Hoofdstuk 8 Bootstrappingtechnieken1 Hoofdstuk 8 Bootstrappingtechnieken, interne financieringsbronnen Waarom bootstrapping? Marketing op basis van bootstrapping.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Economie in de bovenbouw
Advertisements

Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
25 maart 2010 Van Harte Welkom. Welkom
“Hoe kom ik aan klanten?”
10 tips voor een gouden start Groeitips
Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.
Marketingcommunicatiemix
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Inhoud Algemene Bedrijfsvoorstelling Producten Marketing strategie
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Nationaal Innovatie Event
Marc Verbeeten Uitgangspunten Het realiseren van een maatschappelijke versterking door de energierekening, op een duurzame manier, omlaag.
H8: Distributie.
Werkkader Marketing Management Hoofdstuk 2. Leervragen Hoe kan marketing klantenwaarde beïnvloeden? Hoe wordt strategische planning op de diverse organisatieniveaus.
Buitenlandse directe investeringen Feiten; Verklaringen; Welvaartseffecten (bestemming & oorsprong)
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Solarled Advertising John Vonk. - Nieuwe Mediatoepassing - Reclame-uiting - Doelgroep - Sustainability.
Economie in de bovenbouw
Communicatieplan.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Hoofdstuk 7 ERP-systemen: human resources Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen  Een eigen bedrijf  Freelancer  Voordelen  Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie  Nadelen 
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
detaillistenpromotie
Minor ondernemen Financieel Plan en prijsstelling
Naar een optimaal HR - beleid
STIMULEREND KIEZEN Een blik op de wereld van de industrie BINNENKIJKEN IN EEN BEDRIJF.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Mantelzorg voor Beginners is een online platform met zoekmachine voor mensen die geen of weinig ervaring hebben met het organiseren van zorg en hulp.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Keuzemodule Groen Ondernemen Coen van Wetering
De economische kringloop
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Werken in een arbeidsorganisatie
Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management. 1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Dienstenmarketing Week 4.
Bedrijfseconomie voor de horeca deel t/m 4.6 Financieel Management Hoofdstuk 4 Bezettingsresultaat en bedrijfsresultaat.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
The Lean Start-Up H9 + H10 MO301E.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
H2 Soorten media.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
SLA MUNT UIT UW DMS. SLA MUNT UIT UW DMS Agenda Optimaliseer uw logistieke proces Afname van handmatige acties Nieuwe functionaliteiten TruckVision.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Consumeren deel 1 Door de economische crisis geven mensen minder geld uit. Voor een supermarkt is de crisis een minder groot probleem dan voor een.
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Business case De prestaties van onze (1)_______________________ op het gebied (2)_______________________ voldoet niet aan (3)_______________________. Dit.
Coördineren logistiek proces
Transcript van de presentatie:

hoofdstuk 8 Bootstrappingtechnieken1 Hoofdstuk 8 Bootstrappingtechnieken, interne financieringsbronnen Waarom bootstrapping? Marketing op basis van bootstrapping Basisinstrumenten voor het bootstrappen van marketing Reclame op basis van bootstrapping Human resource management Administratieve overhead Productie, exploitatie en voorraad op basis van bootstrapping

hoofdstuk 8 Bootstrappingtechnieken2 Bootstrapping Een methode om een bedrijf te starten met beperkte middelen. Vanwege beperkte middelen kan het zijn dat een starter een andere manier moet vinden om inzicht te krijgen in de toekomst

hoofdstuk 8 Bootstrappingtechnieken3 Waarom bootstrapping? Noodzaak bij starters in het MKB Moeilijk aan geld te komen om te groeien Kostenreductie, dus goed voor het rendement

hoofdstuk 8 Bootstrappingtechnieken4 Marketing op basis van bootstrapping Ken de klant Richt je op de inhoud van de boodschap en niet op de grootte van de boodschap Richt je op de voordelen die het product biedt voor de klant Besteed je marketingbudget verstandig Marketing is een proces geen gebeurtenis

hoofdstuk 8 Bootstrappingtechnieken5 De basisinstrumenten voor het bootstrappen van marketing Visitekaartjes Brochures Vlaggen, reclameborden en displays op beurzen Web-pagina Nieuwsbrieven Direct mailing/ ing

hoofdstuk 8 Bootstrappingtechnieken6 Reclame op basis van bootstrapping Gouden gids Kranten en tijdschriften Banners Radio Televisie

hoofdstuk 8 Bootstrappingtechnieken7 Human Resources Bootstrapping Uitstel aanname nieuw personeel (rekperiode) Onafhankelijke aannemers (freelancers) Uitzendkrachten en partimers Studenten als stagiaires Optie-regeling Niet-geldelijke voordelen (MKB)

hoofdstuk 8 Bootstrappingtechnieken8 Administratieve overhead en bootstrapping Bedrijfsruimte Kantoorapparatuur en kantoorinrichting Salarissen administratieve krachten

hoofdstuk 8 Bootstrappingtechnieken9 Bootstrapping bij productie en vooraad Outsourcing Just-in-time voorraadbeheer Effectief kostenbeheer