Het Rekennet Een project van het Freudenthal Instituut met als doel het ondersteunen van leraren basisonderwijs bij rekenen-wiskunde Sociale Netwerk Rekenweb.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Praten met kinderen over de wereld !
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Lectoraat Lesgeven in de Multiculturele School
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Medezeggenschap en de Benchmark
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Zero Accidents Netwerk NL Robert Bezemer, Gerard Zwetsloot.
Voorbeeld lessenreeks wetenschap en techniek basisonderwijs
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
1 WSNS Studiedag 3 oktober 2006 “Juf, gaan we die weer doen? Die is leuk!”
Bas Rutgers Inleverdatum:
· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · l e r e n · d o o r · d o e n · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · De structuur van LINK2 Domein Thema’s Boxen.
ICT tussen hoop en vrees
Welkom in de ……….. Check uw adres……... Waarom een plusklas? Tevens de doelen van plusklas: Top-down denken. Realistisch zelfbeeld ontwikkelingen.
’n app a day ‘n App a Day doe je voordeel er mee Noordwijkerhout, 1 februari 2014 Vincent Jonker, Freudenthal Instituut.
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
Integrale opdrachten STW
Leren redeneren en experimenteren met concept cartoons
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Motivatie van de professional Willy Limpens
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
Nationale Rekendagen Noordwijkerhout 18 maart 2010
Maak je eigen problemen
Opbrengstgericht werken mbv peilingsactiviteiten
RekenWeb.
Een nieuw spel voor het RekenWeb
Gebruiksmogelijkheden van smartboards in de rekenles presentatie freudenthal instituut gijs noordergraaf en vincent jonker.
Rekenen en Rekenproblemen
Werken met het raamwerk rekenen/wiskunde mbo Colo, 15 mei 2008 vincent jonker, victor schmidt, arthur bakker, monica wijers projectgroep raamwerk.
Afsluiting van de 28 e Panama-conferentie.
Freudenthal Instituut
kennisdelen voor rekencoördinatoren
Goedemorgen.
Wat vooraf ging… Regionale stimuleringsregeling Samenwerking met milieu educatie centra Communicatiemiddelen –NME-krant –Persberichten.
23 april 2009 Wellantcollege wisselt uit Eric de Bruin en Elise van Vliet.
WisWeb op KIC2002 woensdag 10 april Freudenthal Instituut.
Hoe gaat dat? Wat moeten wij doen? Tips om aan een project te komen
Het werken met portfolio
“Een dure GSM hebben ze wel, maar hun schoolrekening betalen…”
ICT geïntegreerd in het onderwijs
De zin van een SOP 14 oktober 2014 Dick Rasenberg.
Etalageconferentie ‘over rekenen gesproken’ 25 september 2014 MBOX Groenhorst.
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
Onderzoekend leren en beroepscontexten
project Doelstelling Bevorderen van communicatie tussen kinderen. Oefenen van schriftelijke taalvaardigheden. Leren schrijven van brief of verslag.
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Gemeente Heerenveen. Presentatie Fries Zorgcongres Wat is de Participatieraad - Visie en missie - Werkwijze en onze werkgroepen - Advies geven.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
INTERVIEW. Hallo, Ik ben juf Isabelle. Ik geef les in het 1 ste leerjaar van de Sint-Stevensschool.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Digitale portfolio´s Volgende. Waarom? Heb je ook niet zo vaak gehad dat een kind in de klas zoiets moois maakte dat je dacht, het is wel jammer als we.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Wetenschap & Technologie Boomgaard, 14 september 2015 Monica Wijers, Liesbeth van de Grint, Vincent Jonker.
Informatieavond groep 3
Promoting inquiry in mathematics and science education across Europe ECENT
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Portret in beeld THTEX.
Onderzoekend leren Hoe ondersteunen we onderzoekend leren?
Naam onderwijsinstelling Datum
Enquête netwerkmiddagen
Big Data.
Big Data.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
Transcript van de presentatie:

Het Rekennet Een project van het Freudenthal Instituut met als doel het ondersteunen van leraren basisonderwijs bij rekenen-wiskunde Sociale Netwerk Rekenweb (Website)

Waarom een RekenNet project? Om communicatie tussen leerkrachten te bevorderen Om communicatie tussen leerkrachten en vakdidactici te bevorderen Leerkrachten leren van elkaar: horizontale professionalizering Vakdidactici krijgen een beter beeld van wat zich in de dagelijkse lespraktijk afspeelt Om een praktijk gerichte website te ontwikkelen

Netwerk activiteiten -bijeenkomsten -Nationale Rekendagen -Rekenmarkt

De Rekenmarkt Een goed voorbeeld van horizontale professionalizering Laat zien hoe het netwerk en het rekenweb geintegreerd zijn

Digitale Rekenmarkt Didactische spinn-off van de Rekenmarkt wordt verspreid via het Rekenweb

Van idee op de Rekenmarkt Naar suggestie op de website

Het Rekenweb:

Laatste Nieuws Met actualiteiten over reken-wiskundeonderwijs in de media

Ouders Pas opgestart, maar nog niet helder hoe verder in te vullen

Reken maar! ; voor leerlingen

Leraren Met oa achtergrondinformatie en lesideeën

Probleem van de maand Tenminste iedere maand is er iets nieuws op het Rekenweb te vinden Herkenbaar Heldere opdracht en gemakkelijk uitvoerbaar

Hoeveel chocolade eitjes in de pot? Oplossingen: Voorkant tellen Voorkant tellen en aantal rijen tellen Bodem schatten en vermenigvuldigen met aantal rijen Vergelijken met een andere pot Raden

Hallo allemaal Ik heb het antwoord op de prijsvraag denk ik gevonden. Het antwoord is volgens mij 126. Hoe kom ik daar aan? Ik meet de lengte van de pot dat is:23 cm maar 2 cm is leeg. dan meet ik hoe lang 1 paaseitje is dat is 2,5 cm dan meet ik hoe breed de pot is dan ga ik zoon rondje van paaseitjes maken en tel de eitjes dat zijn er 14 als dat gedaan is ga ik de lengte opvullen met eitjes dat zijn er 9 dan doe ik 9 keer 14 en dat is 126!!!!!!!!!! doei groetjes Irene van Eerden Buninkdijk 11a 7109 CG Winterswijk tel:

Rekenspelletjes Maakt gebruik van de dynamiek van de computer en biedt daarmee iets extra’s boven de werkbladen en lessuggesties Zijn motiverend voor leerlingen

-Samenvatting -Leerstofdomein -Groep -Thema -Soort toepassing -Wanneer het best te gebruiken -Organisatie

Communicatie Agenda Collega’s data base Prikbord

Agenda Met de meest belangrijke data van studiedagen, conferenties, ed.

Collega’s database Met adressen en ervaringen van collega’s

Om rekenproblemen te bediscussieren en ideeen uit te wisselen Prikbord