CONCEPT OPERATIE X.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DAG VAN DE VAKDIDACTIEK Ijveren voor nijverheid!
Advertisements

Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
HAVISTEN COMPETENT
Meer(hoog)begaafde leerlingen ‘in kaart’
Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
Hogere denkvaardigheden
BattleBots The school battle.
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
Lineair curriculum concentrisch.
Eefje Buys 1BaTP C = leerling dient zelfstandig te werken, zelfstandig te leren en kan daarbij rekenen op begeleiding.
STUDIEWIJZER NEDERLANDS
Vraagt onderwijsvernieuwing om gedragsverandering? 11 januari 2014 Marcel Kamp en Herman Schalk.
Taalontwikkeling Taalontwikkeling kan alleen als er op een of andere manier motivatie is bij de leerling. Als die motivatie aanwezig is, wat is dan goed.
Rekenkundig begaafd… Ze zijn goed in het leggen van verbanden
Opleidingskunde: Leren in teams en Kennisproductiviteit
Welkom op de Uilenhof Nieuwe Mavo en Havo Junior
© CMG D-Site Marc van der Steen (CMG business unit e-government) Inne ten Have (Dexus new media)
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
INTEGRALE OPDRACHTEN STW
Het opleidingsprofiel:
Competentiegericht leren vmbo
Welkom M. Smale afdelingsconrector 4 en 5 havo Emmauscollege.
Deze Workshop wordt verzorgd door het
Een jaar verder Vernieuwing examenprogramma CKV
Samenwerking die vleugels geeft Ellen Reehorst eduScrumnederland.nl
VMBO Wageningen een kleine school met persoonlijke aandacht
Lesvoorbereidingen Florette en Betul.
Evaluatie Leerlijnen.
Netwerkvoormiddag Communicatieve Vaardigheden - Zakelijke Communicatie
Techniek Torens Wis en Wierig: Hoe creëer je een onderzoekende en zelfstandige houding bij opdrachten uit de Techniek Torens?’
Training digitale didactiek
Juf Silvia & Juf Jolanda
Hartelijk welkom Tweede Fase Havo van het Bernardinuscollege Informatieavond 14 oktober 2015.
MAVO VMBO OP DE RGO.
MEDIAOPVOEDING. 1. EEN NIEUW LEERPLAN zie blz. 5 Mediamaatschappij Beleidsdiscours rond mediawijsheid/ geletterdheid/digitale kloof Mediageneratie van.
Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
1.Wat houdt het in.. 2.Kenmerken 3.Toelating 4.Toelating vervolg 5.Leerjaar 1: vakken 6.Leerjaar 1: indeling 7.Doorstroom INHOUD Brugklas T/T- excellent.
Vaco’s
Differentiëren in de Franse les
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
DO-IT activiteit 21 april Ik hoor en ik vergeet Ik zie en ik onthoud Ik doe en ik begrijp.
VoorlichtingHavo / Atheneum Leren met plezier!. Welkom Sander ScholtenFloor Maters.
ICC Module Dans op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
ICC Module Drama op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / Instelling.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.
Vervolgadvies Wat is op dit moment de beste opleiding voor mijn kind?
Vervolgadvies Wat is op dit moment de beste opleiding voor mijn kind?
Workshop 19 oktober 2016 CVO Antwerpen
Presentatie EduCheck SOML
Wat is coöperatief leren?
Vaco’s
Pré-NLT-module 3D-printen
Werkvormen Titel samenkomst 14 april 2018
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Info avond Kunskapsskolan klas 1
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
PABO 4 TMS BCDE model.
Naar een typologie van scholen
Differentiatie in de klas
Gepersonaliseerd leren
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
…. Is een verzameling van dankbare momenten
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Als je er graag toe doet en wat wil dóen!
Technasium op het GRC.
Van Maerlantlyceum Invoering laptops leerjaar 1 en leerjaar 4
Taal leren in een verrijkte leeromgeving
Transcript van de presentatie:

CONCEPT OPERATIE X

Opdracht 1 Internetversie van een strip > verhaal -> strip -> internetversie > input: ramp in een prov. domein 2 Reflectie op product en proces > selectie uit strip (1 A4) ‘best of’ > toelichting bij manier van werken

Doelen Kennismaking met vernieuwende technologieën (ELO, stripstudio …) Samenwerking tussen vakken Nederlands, aardrijkskunde, biologie, plastische opvoeding, informatica Kennismaking met nieuwe werkvormen o.a. BZL Kennismaking met onze provincie(diensten)

Criteria onderwijsvernieuwing Doelgericht werken Contextgebonden opdracht Interactief en coöperatief leren Zelfconstruerend leren Cumulatief leren Zelfsturend leren

Doelgericht werken Leerlingen kennen de doelen en zijn er ook door gemotiveerd -> wat kan ik leren? -> hoe kan ik leren?

Contextgebonden opdracht Authentieke opdracht -> maken van een strip Aansluitend bij de leefwereld -> beeldcultuur van de jongeren -> interesse voor multimedia

Interactief en coöperatief leren Interactief -> observatie te velde -> via nieuwe werkvormen (ELO) Coöperatief -> van duo naar groep naar klas

Zelfconstruerend leren Leerlingen verwerven leerstof -> studiewijzers Leraren zijn coaches

Cumulatief leren Je vertrekt van de kennis/vaardigheden van de leerlingen Je houdt rekening met tempo van de leerder Je bereikt een hoger niveau op het einde van de opdracht

Zelfsturend leren Leerlingen kunnen zelf sturing nemen -> niveau van het verhaal -> niveau van de strip Leerlingen plannen zelf Leerlingen leren zelf reflecteren -> op product (selectie) -> op proces