Figuur 12.1 Basisstrategieën voor dienstverlening

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De samenstelling van de loonkloof
Advertisements

CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Introductie tot het boekenvak : een bedrijfseconomische benadering
Introductie tot het boekenvak : een bedrijfseconomische benadering
HOOFDSTUK 3 VRAAG EN AANBOD IN WERKING L. Berlage A. Decoster Inleiding tot de Economie © 2005 Universitaire Pers Leuven.
FINANCIEEL PLAN voor toekomstige collegae (lees : concurrenten)
Figuur 10.1 Twee hotellobby’s
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
Agenda Thuiswerk (voorafgaand aan werkcollege 2-10): -De Lego opdracht uit werkcollege 25-9 uitwerken… -Blog updates… -Deze PPT voor werkcollege 2-10.
POWERPOINT Een tabel invoegen Les 3.
Use Case Modelling Summary
Leseenheid 2 BIV Hofamopleiding
ROTATIONELE RAMAN-VERSTROOIING IN DE AARDATMOSFEER
Van Experience naar Challenge Economy © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Quiz Gelijkvormigheid
Management van gedrag Hoofdstuk 5 Beloning en motivatie 1.
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
Tabel 3.1 Indeling van de bevolking
Figuur 2.1 Prijselasticiteit uitgebeeld
Hoofdstuk 14 Kwaliteit en productiviteit. 1Wat bedoelen we in de context van dienstverlening met productiviteit en kwaliteit en waarom moeten deze in.
Figuur 2–1 Ontwikkeling van de grote managementtheorieën
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
Persoonlijke Verkoop. Commerciële actie - Classificatie Afleveren van producten Bestellingen opnemen - intern Bestellingen opnemen - extern Informatieverstrekking.
Segmenteren en Positioneren
Hoofdstuk 3 (deel 2). Informatiemanagement 2 e editie Rolf Bruins & Bert Pinkster Figuur 3.7Ephorus, een voorbeeld van software om plagiaat in werkstukken.
HOOFDSTUK 14 DE MACRO-ECONOMISCHE GROOTHEDEN
HOOFDSTUK 2 DE WERKING VAN DE MARKT - HET PRIJSMECHANISME
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
Schitterende Organisaties®
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
Figuur 5.1 Capgemini promoot haar kwaliteiten om strategie om te zetten in duurzame resultaten
Business Marketing Management
Topsector vanuit het perspectief van innovatie Ger Vos InnovatieNetwerk.
26 – 27 april BATA Grootste estafetteloop van Europa ! Meld je nu aan via de U.P.-site.
Commercieel beleid en recht
Visie & Strategie.
Vergelijking Wijkraadpleging Leidsche Rijn en Vleuten-De Meern 2014 voor Wijkraad Leidsche Rijn en Vleuten-de Meern.
Rode assen Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Bedrijfsnaam BEDRIJFSLOGO. FEITEN EN ONTSTAAN Aantal medewerkers Locatie Vestiging 1 Vestiging 2 Vestiging 3 Ontstaan Opgericht in het jaar.... Opgericht.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Promotie- en doelgroepanalyse
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op? Joost Verbeest 11u15 – 12u.
Vrije Universiteit amsterdamPostacademische Cursus Informatie Technologie The Application Infrastructure The world around you is changing.
Zonta InternationalZonta District 27Zonta Area 05Jouw Zonta Club.
Beleving en consumenten gedrag
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Introductie tot het boekenvak : De boekhandel, een bedrijfseconomische benadering.
Beroepsproduct H&M Is H&M nog onderscheidend genoeg van de concurrenten? Loran Woudenberg, Raymond Willersen, Shelton Jones, Wouter Hidma en Louise Bakker.
Webshop: ‘Comic-Zone’
Voorbeeldvraag 1 Welke uitspraak is JUIST: 1. De basisstelling van Nicolas Carr (auteur van "IT doesn't matter") is dat de investeringen die in IT gedaan.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
Rode assen Rogier van der Linde, UX DESIGN FRAMEWORK 2 ISO framework U BENT HIER.
Marketingplanning, 4 e druk Alle figuren. pagina 2  Figuur 1.1 Marketingplanning, het strategisch kader, gebaseerd op Frambach en Nijssen (2013), Alsem.
STRATEGISCHE CONTENTMARKETING CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN Stelling CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN.
Vestigingsplaatsonderzoek
Toepassingen 5L week 24: ‘Toneel en tentoonstelling’
‘Business at the speed of change’
Figuur 4.1 Krachten die het internettijdperk vormgeven
Wat is het grootste getal
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Oracle KIS PIS Java (Cobol) VIS (.net) ERP (SAP)
Functionele rekenvaardigheid
Subtitel Titelindeling.
Productnaam.
Titelindeling Subtitel.
Transcript van de presentatie:

Figuur 12.1 Basisstrategieën voor dienstverlening

Figuur 12.2 Model van Abell: What business are we in?

Voorbeelden van valuedrivers

Figuur 12.3 Positioneringskubus

Figuur 12.4 (a) Positioneringskubus verklaard

Figuur 12.4 (b) Positioneringskubus verklaard

Figuur 12.4 (c) Positioneringskubus verklaard

Figuur 12.4 (d) Positioneringskubus verklaard

Figuur 12.4 (e) Positioneringskubus verklaard

Figuur 12.4 (f) Positioneringskubus verklaard

Figuur 12.4 (g) Positioneringskubus verklaard

Tabel 12.1 Voornaamste toepassingen van positioneringsanalyse als diagnostisch hulpmiddel

Figuur 12.6 Het vijfkrachtenmodel van Porter

Figuur 12.7 Experience-model

Figuur 12.8 Positioneringskaart van de grootste hotels voor zakenreizigers in Belleville: service- versus prijsniveau (vóór de komst van nieuwe concurrenten)

Figuur 12.9 Positioneringskaart van de grootste hotels voor zakenreizigers in Belleville: locatie versus luxeniveau (vóór de komst van nieuwe concurrenten)

Figuur 12.10 Positioneringskaart van de grootste hotels voor zakenreizigers in Belleville: service- versus prijsniveau (na de komst van nieuwe concurrenten)

Figuur 12.11 Positioneringskaart van de grootste hotels voor zakenreizigers in Belleville: locatie versus luxeniveau (na de komst van nieuwe concurrenten)