De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Cijferloos onderwijs Inhoud: Introductie Waarom?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Cijferloos onderwijs Inhoud: Introductie Waarom?"— Transcript van de presentatie:

1 Cijferloos onderwijs Inhoud: Introductie Waarom?
Hoe hebben we het ontworpen? Wat moet beter? Conclusie en gesprek Sam de Vlieger, Anton Nanninga,

2 Even inchecken: - wie ben je. - waar kom je vandaan
Even inchecken: - wie ben je? - waar kom je vandaan? - wat kom je hier doen?

3 Wat zijn de voordelen van cijfers?

4 Wat zijn de nadelen van cijfers?

5 Waarom?

6 “Laten we niet de gezonde drang van zijn natuur kortwieken
“Laten we niet de gezonde drang van zijn natuur kortwieken. Wij voeden het niet op ten behoeve van onszelf, maar om zijnentwille” J. Korczak, Het recht van het kind op respect (2007)

7

8 “Zonder cijfers is fijn, dan heb je namelijk niet zo'n prestatiedruk en leer je gewoon wat je interessant vind en dat maakt een vak leuker.” 3g-leerling (2017)

9 Hoe hebben we het vormgegeven?
5 projecten: rekenen, schooltuin, marketing, overheid, wereldverkenning. Feedback: door middel van rubrieken, zelf ingevuld door leerlingen, integrale thema’s. Motivatie: projectonderwijs, leerdoelen behalen. Rapportage: woordrapporten.

10 Wat moet beter? Worsteling met leerdoelen en succescriteria.
Te weinig individuele trajecten. Te veel projecten. Te weinig vaste momenten waarop we feedback geven. Te weinig collega’s zijn betrokken. We hebben onze zaken altijd precies op tijd af.

11 Wat is er nu al gelukt? Wij (leerlingen en docenten) voeren mooie projecten uit. Wij ( “ “) wekken nieuwsgierigheid op bij collega’s. Leerlingen leren enorm veel. Leerlingen werken vanuit plezier en interesse. Leerlingen ervaren minder/geen stress.


Download ppt "Cijferloos onderwijs Inhoud: Introductie Waarom?"

Verwante presentaties


Ads door Google