1. Leidinggeven Blz. 7 Boekje Leidinggeven. leidinggeven Wat wil een leidinggevende? Dat het werk goed gedaan wordt en dat medewerkers met plezier werken!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
situationeel leiderschap
Advertisements

Van de Ven loopbaanadvies. Studie en loopbaanadvies voor mensen met ASS Stap 1: Informatie verzamelen • 1.1 Persoonlijk functioneren • 1.2 Beroepsinteresse.
Uw medewerker in de schijnwerper Regie op de Zaak John van Hoof algemeen directeur Tinguely Netwerk.
Kanaalsturing. Kanaalsturing Balie bezoek ombuigen naar selfservice • Hoe kan ik u helpen? • Ik wil een afspraak maken • Waarvoor wilt u deze afspraak?
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
Blz. 9 tot en met 28 Boekje Leidinggeven
Hoofdstuk 7 verplicht… Keuze.
PLATO™-Intensief- Leadership
Werkplanning Leidinggeven Blz. 187.
Instrueren Leidinggeven Blz. 161.
Delegeren Leidinggeven Blz. 177.
Controleren Leidinggeven Blz. 169.
Leidinggeven en coachen
Opleiden van medewerkers
Leren leren…..en het materiaal?
Welkom bij Pyoen Specialisatie in strategie ontwikkeling en communicatieaanpak Verbindt organisatiebeleid en de communicatiestrategie Praktische vertaling.
UITLEG PARAGRAAF 4.2 Klas: 2M5.
Werken in een arbeidsorganisatie
Help! Verzuim voorkomen
Werken in een arbeidsorganisatie H2 Werkhouding Assistent verkoopmedewerker.
Het delegeren van taken in de huisartspraktijk
Inwerken Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 73.
Personeelsmanagement
Leidinggeven H1 Taken leidinggevende Logistiek supervisor.
Accountmanagement H3 Kengetallen Commercieel medewerker buitendienst.
Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Periode 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Leiding en begeleiding Par: 1.2:
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Levensfasebewust personeelsbeleid en PROS 2007 Impuls voor het binden & boeien van medewerkers.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 3 Onderdeel : LEIDING GEVEN.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Leidinggeven Hoofdstuk 6 Betrokkenheid en werkdruk.
Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende. Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren.
Personeelsmanagement Hoofdstuk 3 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Werkdruk en de mr Annemieke Schoemaker Trainer/adviseur.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
ZESC – Situationeel leiderschap
Executieve functies Marije Ruben.
Functioneren en beoordelen
Methodisch werken, wat is dat eigenlijk?
Grip op stress, tijd en Welkom, mijn naam is Annemiek Tigchelaar en ik ben de eigenaar van Werkdrukverlager. Wij helpen je met grip op je stress,
Beleid en regelgeving Les 3.
Vul in wat persoonlijke en niet persoonlijke gegevens zijn
Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen? Gebruik dan de.
Organisatiestructuur Personeelsmanagement
Duurzame inzetbaarheid
Samenwerken en communicatie
Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2. Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2.
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
Begeleiden Les 5.
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Werken in een arbeidsorganisatie
Beleid en regelgeving Les 1.
Hoofdstuk 1 Taken Teamleider
Personeelsmanagement
LEIDERSCHAP © Dia van Berry Hagendijk.
Hoofdstuk 2: Taken teamleider
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Leidinggeven Hoofdstuk 3 Begeleiden.
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Transcript van de presentatie:

1. Leidinggeven Blz. 7 Boekje Leidinggeven

leidinggeven Wat wil een leidinggevende? Dat het werk goed gedaan wordt en dat medewerkers met plezier werken! Je wilt dat het goed gaat met het bedrijf (gezonde toekomst)

Voorwaarden? Er moet een goede organisatie staan! (hoofdstuk 2) Nagedacht over het beleid van het bedrijf Goede communicatie is essentieel (regelmatig gesprekken voeren met medewerkers over het werk, maar ook met leveranciers en klanten)

Invloed van de leidinggevende Op medewerkers en werkomstandigheden Belangrijk dat je weet welke stijl van leidingeven je hanteert en past dit bij de situatie en medewerkers….. Je kunt medewerkers zo goed mogelijke helpen goed te functioneren door bijv. coaching.

Delegeren van taken Dit is het overdragen van taken aan je medewerkers, waarbij je zorgt voor een goede instructie. Controleren doe je nadat de taak is uitgevoerd. Zo kom je er achter of het goed is uitgeveord en kun je wellicht een compliment uitdelen. Als leidinggevende zorg je ook voor een goede werkplanning….