Welkom! 11* Instructeur Tiel & Oss 2014. 2 De eerste dag De aftrap Doelstellingen Wij / Zij & de anderen Zelfsturing / Hoe wij leren Eisen aan een instructeur.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De betere duiker, de voorlichting
Advertisements

SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
De rol van RI&E/ARBO begeleide duik (3* duiker)
NOB 1* instructeur, de voorlichting
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
ALLES WAT JE MOET WETEN OVER PERIODE 4 Samen naar het examen.
presentatie NPV 10 oktober 2012
Levensbeschouwing Welkom
NIETS ZO PRAKTISCH ALS EEN GOEDE VISIE (OIS (v)so 31 mei 2006) Cees de Wit.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Ouderavond leerjaar 4 Dinsdag 25 maart 2014.
1* Instructeur opleiding Tiel & Oss 2014
Presentatie introductie BGL
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Nieuwsbrief 12 april 2013 Agenda: Maandag 15 april: groep 3 Blijde wei Dinsdag 16 april: groep 4 Blijde wei Woensdag 17 april: Juffendag/Lustrum Maandag.
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Van idee tot digitaal materiaal
INFORMATIE-AVOND VERBREDINGSPROJECT KLAS OPENING / VOORSTELLEN 19.40VERBREDING ALGEMEEN 20.20PAUZE 20.30VRAGEN 21.00SLUITING.
Sta stil... Maak contact... Voel... Kies... 4 avonden voor jou.
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Levensecht leren is dialogisch leren
Persoonlijk worden.
Welkom bij Projectmanagement
Stage op CBS De Rank Een overzicht in april 2006.
V1 stage - Blok 4.
Hoofdstuk 3: Duikleider, en dan?
Tiel – Oss, 4 e de avond 11* Instructeur Tiel en Oss 2014.
1. Levensbeschouwing en communicatie
DEEL 2 LES 16 De verdieping Les 16 Slembiedingen versie
Experts werkvorm + begrippentest
Enquête.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
De gezonde school en genotmiddelen
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Stevig in de sTEIGERS een educatief coaching instrument voor kortgeschoolde medewerkers Wim vroonen
ontdek wat jij kunt bereiken
CMAS/NOB brevetopleiding Samenstelling Rob Kool I120
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Ouderkring groep
Gemeenschapsontwikkeling door zelfsturing
CMAS/NOB brevetopleiding Samenstelling Rob Kool I120
Sint Jorisschool Examenvoorlichting
Opleiding detailhandel 1e verkoper
Informatie avond leerjaar 4
CMAS/NOB brevetopleiding
Workshop ‘Toezicht in het zwembad’ Zeist, 15 februari 2015.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
VOORLICHTINGSAVOND TL 3. PROGRAMMA PLENAIR EXAMENPROGRAMMA PTA VOORBEELDEN VAN PTA VRAGEN VAN OUDERS MENTOREN BEGELEIDING CONTACTEN INDIVIDUELE VRAGEN.
Leren kiezen, kiezen leren? Frans Meijers Elzendaal College, Boxmeer Sociaal-cultureel centrum Myllesweerd, Mill November 2012.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Kiezen of gekozen worden? Frans Meijers Conferentie ‘ Zelf en loopbaan: dialoog in tijden van onzekerheid ’ 21 april 2010.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Ondernemingsvormen.
ARBO-wet Leerdoel: Weten wat een risico-inventarisatie is.
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Zelfregulatie op Cartesius2
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Cijferloos lesgeven bij talen
Instructeursopleiding 2019 Tiel/Oss
Transcript van de presentatie:

Welkom! 11* Instructeur Tiel & Oss 2014

2

De eerste dag De aftrap Doelstellingen Wij / Zij & de anderen Zelfsturing / Hoe wij leren Eisen aan een instructeur Zakelijke details Evaluatie Toets Denken doe je met een pen… 31* Instructeur Tiel & Oss 2014

De aftrap Wanneer je een schip wilt gaan bouwen Breng dan geen mensen bijeen Om timmerhout te sjouwen Of te tekenen alleen Voorkom dat ze taken ontvangen Deel evenmin plannen mee Maar leer eerst mensen verlangen Naar de eindeloze zee Vrij naar Antoine de Saint-Exupéry 41* Instructeur Tiel & Oss 2014

Doelstellingen jij kent de gang van zaken tijdens de 1*- instructeurcursus en weet welke rol jij en jouw Instructor-Trainer daarin gaan spelen jij kent de namen van je medecursisten jij kunt drie belangrijke taken van een 1*-instructeur noemen jij kunt beschrijven welke rol jij als 1*-instructeur vervult bij het opleiden van respectievelijk 1*-, 2*- en 3*-duikers1*-instructeur 51* Instructeur Tiel & Oss 2014

Wij In groepen van vier: – Wie is wie – Wat kan je hier brengen / wat kom je hier halen. – Motivatie voor de cursus – Eén persoon stelt groep straks voor 1* Instructeur Tiel & Oss Denken doe je met een pen…

Samenvatting De groep is verenigingsgericht Komt vooral om te leren kennis en vaardigheden over te brengen De groep is enthousiast, fun staat centraal Wat de deelnemers komen brengen is minder uit de verf gekomen Voorstellen subgroepen ging helder en centraal Bterekken deelnemers ontwikkelde zich tijdens het voorstellen. 1* Instructeur Tiel & Oss 20147

Wij / Zij & de anderen Ondersteuning: – Elektronisch Dossier – – Koppenlijst – Adressenlijst van 1ITiel/Oss 2014 … en de anderen - IT-ers: “eigen IT-er” vs. “PvB afnemer” - Docent(en) 81* Instructeur Tiel & Oss 2014

Zelfsturing 91* Instructeur Tiel & Oss 2014

Aan welke eisen moeten we voldoen… Aan welke eisen moet een 1  instructeur voldoen Selecteer per groep de drie belangrijkste eisen Presenteer deze in een plenaire sessie, met motivatie aan de rest van de klas. Stel plenair met de gehele groep met deze gegevens een profielschets voor een 1  instructeur op. Dit gebeurt onder leiding van een van de cursisten. 101* Instructeur Tiel & Oss 2014

Mening groep 1/4: 1* Instructeur Tiel & Oss

Mening groep 2/4: 1* Instructeur Tiel & Oss

Mening groep 3/4: 1* Instructeur Tiel & Oss

Mening groep 4/4: 1* Instructeur Tiel & Oss

Samenvatting Instructeur bezit kennis en vaardigheden – De hele stof, theorie & praktisch – Verdiept zich in de nieuwste ontwikkelingen Weet een les zo te organiseren dat het lesmateriaal wordt aangepast aan de behoefte van de cursist (cursist centraal) Sociale aspecten instructeur: – Enthousiast – Empatisch – Vertrouwen in jezelf en in je cursist – Heeft een voorbeeldfunctie 1* Instructeur Tiel & Oss

Zakelijke details: Kwalificeren 100% aanwezig/actief (Het is niet anders) Beoordelen van leerlingen Proeve van Bekwaamheid Portfolio Binnen 1 jaar klaar – (ook al lijkt dat 365 dagen) 161* Instructeur Tiel & Oss 2014

Zakelijke details: Data De data:data de zaterdagen: 9 – 17, tenzij ander aangegeven zaterdag dag 1 theorie Oss zaterdag dag 2 theorie Oss zaterdag dag 3 theorie Oss vrijdag dag 4 zwembad sessie Tiel, 21 – uur (alles mee), start 19:30 clubhuis zaterdag dag 5 theorie Tiel Reservedag: * Instructeur Tiel & Oss 2014

Zakelijke details Uitslag toets & presentatie op Eventuele herkansing spreken we volgende keer af Controleer straks je NAW & vul aan. 181* Instructeur Tiel & Oss 2014

Volgende keer Doorlezen – Reader Veiligheid & Presentatie (op Kooltiel) Reader Veiligheid – Richtlijnen voor Veilig Duiken Richtlijnen – briefing/debriefing – veiligheid in gebouwen – ‘veiligheid in zwembaden, en het R&I-document – veiligheid in buitenwater & “Check de stek”-procedure voor eigen duiklocatie. Neem boeken mee. Wie leidt evaluatie volgende keer? Lunch? 191* Instructeur Tiel & Oss 2014

Evaluatie is alles aan de orde geweest of zijn er zaken gemist? Alles ok hoe hebben de cursisten met elkaar gewerkt? Iedereen actief en betrokken welke leerdoelen heeft de individuele cursist genoteerd? Nee, is wel af te leiden zijn alle doelstellingen behaald? (= punt 1) zijn – Nee, we zijn een eind gekomen, maar dit moet volgende keer verder worden opgepakt. 201* Instructeur Tiel & Oss 2014

Toets Vragen? Geen vragen! Vul je naam in Geen antwoord is niet goed Commentaar op vraag? Bij vraag! 211* Instructeur Tiel & Oss 2014