Coachen Nieuwe vlag...Oude lading? Oude wijn in nieuwe zakken?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
situationeel leiderschap
Advertisements

Door goede gesprekken groeien
2013 EVALUATIES N+1. INLEIDING • Gelieve onze 2011 video te bekijken voor meer details aangaande het proces en de applicatie
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Train The Coach Bijeenkomst PMGG d.d
John Vaupell Justin van der Steen
Kwaliteitsverbetering moet je willen en vooral kunnen
Leidinggeven aan professionals Professional (…) iem. die een tak van sport als beroep uitoefent. Professional: stuurt zichzelf, ontwikkelt steeds expertise,
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Organisatiecultuur = het feitelijk gedrag van de medewerkers van een organisatie dat voortkomt uit een stelsel van impliciete en expliciete veronderstellingen,
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
COMPETENTIEONTWIKKELING
Daadwerkelijk succesvoller benoemen kan
The Human side of Enterprise Douglas Mcgregor. conventional view ► Het management is verantwoordelijk de productie elementen ► Werknemers moeten aangemoedigd.
Werkmodel 8 domeinen van Schalock
Oplossingsgericht coachen voor Studieloopbaanbegeleiding
Hoofdstuk 6 Leidinggeven
Prestaties beoordelen
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
Proces en Product.
Workshop teamvorming en leiderschap
PLATO™-Intensief- Leadership
Hoofdstuk 6 Leidinggeven en macht
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Train de coach PMGG-bijeenkomst 19 april Doel van de training Echte kwaliteit bij handhavers bevorderen door: – Senior HH-ers coach-vaardigheden.
Leidinggeven en coachen
Ervaringsuitwisseling 8 april 2010
Competentieontwikkeling voor OR-leden
Performance management Retailmanagement hoofdstuk 7, paragraaf beoordeeld worden.
Doelstellingen formuleren
Kenniscoaches kennis + coaching Gert Dekker, Stichting RIONED.
2013 EVALUATIES N. INLEIDING Gelieve onze 2011 video te bekijken voor meer details aangaande het proces en de applicatie
2.2 Managementmethodes Moderne Beheerstechnieken
De verschillende stijlen
Een theoretische verkenning
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
2014 EVALUATIES N+1.
@Vise Business Consultancy Author: Hans Groen
Visie & Strategie.
Tot nu toe Drie kerncompetententies vastgesteld: –klantgerichtheid –betrouwbaar –flexibel Nog een aantal beslispunten.
Management en leidinggeven
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Het coachende functioneringsgesprek
communicatiestijlen & denkpatronen
Mental Coachen Wat? Waarom? Wie?.
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
ZIN!JA ANTWERPEN 29 OKTOBER 2015 Coaching in de Vlaamse Overheid.
Naar een duurzaam HRM beleid
(Ped)agogiek Hoorcollege 7
Pascal van Schajik.  2s&feature=related 2s&feature=related.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Herkent u Mark?. Mark is een leidinggevende die antwoord moet geven op opleidingsvragen? Waar loopt Mark tegenaan? Waarom is dat zo moeilijk?
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
Middel Management Martin Doolaard Praat mee via #seminarISBW.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Coachen Bewust worden van wie je bent, op weg naar wie je wilt zijn
Aktief Luisteren: Eerst proberen om te begrijpen, dan pas om begrepen te willen worden* LSD Gebruik LSD voor effectieve communicatie, om de ruis tussen.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
VISIE OP LEIDINGGEVEN : MODEL
Coaching.
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Suïcidepreventie Amsterdam
Leiderschapsontwikkeling
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Middel Management Martin Doolaard Praat mee via #seminarISBW.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Coachen Nieuwe vlag...Oude lading? Oude wijn in nieuwe zakken? Een modewoord? Wat verstaan wij eronder?

Coaching WAT? Coaching is een vorm van management die aan het andere einde van het spectrum, tegenover bevelen en controleren, ligt. Coaching heeft rechtstreeks te maken met het onmiddellijk verbeteren van prestaties en het ontwikkelen van vaardigheden. Coaching is iemands potentiële kwaliteiten vrijmaken zodat hij zo goed mogelijk presteert. Het is geen onderwijzen, maar het bevorderen van leren.

Coaching WAAROM Pas wanneer alle leidinggevende gedrag en alle interacties gestuurd worden door en gebaseerd zijn op de principes van het coachen, wat zeker zal gebeuren in de toekomst, zal het potentieel van de mensen om te presteren in al zijn volledigheid vrij komen. Een manager moet worden ervaren als een steun, niet als een bedreiging!

Coaching op welke domeinen? Medewerkers motiveren Delegeren Problemen oplossen Relationele problemen Teamvorming Beoordeling en evaluatie Taakuitvoering Ontwikkeling van medewerkers

Coaching op welke domeinen? Medewerkers motiveren Delegeren Problemen oplossen Relationele problemen Teamvorming Beoordeling en evaluatie Taakuitvoering Ontwikkeling van medewerkers

Coaching Coachee dient zelf verantwoordelijkheid te nemen voor proces Het proces is resultaatgericht, niet vrijblijvend The Soft Stuff is the Hard Stuff Innerlijke belemmeringen zijn hardnekkiger dan die van buiten ( Sport )

Het circulaire model van het coachproces ( Grow model) Visie of doel Verantwoordelijkheid Realiteit Acties Bewustzijn Opties

Het Grow model en vraagstelling concrete oefening Goal of visie: vragen naar wat wil je eigenlijk bereiken, waar wil je naartoe Realiteit: vragen naar wat is je huidige realiteit hierrond Opties: vragen rond wat zou je kunnen doen om je doelstelling te bereiken What of Acties: vragen rond wat ga je nu uiteindelijk doen.