Digitale Televisie kortrijk. Stad Kortrijk presents.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
Viktor Wieme, Kimberly Camus, Kelsey Vermeulen
Wanneer doen we het goed? Evalueren van podia vanuit gemeentelijk perspectief Dr. Quirijn van den Hoogen Rijksuniversiteit Groningen Research Centre Arts.
Wat doet e-cultuur? Klaas Kuitenbrouwer, Kunstraad Groningen, 7 maart 2010.
Tijdelijk onderwijs aan huis voor kinderen met een chronische ziekte Els Meerbergen Studiedag 18 maart 2013 Platform van Onderwijs aan Zieke Leerlingen.
HOGESCHOLEN IN DIALOOG Dag van de kennisuitwisseling 19 januari 2010
Erfgoedbanken Kempens Karakter, Meetjesland, Noorderkempen en Waasland COP Digiprojecten 23 september 2010 Jeroen Janssens Erfgoedcel Kempens Karakter.
Marktonderzoek Danneels
SEEN “Sponsor Eens Een Notebook”. Wat? Notebook Probleem: voor studenten moeilijk te bekostigen Oplossing: verkoop van de vrije oppervlakte van de achterkant.
1 GRUNDTVIGPROJECT VORMINGSACTIVITEIT “GROOTOUDERS & KLEINKINDEREN AAN DE COMPUTER” Welkom!
Gebruik van GMES Land Use Lille Métropole
TiNCK? Ticket Informatie Cultuur Knooppunt Virtueel cultuurloket: Initiatief Provincie West-Vlaanderen: Onderdeel dienst cultuur.
Marketing Opportunities. Nieuwe Positionering/Merkmissie Living Technology.
Productencatalogus Samen beter informeren. Wat is de Productencatalogus? Uitwisselingssysteem voor overheidsinformatie.
Dynamisch samenwerken op een stabiele bodem Bijeenkomst - West Brabant- Cees Hamers.
iDTV Enkele persoonlijke bedenkingen iDTV/digitale TV = een Belgisch prematuurtje Zomer/herfst 2005: te vroeg gelanceerd Technisch nog niet rijp Niet.
(Interactieve) Digitale Televisie in het Lokale Bestuur Tussen “Droom” en “Werkelijkheid” -(nog steeds)- 18 januari Mechelen.
Welzijn Eindhoven, PeuterPlaza, Dynamo, Speelpark de Splinter, Adviespunt Discriminatie Zuidoost Brabant, Vrijwilligerspunt en DommelRegio zijn onderdeel.
(Interactieve) voormeldingen
WATERSLAG ECSWA (Enhancement of containerised freight flows on small waterways) PERSMEETING Engelen - ‘s Hertogenbosch 26 november 2008.
Leeftijdsvriendelijke gemeente: een hefboom voor actief ouder worden
Lunchcauserie Netwerk Klachtenmanagement 24 oktober 2011 Klachtenbehandeling per beleidsdomein. Kan dat? Hoe?
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
wgr+ en politieke legitimatie parallelsessie CoP conferentie d.d. 7-8 december 2006 STADSREGIO ARNHEM NIJMEGEN Carol van Eert secretaris-directeur.
Vormen van bestuurlijke lichtheid CoP Conferentie d.d. 7-8 december 2006 Carol van Eert secretaris-directeur.
Dia 1 Productencatalogus Samen beter informeren. dia 2 Wat is Productencatalogus? Uitwisselingssysteem voor overheidsinformatie.
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
LIPS versie 2.1 Een logische evolutie Carl Possemiers & Tim Vander Borght Gebruikersdag VERA Leuven, 24 Oktober 2005.
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Productencatalogus Samen beter informeren. Wat is de Productencatalogus? Uitwisselingssysteem voor overheidsinformatie.
Stad Gent en CultuurDatabank V-ICT-OR CultuurDatabank seminarie Mechelen, 15 februari 2007.
Risicocommunicatie Zelfredzaamheid als motor
5 x beter werken is gezond. Bijzonder project 1 x 5 partijen.
Voorstelling van de catalogus
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Inleiding senior games BSI dag 27 mei % Nederlandse bevolking 50 plus.
L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.
Verzorgingsstaat Wie moeten we verzorgen?. De ideale verzorgingsstaat Hoe beïnvloedt de media onze mening over de verzorgingsstaat? 2 voorwaarden zodat.
Citymarketing Hilversum 2006
Een organisatie van stad Kortrijk, Directie Cultuur, Team Jeugd i.s.m. Hogeschool West – Vlaanderen departement HIEPSO.
Lessen uit een praktijkovername
Workshop ‘visieversneller’
Uitdagingen voor regionale (samen)werking in Midden-West-Vlaanderen
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
PROCES 21 MEI GOUDA Marvin Hendrikse. Even voorstellen 2 Marvin Hendrikse Directeur Stipter Telefoon: Vestigingsadres:
Hoofdstuk 12 financiering van snelgroeiende bedrijven 1 Hoofdstuk 12 De financiering van snelgroeiende bedrijven Integratie van winstverwachtingen in het.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Wetenschap voor iedereen Wetenschap toegankelijk maken voor een breed publiek Amito Haarhuis Adjunct-directeur Science Center NEMO 9 december 2015.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Communicatie is de basis
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Onlinehulptoepassingen in OCMW’s
Achtergrond Wat hebben we geleerd uit de bevraging van de handelaars:
De provincies gaan lokaal
LIAS Online Interactief Dynamisch Adaptief Beeldend De Visie.
Wat levert Project Buiten op?
Strategy map Online missie Bedrijf: Dans Instuif
Leven Lang Leren Gids Digitale wegwijzer
Achtergrond Wat hebben we geleerd uit de bevraging van de handelaars:
Standaardsitevereniging.nl Maikel Bauer.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

Digitale Televisie kortrijk

Stad Kortrijk presents

Stad van innovatie, creatie en design Interieur Hogescholen: design, productontwerp, multimedia, … Designregio Kortrijk Innovatiepool Economie: Quinze & Milan, design- en interieurwinkels Architectuur: Tacktoren, begraafplaats Hoog Kortrijk, gerechtsgebouw, nieuw stadhuis,… Verleden: De Coene Kunst en cultuur: Buda-eiland, Pentascoop, Pentascoop, Limelight, De Kreun, Dans in Kortrijk,… …

Communicatie in Kortrijk Stadskrant Stadskrant extra Website Stadsinfo Pionier »Bij de eerste steden in de regio met stadstelevisie »Infoschermen op stadhuissite »Ledwall op de Grote Markt

Idtv Pilootproject Loopt af begin 2007 Voordelen maar zeker ook nadelen De eerste maar tot welke prijs …

Starring

Telenet Voorjaar 2006: MediaCiti: wil één platform dat alle kijkers bereikt doet daarvoor een beroep op Belgacom en Telenet samenwerking tussen beiden én MediaCiti is niet voor morgen Belgacom: interactie via tv niet klaar vóór eind 2007 financieel minder aantrekkelijk aanbod Telenet: kant-en-klare oplossingen pilootproject maart – december 2006 financieel aantrekkelijk aanbod (hoewel…)

Telenet Pilootproject Geen bindende afspraken nadien: Kortrijk kan nog altijd bij andere operatoren terecht als die om welke reden dan ook interessanter worden Gewetensvraag: hebben steden en gemeenten niet de plicht om àlle burgers te informeren en niet enkel de kijkers van Telenet, Belgacom, … Voor alle partners is het zoeken: technische research, inhoudelijke invulling, doelpubliek, kritische succesfactoren,… Voor kenners: overheidsopdrachten art. 17 §2, 1°, uniek product

Telenet Belangen Telenet: Technische try-out Best practice zal andere steden aantrekken Content voor idtv-telenet Nieuwe kijkers lokken

WTV Taken: Regionale televisiezender Zuid-West-Vlaanderen Overeenkomst met Telenet Aanleveren en coderen van bewegende beelden (nieuws, stadstelevisie, Tendens) Publiciteit

WTV Belangen: Digitale televisie is de toekomst, ook voor regionale zenders Content voor digitale televisie Kijkers behouden/ lokken

Zappware Levert software om idtv te onderhouden Belangen: Software verkopen!

Leiedal Intercommunale voor gemeenten in regio Kortrijk Technische ondersteuning, ook bij website Nieuwsberichten op website komen automatisch in de idtv-software terecht Belangen: Ervaring opdoen voor andere gemeenten in de Kortrijkse regio

Script

Content In het nieuws: actuele nieuwsberichten (lokker) In actie: wat is er te beleven in Kortrijk? In beeld: beeldarchief journaal, Trefpunt, Tendens In contact: contactgegevens stadsdiensten Meldpunt: meldingen doorgeven via idtv Videobeelden over de hele stek verspreiden Polls Interactie via Meldpunt

Nieuw soort communicatie Te veel vertrekken vanuit concept website Geen backbenching mogelijk Zoéken naar interactie Constante update nodig (cfr. Website) Weinig feedback Wie is het doelpubliek? Senioren?

The sequel

Verderzetting project in 2007 Resultaat is goed Verfijning waar nodig Verder bijleren (alle partijen) Testperiode was te kort: wat vindt het publiek? Voorwaarden nog verder bepalen