SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 1 Introduction Journée d'étude e-HR: un rêve ou un cauchemar ?
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 2
3 “Hoe de efficiëntie, professionaliteit, prestatievermogen van de stafdienst P&O verhogen.” Vormen, Coachen, Stimuleren, Meten Uitdaging Stafdienst P&O:
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 4 Beheersen HR administratie en HR systemen. Behandelen van werknemers transacties en vragen. Ontwikkel programma's die u in staat stellen goede medewerkers aan te trekken, te ontwikkelen en te behouden. Maximaliseer de prestaties van medewerkers door HR activiteiten en initiatieven af te stemmen op het strategische beleid. Vandaag HR admin Transacties Performantie verbetering Strategie 40 % 30 % 25 % 5% % Tiid, effort, kost Toekomst 20 % Strategie Administratie Performantie verbetering 40 % Transacties HR Transformatie Hoe wordt P&O strategische partner ?
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 5 klantgerichtheid efficiëntie De FOD streeft na een netwerkorganisatie te zijn die werkt op basis van de principes van duurzame ontwikkeling die zich kenmerkt door flexibiliteit, klantgerichtheid en efficiëntie. kwaliteitsgedreven processen De FOD streeft na door kwaliteitsgedreven mensen en processen borg te staan voor een betrouwbaar beleid en dienstverlening voor de burger, die zich veilig en beschermd voelt. ontwikkeling betrokkenheid De FOD streeft na een aantrekkelijke werkgever te zijn voor huidige en toekomstige maatschappelijk geëngageerde medewerkers met een voorbeeldrol in diversiteit, welzijn, ontwikkeling en betrokkenheid. Klant- Gerichtheit Kwaliteit Know- How Strategische doelstellingen FOD VVVL
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 6 Klant- gerichtheid Know- How Kwaliteit Process- management Notre défi: les 3 « K »