionele begeleiding.
Thema 5: Aanpassing van het onderwijs: compenserende (technologische) faciliteiten en dispensaties.
Thema 4: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Vakinhoudelijke begeleiding Moderne vreemde talen.
Welkom.
Spel Politiek Nederland
Dyslexiebeleid Open Huis.
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Dyslexie: van theorie naar praktijk in de klas
WELKOM basisberoepsgerichte leerweg DE MARKE
Circuit en hoeken.
Informatieavond Kurzweil (basis).
Koersobservatie door leerkrachten van het veranderteam
Heb je talent om kleuren te onderscheiden ?
Mijn eigen Dyslectische bibliotheek.
week 7 Centrale thema: omgang met dyslexie
Dyslexie Spreekbeurt november 2016.
Les 5: Verbale communicatie
Een ridderverhaal.
Heb je talent om kleuren te onderscheiden ?
Strabrecht college Dyslexie.
Transcript van de presentatie:

Miahcel gataan chsoltijd ene ptotje votblalen tme znij rvienden Hoe ziet een dyslect een tekst? Miahcel gataan chsoltijd ene ptotje votblalen tme znij rvienden Of

Filmpje:

Dyslexie = niet goed kunnen lezen en/of spellen Dyslexie = niet goed kunnen lezen en/of spellen. Maar vaak juist wel heel erg goed zijn in visuele verwerking. Mensen met dyslexie zijn over het algemeen goed in het waarnemen van de dingen in hun omgeving, het zien van grote gehelen maar ook van details die anderen niet altijd opvallen. De meeste dyslectici denken ook op een sterk visuele (en minder talige) manier.

Hoezo dyslexie? Leerlingen die dyslectisch zijn hebben: Veel doorzettingsvermogen Willen zich zeker inspannen voor goede resultaten Hebben de juiste hulp van de rest van de klas en juffen nodig. http://player.omroep.nl/?aflID=7033825&fragid=9 stukje klokhuis de jongens

Goed gezelschap: Uitvinders/wetenschappers: Einstein, Edison, Darwin Filmmakers: Walt Disney, Steven Spielberg Acteurs: Whoopi Goldberg, Keanu Reeves, Bill Cosby Ontwerper: Jan des Bouvrie Schilders/beeldhouwers: Matisse, Rodin Schrijvers: Hans Christiaan Andersen, Agatha Christie, Jacques Vriens.

Aangepaste beoordeling spelling Extra tijd bij toetsen Mondeling overhoren Geen onvoorbereide leesbeurt Veel extra oefening Waar mogelijk vergrote teksten Gebruik van leesloep Extra hulpmiddelen: A bloon extra B meer computertijd