Escaleren kun je Leren Henrika Peltenburg (gezinsmanager BJAA) Janet Schut (procesmanager Amsterdam)
Escalatie model Gezamenlijke analyse 1 plan voor het hele gezin Creatieve oplossingen zoeken met gezin en team professionals Escaleren
Wat nodig is alvorens te escaleren: kennis van zaken van reguliere routes (is alles gedaan wat mogelijk is?) realistisch plan van aanpak met draagvlak bij andere instellingen oplossingsrichting (en)
Er is sprake van 2 situaties: een plan loopt vast, gezin kan of wil niet meewerken een plan wordt niet uitgevoerd omdat een instelling niet wil of kan meewerken
Escalatie onderwerpen: wonen uithuis zettingen/ nieuwe woonsituatie oplossingen rondom woonproblematiek schuldenproblematiek DWI zorgaanbod stadspas onderwijs woonplek voor LVB jongeren samenwerking algemeen wel of niet in de MPG-aanpak?
‘escalatie’ of escalatie, wat is het verschil?
Escalatie per casus of escalatie per thema
Stelling 1: Een gezinsmanager moet niet te snel escaleren. Doet hij/ zij dat wel dan is dat een blijk van onvermogen.
Stelling 2: Er is woningnood, er moet zorgvuldig afgewogen worden, aan de hand van specifieke criteria, of iemand recht heeft op een woning. Het is terecht dat in het kader van (O)MPG van de procedure wordt afgeweken.
Stelling 3: Als een gezinsmanager (OMPG) escaleert en aanstuurt op voorrang, dan doe je andere gezinnen die hulp nodig hebben, tekort. Ze moeten langer wachten.