Inzicht Resultaten KNAW rapport. Druk op scholen door maatschappelijke ontwikkelingen. Leraar komt onvoldoende toe aan pedagogische taak. Te weinig ‘time.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bevlogen leerkracht
Advertisements

Noodzaak van slimmer onderzoek Alfons ten Brummelhuis Den Haag, 4 juni 2014.
Grammatica in balans.
Handelingsgericht werken en de IB
Workshop Handelingsgericht werken
Vernieuwd montessori reken- wiskundeonderwijs
Realtime in vogelvlucht Demo ePack (zie ook site Centrale uitgangspunten: motivatie en leerrendement.
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
Sjef van Gisbergen St. Gregorius College Freudenthal Instituut Utrecht
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Drieslag functioneel rekenen
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
Opbrengstgericht werken
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
Het VPI als basis voor integraal handelingsgericht indiceren
Workshop Onderzoeksontwerp
ELO’s. ELO voor leerlingen en leerkrachten website gratis of betalende ELO’s specifiek Activerende werkvormen ELOnauten studiewijzerInteractief lesmateriaal…projecten.
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
OCW 3 juli 2012 Gemeenten en Ouder- betrokkenheid.
Leerlingenzorg op basisschool Los Hoes
De Schrijfcarrousel School voor Schrijftraining. Uitgangspunten Motivatie – games – gamification Aansluiting – kwaliteiten – Appreciative inquiry.
Werken op de Muiswerkmanier. Onderzoek toont aan Didactische mode.
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
Trainer Basisvaardigheden Spelling
Informatie- avond groep 6
2. Eduscrum als activerende didactiek
Taalontwikkelend lesgeven? Taalgericht vakonderwijs?
Onze ideale school Naar aanleiding van het Amadeus lyceum.
Onze ideale school Naar aanleiding van het Amadeus lyceum.
Ict in het voortgezet onderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
Dossier Empowerment.
PEDAGOGISCH QUOTIËNT EN INTELLIGENTIEQUOTIËNT
Ict in het basisonderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
LEA en sociale competentie & participatie Miriam Walraven 20 januari 2011.
Je impact als docent Silvia van der Werve.
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
SchoolWise Samengesteld door. Programma ● Wat is schoolWise ● Waarom schoolWise ● Hoe werkt schoolWise - Zoeken en vinden - Uitlenen - Mediabeheer ● Starten.
Onderwijsvernieuwingen: onderwijskunde, innovatietheorie en maatschappelijke context LA
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
1.Wat houdt het in.. 2.Kenmerken 3.Toelating 4.Toelating vervolg 5.Leerjaar 1: vakken 6.Leerjaar 1: indeling 7.Doorstroom INHOUD Brugklas T/T- excellent.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Leer kracht Workshop over competenties van
Beleidsplan ZTC Waarom een beleidsplan?  Blik houden op de toekomst  Voorkomen van verrassingen  Aanjagen van vernieuwing  Hulpmiddel.
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
Van basisschool naar voortgezet onderwijs
Vele wegen leiden naar Rome Over differentiëren in het Primair Onderwijs EDR Studiedag 22 november 2012 Onderwijs op maat Jantine Kuijpers
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Basisvaardigheden Taal een inspectie-onderzoek in het vmbo bbl/kbl en het PrO Jan Rijkers coördinerend inspecteur voortgezet onderwijs Taal in de etalage.
Tutorschap Taal Joke van Balen. Agenda Kennismaking Algemeen tutorschap Pilot Leeuwarden Opdracht Presentatie groepsresultaat Afsluiting.
WijWijs Ouderbetrokkenheid Portaal “First Impression”
Van VMBO naar MBO De doorlopende leerlijn voertuigentechniek.
INTERDIOCESANE PROEFWERKEN Wat is de bedoeling van IDP? Met peilproeven, zoals de interdiocesane proeven, wordt gefocust op de realisatie van.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Ouderbetrokkenheid Sander Van Acker Maart 2016.
Good Practices VO Gouden weken en schoolstewards
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Loopbaancompetenties
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Hoe maken wij het onderwijs aantrekkelijker voor doubleurs in havo 4?
Burgerschap meten Bevordering van sociale en maatschappelijke competenties van leerlingen Identificatie van werkzame aanpakken en de randvoorwaarden waaronder.
PABO 4 TMS BCDE model.
Naar een typologie van scholen
Kennisclip Web toepassingen
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Conferentie Formatief toetsen Ook bij jou in de klas en op school!
Een onderzoek naar de effectiviteit ervan
Cijferloos onderwijs Inhoud: Introductie Waarom?
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Transcript van de presentatie:

Inzicht Resultaten KNAW rapport. Druk op scholen door maatschappelijke ontwikkelingen. Leraar komt onvoldoende toe aan pedagogische taak. Te weinig ‘time on task’. Motivatie verhogen om te leren en oefenen door gametechnologie. Games kunnen andere manieren van leren stimuleren. Kerndoelen behalen door middel van topgames.

Methode Balans inzicht en oefening Kerndoelen behalen Ook aanvullend te gebruiken Verschillende leerstrategiën Evidence based

Docent Didactisch hulpmiddel. Digibord modus. Neemt taken van de docent over. ‘Real time’ rapportage. Extra materiaal op papier. Meer tijd voor diagnose en remediëring.

Leerling Op school en thuis Stimuleren van zelfstandig werken en samenwerken Directe feedback Adaptiviteit

Bewijs Real-time rapportage Gerichte diagnose Gericht remediëren