Basisboek marketingcommunicatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketingplanning en -strategie
Advertisements

Marketing Communicatie Strategie
De marketing-omgeving
Communicatiemanagement
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
‘De nieuwe weg van Appelsientje’
Marketing Communicatie Strategie
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Commercialisatie Fietsen
22 maart 2012 Meerjarenbeleid AV De Spartaan Evaluatie beleid Bepaling doelstellingen (wenselijke situatie) Alternatieven en haalbaarheid.
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
Georges Van Nevel 04 oktober 2008 Citymarketing & Communicatie.
MARKETING-COMMUNICATIE
Wat is een communicatieplan?
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marktonderzoek (2) MK02 MK02 HEO-CE1.
Marketingplanning en strategie
Marktvormen en inkoopmarktonderzoek
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
STUDIECOACHBIJEENKOMST 5 dd
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Doelen Soorten vormgeving.
Marketingproject-communicatieplan
Marketing Marketingoriëntatie
College 2 Marketingomgeving
Outdoorpark Reusel.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Communicatie en Instumenten
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Informatie management HC2
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
50.
Communicatie is de basis
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
1 van 10 Hoofdstuk 10 Taalbeleid. 2 van 10 Taalbeleid is schoolbeleid Interne en externe kwaliteitsimpulsen Verankering van het taalbeleid in het algemene.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 6. Leerdoelen  De student kan een marktonderzoek verrichten  De student kan op basis van het marktonderzoek een idee aanpassen.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
De competitieve markt Vraag- en aanbodschema StartSein pagina
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Direct Uitwerken concept DEM
Internationale handel
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Marketingcommunicatie
Marketing- communicatieplan
Transcript van de presentatie:

Basisboek marketingcommunicatie Zes colleges over de opzet van een marketingcommunicatieplan College 1: Opbouw marketingcommunicatieplan Hoofdstuk 1

Opbouw marketingcommunicatieplan Nima-A - Marketing Opbouw marketingcommunicatieplan Probleemstelling Analysefase College 1 Hoofdstuk 1 Bepalen doelstellingen College 2 Hoofdstuk 1 Vaststelling doelgroep Vaststelling budget Marketingcommunicatiestrategie (positionering en propositie) Marketingcommunicatiemix College 3, 4, 5 Hoofdstuk 3-9 Mediamix College 6 Hoofdstuk 10 Definitief budget College 6 Hoofdstuk 11 Uitvoering Evaluatie + consumentengedrag College 2

Probleemstelling Wat is het probleem van de organisatie op het gebied van communicatie? Bijvoorbeeld: Te weinig naamsbekendheid, geen goede houding tegenover het product, lage conversie bezoeker-koper.

Analyse Interne analyse Wat is er tot op heden gedaan aan marketingcommunicatie binnen het bedrijf?

Externe analyse Markt Trends in de markt (met betrekking tot marketingcommunicatie). Vraag Wat zijn op dit moment trends in marketingcommunicatie?

Externe analyse Concurrentie Wat zijn de communicatieactiviteiten van de concurrenten? Afnemers Hoe reageren afnemers op communicatie-uitingen (communicatiegedrag)?

SWOT

Doelgroep De communicatiedoelgroep is niet altijd hetzelfde als de marketingdoelgroep. Bijvoorbeeld: Organisatie: hogeschool Marketingdoelgroep: studenten (gebruikers) Communicatiedoelgroep: studenten en ouders

Nima-A - Marketing Opdracht Wat is de marketingdoelgroep en de communicatiedoelgroep van de volgende producten?

Vragen?