Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wonen, werken en zorgen 50plus de financiële aspecten.
Advertisements

Break-even-analyse oftewel “quitte spelen”
Budgettering voor KMO’s: Agenda
STRATEGISCHE PLANNING
Kostenclassificatie Algemene richtlijnen voor de indeling van kosten en de bepaling van de kostprijs van een product.
Planning Budgetten Break-even analyse
Conclusie (1) 1.Klanten zijn zeer positief over de dienstverlening van de WZSW 2.Uit analyse van de file ‘telefonische nabel actie’ blijkt dat personen.
Investeringsselectie
Kostprijzen PLATO – 5 mei 2009.
Aanzet tot strategisch denken
Van Egdom Consultancy 1 Workshop interne organisatie Groningen, 7 april 2010.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
Kostprijsberekening bij KMO
Visie Mensontwikkeling WSD
kosten break-even-analyse grafisch
Beleidsvoering naar groei
BSN - Financieel Management Executive A 8 april 2009
Sportbonden en gemeenten samen aan de slag
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
J. Zonjee Toegevoegde waarde. Marktwaarde en toegevoegde waarde Overheid Bruto en netto.
Communicatieplan.
Marketingproject-communicatieplan
H 17 Kasstroomoverzicht (Staat van herkomst en besteding van middelen)
Projectwijzer 1 H3 Kostprijs en kosten Middenkader Engineering.
Hoofdstuk 10 Prijsbeleid
H12 Kostencalculaties.
International Business Adviser
Stap 4 Direct of Indirect
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
MARKETINGMIX.
Kosten en break-even Filiaalmanager
Bedrijfseconomie H4 De functie van begrotingen Junior accountmanager.
Bepalen vd nettoverkoopprijs (3.4)
Financiering en inkoop
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
R EKENEN MET MAATSCHAPPELIJK V ASTGOED Henk de Kok Assetmanager winkels, horeca, bedrijfsruimten en kantoren Stadsontwikkeling Rotterdam 19 december 2011.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Bepalen nettoverkoopprijs. Opbrengsten en kosten. Netto verkoopprijs is exclusief BTW !!! Euro’sprocenten Nettoverkoopprijs = Opbrengst (p*q) 100 Inkoop.
1 Hoofdstuk 8 Investeringsselectie 8.1 Lange- en korte termijnbeslissingen 8.2 Investeringsselectie 8.3 Beoordelen 8.4 Methoden 8.5 Keuze uit projecten.
Financieel verslag Boekjaar Winst en Verlies rekening Omschrijving Netto Omzet Inkoopwaarde omzet Bruto Omzet
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
STAATSSTEUN CASE NATUURPUNT Laurie Braet - Juriste.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Marketingstrategie.
Corporate Real Estate Management en portefeuille sturing
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Waarde creëren door samenwerking sociale en reguliere economie
verwarring begrippen omzet of winst
Verdienen en Uitgeven Hoofdstuk 2.
Degene die de presentatie verzorgt
Break-even-analyse oftewel “quitte spelen”
Begroten & Budgetteren
Presentatie bedrijfsplan
Examenopgave Havo M&O opgave 3
Afzet = Aantal verkochte producten
Hoofdstuk Break-evenpoint
Presentatie van ondernemingsplan
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
Financiering en inkoop
De Kostprijs Why Bother?.
Variabele kosten Vaste kosten Directe kosten Indirecte kosten
Transcript van de presentatie:

Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn in combinaties in omzet in bijdrage Bruikbaar voor toekomstige strategie Basis voor prognose van de verkopen PLATO™ is een project van SPK vzw

Omzetanalyse X geeft geen inzicht in belang van segment Belang van duidelijk inzicht: omzet per productgroep omzet per doelgroep omzet per product/markt Evolutie in de toekomst Boekhoudkundige verwerking PLATO™ is een project van SPK vzw

Bijdrage-analyse Omzet # Winst Belang inzicht in de kostprijs Inzicht in welke activiteiten opbrengen Bijdrage = omzet - direct toewijsbare kosten Omzet - Variabele kosten BRUTO bijdrage - Directe vaste kosten NETTO bijdrage Interne analyse Doelstellingen PLATO™ is een project van SPK vzw

5 alternatievedoelgerichte marktstrategies PLATO™ is een project van SPK vzw

Doelstellingen 2008 Instrument om doelstellingen te bepalen In omzet en bijdrage Vertrekkende van het voorbije jaar Rekening houdend met toekomstige acties Bestaande en nieuwe producten/markten PLATO™ is een project van SPK vzw