Kees van der Eem Team ICT Gouda ID college

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerkend leren lastig -ook voor leraren leerzaam -ook voor leraren
Advertisements

Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Van kwalificatiedossier naar examenplan Docentendag Juridische Dienstverlening 20 januari 2009 May Wildenbeest (opleidingscoördinator, Horizon College)
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Begeleiden in de BPV.
CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel.
Praktijkleren Waarom? Ontwikkelen van competenties binnen het beroep waarvoor wordt opgeleid. Niet alle competenties kunnen op school worden ontwikkeld,
Werkveldtraining 26 september 2013
Atlant Werkend Leren Opleiden op niveau 1.
Herontwerp PDG-opleiding
Leerbedrijf partner in opleiden Jan Fleer 15 november 2004
Hoe competentiegericht is uw opleiding?
Stage (th)at Work(s) together
Stagebegeleiding bijeenkomst 2.
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Van, voor én door het onderwijs.
Van, voor én door het onderwijs.
Summatieve beoordeling BPV met behulp van STAR en een competentiemeter
Project Goal Opleiding Ict-beheer.
Competentiegericht ICT- onderwijs in het MBO NIOC 2002.
Doorlopende duale leerweg MBO-HBO ICT bijdrage nummer Hanriette Ruigt Haagse Hogeschool Jan van der Staaij Albeda College.
Hands On: leren binnen handbereik
Functieprofiel en beoordeling
Opleidingen niveau 4 & SPBS gebruikersdag 21 juni 2012.
Welkom bij 30 oktober 2008.
Visie, Instrumenten, Onderwijsinspectie en Deskundige Beoordelaar
Pilot: Blijvend bekwamen: werken aan eigen professie
opleiding : Onderwijs Assistent
EVC-procedure.
Afstudeerproject = Proeve van Bekwaamheid
Beroepspraktijkvorming De procedure
Workshop Stem Welkom.
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
BEOORDELINGSPORTFOLIO: MEER DAN PLUSSEN EN MINNEN
Opleiding verzorgende-IG Fasen indeling en BPV
Van, voor én door het onderwijs.
Aan de slag met het dossier Dienstverlening
Stagebegeleiding Bijeenkomst 2 Blok 2.
“het ritme van het bedrijf” Uitgangpunt van regionalisering 29 maart 2007 Pauline van der Laan.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Picasso Lyceum 23 september 2015 MAVO naar………..MBO.
Werkveldoverleg Maatschappelijke Zorg 17 juni 2014.
Kwalitatief Marktonderzoek 26 februari SMART De perfecte avondschool voor de huidige studenten creëren binnen de mogelijkheden Specifiek zijn de.
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
EEN PROJECT PLANNEN, VERKOPEN EN UITVOEREN Commissie voor vrijwilligerswerk.
Commissie voor vrijwilligerswerk.  Kennismaken met het concept van vrijwilligerswerk  Vrijwilligerswerk inpassen in uw dagelijks leven  Betrokkenheid.
Rollen binnen het werkplekleren
Examinering Z&W in de nieuwe kwalificatie structuur ROC A12
Ambulante Begeleiding
SMART.
Plannen en optimaliseren
LinkedIn – Je carriere start nu!
Commissie voor vrijwilligerswerk
Plannen en optimaliseren
LIP.
Plannen en optimaliseren
LIP.
Ouders en school samen Maart 2016
Plannen en optimaliseren
Hoe te werken met de oefenopdrachten
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar
SMART.
Hoofdstuk 3: Leiderschapsstijlen
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
LIP.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Transcript van de presentatie:

Kees van der Eem Team ICT Gouda ID college BBL-ICT Kees van der Eem Team ICT Gouda ID college

Onderwerpen Producerend leren Intake BBL bedrijf BBL arrangement Praktijkwijzer Projecten Competentieontwikkeling Proeve van Bekwaamheid Vragen

Producerend leren Projecten als basis Niveaus in projecten: start, begin, gevorderd, eind Projectuitvoering (STARR) Projectafronding met projectverantwoordelijke Groei competenties bespreken met tutor

Intake Motivatie van student bepalen Arbeidscontract Erkenning bedrijf Producerend leren Cohort en opleiding bepalen Dag- of avondopleiding

BBL bedrijf Erkenning hebben van ECABO (of KENTEQ) voor de betreffende opleiding Arbeidscontract Mogelijkheid bieden voor dag- of avondopleiding aan de werknemer Praktijkopleider binnen het bedrijf Werkzaamheden aanpassen aan de opleiding

BBL Arrangement Praktijkopleider, student en accountmanager Omgaan met de praktijkwijzer Afspraken projecten op school Afspraken specifieke aandacht op school Globale eerste planning PvB’s Arrangement aanpassen bij elk bezoek.

Arrangement

Praktijkwijzer Opdrachten naar strekking uitwerken. Student bespreekt voortgang regelmatig met praktijkopleider. Student informeert de tutor. Accountmanager is de centrale persoon in contact tussen student, bedrijf en school.

Praktijkwijzer

Projecten Per kerntaak Start en basis meestal per werkproces Per project alle betrokken competenties STARR: Situatie, taken, activiteiten, resultaat en reflectie. SMART: specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijd.

Competentiegroei Bespreken met tutor Groei door werkzaamheden bij bedrijf Groei (aanvullend) door projecten op school Vaststellen en doelbepaling voor komende tijd. PvB vaardig?

Proeve van Bekwaamheid Competenties allen op eindniveau In principe bij bedrijf Voorstel naar examencommissie Beoordelaar in bedrijf en assessor vanuit school Bij laatste PvB ook vaststelling van de BPV (tijd en uitvoering)

Kees van der Eem ceem@idcollege.nl Team ICT Gouda ID college BBL-ICT Kees van der Eem ceem@idcollege.nl Team ICT Gouda ID college