Figuur 2.1 Prijselasticiteit uitgebeeld

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Betrouwbaarheid van Competentie Assessments
Advertisements

Gezondheid, versterkt in eigen hand
Bedrijfspresentatie Promavise
KWALITEIT  ENKELE BEDENKINGEN  
MVO en marketing College 3.
Arbeidstevredenheid en prestaties
Figuur 10.1 Twee hotellobby’s
1 KWALITEIT EN CAPACITEIT DE PLANNING EN DE UITVOERING.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Titel van de presentatie
Kwaliteitszorg in de dienstverlening
Hoe werkt “bijhouden objectkenmerken” in mijn gemeente? Jeroen Vooijs WOZ-coördinator Gemeente Texel 9 oktober 2012AZ stadion Alkmaar.
Onzekerheidsreductie
Transport en locatie warehouse
Methoden voor het meten van klantentevredenheid
Ontwikkelen van een kwaliteitssysteem: een contingentieperspectief
Wat is kwaliteit Vele definities: 1.Opgedane ervaring minus verwachting van de afnemer 2.Fitness for use Ideaal: ACE, above customer expectation.
Hoofdstuk 9 Het afstemmen van vraag en aanbod
Tabel 3.1 Indeling van de bevolking
Figuur 12.1 Basisstrategieën voor dienstverlening
Figuur 4.2 Het molecuulmodel van Shostack: het vervoer van vliegtuigpassagiers
Figuur 8.2 Stappen in het ontwikkelen van een simulatiemodel
Hoofdstuk 8 Dienstprocessen ontwerpen en managen.
Hoofdstuk 14 Kwaliteit en productiviteit. 1Wat bedoelen we in de context van dienstverlening met productiviteit en kwaliteit en waarom moeten deze in.
Figuur 2–1 Ontwikkeling van de grote managementtheorieën
Content Management Organisatie voor Eenduidige Communicatie Frido Tactor 28 november, 2006.
Hoofdstuk 1 Inleiding op gedrag in organisaties
Diensten Rv 1. EIGENHEDEN VAN DIENSTEN Product Tastbaar, kan getoond en geprobeerd worden voor aankoop Op voorraad te maken Productie is specialisatie.
Persoonsverkenner profilingsinstrument
Kaderbijeenkomst NIP 11 april Elly Plooij, voorzitter Algemeen Bestuur NIP.
HOOFDSTUK 4 DE CONSUMENT
HOOFDSTUK 2 DE WERKING VAN DE MARKT - HET PRIJSMECHANISME
Een Theoretische en Empirische Analyse van Benaderingen in Symbolische Probleem Oplosmethoden.
Ambtenaar en recht Utrecht,
De perfecte dienst Bart Bockaert – Kristof Dekens – Claude Gallo – David Moens – Franky Van den dries – Pieter Verbestel.
Quality Function Deployment
3. Koopgedrag van particulieren en bedrijven
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
Figuur 5.1 Capgemini promoot haar kwaliteiten om strategie om te zetten in duurzame resultaten
Door Jeroen Lagae 1BaSwC. Inhoud Verschraling van zorg? Tekort aan zorg Oorzaken van zorgverschraling Toename druk van andere portefeuilles Nieuwe COTG–richtlijn.
Home TC Service URL Onderop, onder “TC Service” staat een aparte link naar de citytrips- pagina op de VU site. Die vind ik niet erg passen bij de rest.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Strategie en positionering
Kwantitatieve & kwalitatieve data analyse
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 4 Processen analyseren
VVSG Opleidingstraject “Organisatiebeheersing en interne controle
Communicatie en voorlichting Welke informatie bereikt de consument (volledig, voldoende, niet eenzijdig, van wie, etc.) Wat is de achtergrond van de beleving.
Figuur 3.1 Belangrijke factoren in de micro-omgeving van het bedrijf
Budgetteren H3 Verschillenanalyse Filiaalmanager.
Goederenverwerking H25 Relaties Manager Handel.
Strategische dienstverlening Het facet: dienstverleningsproces
Inleiding dienstverlening SJM. Dienstverlening  materiele problemen, juridisch,  verkrijgen van rechten, uitkering, voorzieningen, geld  Doel dienstverlening:
Drs. S. van der Geest1 Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 7.
Samenwerken aan kwaliteit SPHBE01RV.  everingen/ /
Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management. 1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk.
If you are looking for a perfect and reliable copyshop and printshop services in Nederland, then your search is complete.
Dienstenmarketing Week 4.
Hoe close zijn de RvC en RvB? Toenemend belang dualiteit tussen RvC en RvB Presentatie onderzoek i.s.m. Grant Thornton, Aalt Klaassen en Herbert Rijken.
Spel Politiek Nederland
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Help!!!!! Een klacht.
1 VMBO BK deel Regelmaat in tabel Regelmaat in tabel 1 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 4 Processen analyseren
Hoofdstuk 3 Indeling van het magazijn
Hoofdstuk 3 Indeling van het magazijn
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Hoofdstuk 2 Indeling van het magazijn
Transcript van de presentatie:

Figuur 2.1 Prijselasticiteit uitgebeeld

Figuur 2.2 Gevolgen van schommelingen in de vraag, gerelateerd aan capaciteit

Figuur 2.3 Model voor Dynamisch Capaciteitsmanagement

Tabel 2.1 Vragen over vraagpatronen en de onderliggende oorzaken

Tabel 2.2 Stellingen over de psychologie achter wachttijden

Tabel 2.3 Algemene criteria die klanten gebruiken om de kwaliteit van dienstverlening te beoordelen

Tabel 2.4 De vijf dimensies van het SERVQUA L-model

Figuur 2.4 Zeven gaten (gaps) in dienstverleningskwaliteit

Tabel 2.5 (a) Maatregelen om de gaten in het dienstverleningsproces te dichten

Tabel 2.5 (b) Maatregelen om de gaten in het dienstverleningsproces te dichten

Tabel 2.6 De samenstelling van de Service Quality Index (SQI)

Figuur 2.5 Een controlegrafiek voor te laat vertrekkende vliegtuigen, met het percentage van vluchten dat binnen vijftien minuten van de geplande tijd vertrekt

Figuur 2.6 Visgraatdiagram voor vertraagde vluchten

Figuur 2.7 analyse van oorzaken van verlate vertrektijden

Figuur 2.8 Wanneer wordt het verbeteren van de betrouwbaarheid onrendabel?

Figuur 2.9 Mate van contact tussen klant en dienstverlener

Figuur 2.10 Factoren die de klantverwachtingen beïnvloeden

Figuur 2.11 Het dienstenmarketingsysteem voor contactintensieve diensten

Figuur 2.12 Het dienstenmarketingsysteem voor contactarme diensten