The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loverboys alles over loverboys.
Advertisements

Sudoku puzzels: hoe los je ze op en hoe maak je ze?
Visual Knowledge Building
Je bent wijs als je van ieder mens leren wilt.
De beroemdste persoon die er is …
Time management in het onderwijs
“Een reis naar Licht”.
Samenvatting Book of lenses
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Feedback probleemanalyse. Jullie kijken vooral met de bril van 'overlast’ naar het vraagstuk. "dat kan toch de enige reden zijn voor de HvA om een cadeau.
Een kruikenverhaal Een waterdrager vervoerde twee kruiken welke op een stuk hout over zijn schouders hingen. Maar één van de twee had een barst. Terwijl.
Reflecties van de waarheid
Maarten Steenhagen KUNSTFILOSOFIE COLLEGE 4 EEN FILOSOFISCHE BENADERING VAN DE KUNSTEN FORMALISME Maarten Steenhagen
Abstracte kunst & Onderwijs anders leren kijken - anders leren denken
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
In het leven zijn er constant perioden met zon en wolken.
Kunst Gemaakt door mila.
The art of game design Hoofdstuk 17 tot 19. Trandsmedia worlds Games video's en speelgoed zijn poorten in trandsmedia worlds.
Hoe kun je Geloven? 1.
Kunst bij de Mussen. Wij zijn de kunstenaars We bedenken zelf allerlei dingen.
De schaduw en het licht Tekst Toon Hermans Muziek James Galway
Persoonlijk worden.
Hall Of Fame Gemaakt door Demy van Bergen Alexander Steenis
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Bleu Mount.
14-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 15 Een machtsbasis creëren Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright © 2005 Prentice-Hall.
Mario party is een spellen reeks, er komen steeds nieuwe. Mario party is een soort monopoly met spellen. Je speelt het met 2 of 4 spelers. Het doel van.
The art of game design Hoofdstuk 15 en 16. Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
The art of game design Blz Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Idee Generatie Wit Papier, Warcraft 3, Thrall, Hoofdpijn, denken, rare les, Karel aan het ijsberen, Schrijven, Opdracht, Schaken, Stappen, Oplichten, Vooruit.
ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum:
Homo Universalis. Renaissance in de 16e eeuw Hoofdstuk 5: Homo Universalis. Renaissance in de 16e eeuw.
Plaatjesboek. Spiegel van Gods grootheid Belijden: opkomen voor God, teruggeven wat je van Hem ziet en hoort Belijden: opkomen voor God, teruggeven wat.
Je levensreis.
The Commons Game. Prinses op de ERT Bespreek de volgende punten in 4-tallen: 1. Het spel Was het gedrag van de spelers succesvol? Is er een winnende.
Stilte naar Meister Eckhart
Lagoonia.
Tekenen Kijk om je heen. Je komt het overal tegen!
World of Warcraft Spelen tot level 20. Beeldvorming vooraf Niks voor mij Mooi vormgegeven Vecht game Vooral games interessant.
Test je geheugen
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
GTA IV. Speel de game Ik speel deze game nu zo’n half jaar. Tot nu toe heb ik geweldige ervaringen gehad met dit spel. Ik heb een jaar gewacht om dit.
Welkom! Wij zijn Jan Kooijman en René van Kooten.
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Hoe kun je Geloven? Een jaar of tien geleden zat ik in een studentenkamer. HIJ zat tegenover me. Als ik eraan terugdenk voel ik mijn wangen weer gloeien.
Bruggen bouwen, is elkaar vertrouwen.
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
Spreuken: De nederige wijze.
Rustgevende beelden en teksten om over na te denken.
Godsdienst 1.
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Zinnen die doen nadenken !
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
Denken in mogelijkheden
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
GEMEENTEMUSEUM: WONDERKAMERS Door: Manon, Julia, Iris Klas: 4H2.
God maakte in het begin alles.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 3 Onderdeel : LEIDING GEVEN.
Weblog. Waarom?? Ouders de school in halen Kinderen over ervaringen laten schrijven en tekenen Samen werken aan een eindproduct ICT bij jonge kinderen.
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Onderzoek naar App. Iphone apps instagram Reclame = komt er soms in voor Nuttig = je kunt foto’s naar elkaar sturen Leuk= je ziet mensen raar doen op.
de verschillende soorten wiskunde
Landelijke Raad van Advies INCMD d.d. 21 april 2017 De CMD’er
Conceptversterking Conceptversterking kun je inzetten om een bestaand concept te versterken. Om een concept te versterken moet je het concept eerst.
Spelenderwijs en ontdekkend leren
Transcript van de presentatie:

The art of game design Hoofdstuk 20 en 21

De waarde van esthetiek We moeten niet vergeten dat we niet alleen game mechanics ontwerpen, maar een hele ervaring. En esthetische overwegingen maakt een ervaring leuker. Mooi artwork kan je game zoveel beter maken : - art work kan zorgen dat een speler je spel koopt waar hij normaal was overgegaan. - als een game wereld er goed uit ziet neemt de speler de game serieuzer en verhoogt endogene waarde. - Esthetisch genot is geen kleinigheid. Als je spel vol staat met prachtige kunstwerken, vervolgens elk nieuwe ding dat de speler te zien krijgt is een beloning op zich. - Een speler zal karakter fouten tolereren in je ontwerp als je spel een mooi oppervlakte heeft.

Leren Zien De sleutel tot het creëren van grote kunstwerk is het vermogen om te zien. Je moet niet kijken naar alleen het object maar naar de vormen, kleuren, verhoudingen, schaduw, reflecties en texturen.

Hoe esthetiek je naar je ontwerp leiden Concept art kan je een beeld geven hoe het spel eruit gaat zien. Concept art : - Maak je idee voor iedereen duidelijk - Maak mensen enthousiast over het spelen van je spel - Maak mensen enthousiast over het werken op je spel - Hiermee kunt u de financiering en andere middelen beveiligen om je spel te ontwikkelen - Laat de mensen zien hoe je wereld er uit gaat zien

Hoeveel is genoeg ? Soms zijn ruwe schetsen en modellen genoeg om de klus te klaren Het maken van schetsen die eenvoudig, ruw, en nuttig zijn is een waardevolle vaardigheid die geoefend moet worden. Maar soms moet je full-color renderings gebruiken om het gevoel dat je bij je game krijgt weer te geven.

Gebruik Audio Audio kan ongelooflijk krachtig zijn. Als de audio goed is dan zal dat je graphics nog beter maken. Kies de muziek voor je spel op het begin van het proces.

Balanceer Kunst en Techniek Zorg dat kunst en techniek wordt gebalanceerd anders kunnen er problemen ontstaan. Zorg dat je een technische kunstenaar in je team hebt Een getalenteerde technische kunstenaar kan een brug bouwen tussen het kunst team en het technische team

We zijn niet alleen De mens is een sociaal dier Mensen vermijden alleen te zijn waar ze ook zijn Zorg dan ook dat je een soort van multiplayer in je spel stopt zodat de spelers die je spel spelen niet alleen hoeven te spelen

Waarom spelen we met anderen 5 belangrijke reden waarom wij graag spelen met anderen Competitie, Als we denken aan multiplayer games, dan is concurrentie meestal het eerste ding dat voor de geest komt. waardevolle tegenstander, je komt altijd wel spelers tegen die evengoed of zelfs beter dan je zijn dit zorgt er voor dat de game leuk blijft Geeft ons een interessant probleem op te lossen Voldoet aan een diepe innerlijke behoefte om onze vaardigheid niveau ten opzichte van anderen te bepalen Hiermee kun je voor games met een complexe strategie, keuzes, en psychologie, is het gevolg van de intelligentie en de vaardigheden van onze menselijke tegenstander

Einde