Figuur 12.1 Basisstrategieën voor dienstverlening
Figuur 12.2 Model van Abell: What business are we in?
Voorbeelden van valuedrivers
Figuur 12.3 Positioneringskubus
Figuur 12.4 (a) Positioneringskubus verklaard
Figuur 12.4 (b) Positioneringskubus verklaard
Figuur 12.4 (c) Positioneringskubus verklaard
Figuur 12.4 (d) Positioneringskubus verklaard
Figuur 12.4 (e) Positioneringskubus verklaard
Figuur 12.4 (f) Positioneringskubus verklaard
Figuur 12.4 (g) Positioneringskubus verklaard
Tabel 12.1 Voornaamste toepassingen van positioneringsanalyse als diagnostisch hulpmiddel
Figuur 12.6 Het vijfkrachtenmodel van Porter
Figuur 12.7 Experience-model
Figuur 12.8 Positioneringskaart van de grootste hotels voor zakenreizigers in Belleville: service- versus prijsniveau (vóór de komst van nieuwe concurrenten)
Figuur 12.9 Positioneringskaart van de grootste hotels voor zakenreizigers in Belleville: locatie versus luxeniveau (vóór de komst van nieuwe concurrenten)
Figuur 12.10 Positioneringskaart van de grootste hotels voor zakenreizigers in Belleville: service- versus prijsniveau (na de komst van nieuwe concurrenten)
Figuur 12.11 Positioneringskaart van de grootste hotels voor zakenreizigers in Belleville: locatie versus luxeniveau (na de komst van nieuwe concurrenten)