Basisboek marketingcommunicatie Zes colleges over de opzet van een marketingcommunicatieplan College 1: Opbouw marketingcommunicatieplan Hoofdstuk 1
Opbouw marketingcommunicatieplan Nima-A - Marketing Opbouw marketingcommunicatieplan Probleemstelling Analysefase College 1 Hoofdstuk 1 Bepalen doelstellingen College 2 Hoofdstuk 1 Vaststelling doelgroep Vaststelling budget Marketingcommunicatiestrategie (positionering en propositie) Marketingcommunicatiemix College 3, 4, 5 Hoofdstuk 3-9 Mediamix College 6 Hoofdstuk 10 Definitief budget College 6 Hoofdstuk 11 Uitvoering Evaluatie + consumentengedrag College 2
Probleemstelling Wat is het probleem van de organisatie op het gebied van communicatie? Bijvoorbeeld: Te weinig naamsbekendheid, geen goede houding tegenover het product, lage conversie bezoeker-koper.
Analyse Interne analyse Wat is er tot op heden gedaan aan marketingcommunicatie binnen het bedrijf?
Externe analyse Markt Trends in de markt (met betrekking tot marketingcommunicatie). Vraag Wat zijn op dit moment trends in marketingcommunicatie?
Externe analyse Concurrentie Wat zijn de communicatieactiviteiten van de concurrenten? Afnemers Hoe reageren afnemers op communicatie-uitingen (communicatiegedrag)?
SWOT
Doelgroep De communicatiedoelgroep is niet altijd hetzelfde als de marketingdoelgroep. Bijvoorbeeld: Organisatie: hogeschool Marketingdoelgroep: studenten (gebruikers) Communicatiedoelgroep: studenten en ouders
Nima-A - Marketing Opdracht Wat is de marketingdoelgroep en de communicatiedoelgroep van de volgende producten?
Vragen?