Project ‘Rijn IJssel gaat digitaal…! Onderzoek ICLON

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
Advertisements

POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
Op een nieuwe manier bestellen, betalen en leveren van leermateriaal
ALLES WAT JE MOET WETEN OVER PERIODE 4 Samen naar het examen.
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Integraal onderwijs met ict
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
Stichting DHO •gelooft dat hoger onderwijsinstellingen een cruciale rol hebben in kennisinnovatie. Immers, de huidige studenten zijn de toekomstige beleidsmakers,
Workshop Nieuwe begroting
Van beroepssituatie naar inlevermap
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
techniek, communicatie en didactiek
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Doelstelling Wedeo Mensen aan het werk krijgen en houden in een zo regulier mogelijke arbeidssituatie. Dit is de belangrijkste basis voor het.
Het sectorprogramma ICT-onderwijs in Nederland
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
de werkgever van de toekomst
Accountancy en Advisering
Workshop contentstrategie
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Wat is APPRECIATIVE INQUIRY Een manier van kijken en Een co-creatie voor duurzame verandering
Professionele ontwikkeling
Hoofdstuk 18 Veranderingen in organisaties tot stand brengen
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Onderwijsconferentie
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
VWO-bèta op de Amersfoortse Berg
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
nieuwe toepassingen 2008 Schoolbib 2.0 / VVBAD Mechelen, 5 november 2008 Rosemie Callewaert - Project Manager VCOB.
Innovaties in de zorg een evaluatie van 17 kleinschalige projecten
Multichannel Management Visie Werkpleinen
ICT in het Onderwijs bij TBM
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
BBV- Begrotingscyclus
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
zelfsturend portfolio-onderwijs:
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Open Standaarden in het onderwijs Holland Open Netwerk Borrel 19 december 2006 Jan Kees Meindersma
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Het werken met portfolio
Duurzame Inzetbaarheid in de publieke sector. 2 Onderzoek In opdracht van Ministerie van BZK Secundaire analyse POMO 2010 Doelgroepen -Overheidssectoren.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Informatiebijeenkomst
Kwesties rond ict verbonden
Groep Colruyt en ‘participatie’
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Strijd tegen de zonde?.
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
AutiWorks start open training ‘Autisme Werkbaar’
Workshop ‘visieversneller’
Handvatten voor gebruik audiovisuele bronnen in de onderwijspraktijk Media in de klas Dalida van Dessel Teamleider onderwijsplatformen.
Strategisch opleidingsplan
Even bijpraten… Jan Bartling 30 januari 2015 In vogelvlucht langs de belangrijkste thema’s.
Implementatie OSIRIS Susanne Wichman Implementatie OSIRIS.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Lerende netwerken Jonge Kind in de stad Utrecht: Leren doe je samen!
Transcript van de presentatie:

Project ‘Rijn IJssel gaat digitaal…! Onderzoek ICLON <TITEL> <WEEKDAG DAG MAAND JAAR> Project ‘Rijn IJssel gaat digitaal…! Onderzoek ICLON Nolly Toenders <DOMEIN>

Project ‘Rijn IJssel gaat digitaal…!?’ ICT integreren binnen competentie gericht leren en opleiden (cgo) N@Tschool als ELO implementeren Afbeelding: http://www.breda-en-alles-daaromheen.nl/afkicken-van-sms-of-facebook.htm, 13 mei 2011

Project 3 jaar projectleiderschap Rijn IJssel breed (extern) Strategielijn Onderwijs -> stuurgroep 1 Sectordirecteur voert de regie over strategielijn (mijn opdrachtgever) 5 sectoren (15 locaties/afdelingen) 15.000 gebruikers N@Tschool

Projectgroep Rijn IJssel breed ->Projectleider Rijn IJsselbreed (FAB 3 pers.) Per sector projectmanager ->projectgroep Per afdeling projectteam (organisatieprofielbeheerders en key-users) Implementatie CGO en daarmee implementatie N@Tschool per opleiding in verschillende fase (niet voor de muziek uitlopen!)

Functionaliteiten N@Tschool Beheer: functiegroepen om gebruikersrechten te regelen Gebruikersbeheer: Koppeling (tool in filemaker) Peoplesoft en N@Tschool Communicatie -> mail, nieuws, informatiebronnen Studiematerialen -> integrale opdrachten met inleveropdrachten (metadatering) Auteurssysteem Silverpoint Koppelingen: Teleblik, Live@edu, Surfmedia, Deviant (taalmodule) Portfolio -> incl POP en backpack Toetsen (metadatering) Competentieprofielen Plagiaatcontrole met Copy Check SPBS -> activiteitenplannen, beoordelingen registreren Upgrade versie 11 van N@Tschool HRM ->Persoonlijk competentiemanagement voor medewerkers incl 360 graden feedback

Support en trainingen Afdeling Rijn IJssel breed Gebruikerstrainingen per team Support 1ste lijn Rijn IJssel breed Trainingen voor functionaliteiten/didactische vertaling Beheerders trainingen voor functionaliteiten Expertgroepjes (werk/leermiddagen) Ontwikkeling en verdieping Trainingen en materiaal ontwikkelen en uitvoeren Kennisdeling middagen met workshops

Onderzoek Onderwijs en leertechnologie Representativiteit Uitgevoerd door ICLON, universiteit Leiden Vrijwillig in te vullen Vragenlijst online invullen Niet meer dan een indicatie, resultaten herkenbaar Vragenlijst studenten – 539 respons Vragenlijst docenten – 89 docenten respons Bron: Wiersma, H., Onderzoek naar gebruik van en waardering voor leertechnologie in het onderwijs, ICLON, Universiteit Leiden, maart-april 2010

Onderzoek Docenten Bron: http://onderwijs.vkbanen.nl/banen/artikel/Docent-heeft-geen-tijd-voor-ontwikkeling/98339.html, 13 mei 2011

Waardering nut leertechnologie Docenten vinden…..

Waardering gemak leertechnologie Docenten vinden…..

Huidig gebruik leertechnologie (fasen) Docenten vinden…..

Gewenst gebruik leertechnologie over 2 jaar (fasen) Docenten vinden…..

Beeld van de werkomgeving Teamcohesie Zelfbeeld Managementsupport Docenten vinden…..

Teamcohesie Docenten vinden….. Docenten vinden dat het docententeam veel invloed heeft op het gebruik van leertechnologie. Docenten vinden…..

Teamcohesie naar onderwerp Docenten vinden…..

Zelfbeeld Docenten vinden….. Docenten vinden dat zij veel inzicht in de mogelijkheden van leertechnologie hebben. Docenten vinden…..

Zelfbeeld componenten Docenten vinden…..

Managementsupport Docenten vinden….. Docenten: het opleidings-management heeft weinig invloed op het gebruik van leertechnologie Docenten vinden…..

Managementsupport naar onderwerp Docenten vinden…..

Kwalificeren huidig gebruik van leertechnologie als substitutie, als ondersteunend Spreken ambitie uit via transitie (belangrijk onderdeel van het onderwijs) naar transformatie (onmisbaar voor mijn onderwijs) Docenten Conclusies Docenten vinden…..

Docent waardeert nut als hoog 74% 59% waardeert het gebruikersgemak als hoog -> winst te behalen Gezamenlijke visie ontwikkelen om met z’n allen de juiste richting in te gaan -> richting onderwijs Men kiest voor functionaliteiten om huidige werkprocessen te ondersteunen Docenten Conclusies Docenten vinden…..

Managementsupport verhogen om teamcohesie te bevorderen (6% ervaart deze als hoog, 68% als gemiddeld) >creëren randvoorwaarden >communiceren van visie >geven van leiding aan gewenste verandering (training didactische ondersteuning) Docenten Conclusies Docenten vinden…..

Welke acties gaan we ondernemen in 2011 Deze uitkomsten bespreken binnen de organisatie Kritisch analyseren en beschrijven waar problemen liggen (visie, functionaliteiten en werkprocessen) Op microniveau onderzoeken welke interventies kunnen worden georganiseerd om de inzet van leertechnologie te bevorderen en ondersteunen Welke acties gaan we ondernemen in 2011

Informatie Nolly Toenders n.toenders@rijnijssel.nl of n.toenders@ioi.nl