RUD’s in Noord-Brabant Marc Langenhuijsen Kwartiermaker RUD-MWB 11 april 2012
In Brabant 3 R.U.D.’s met verschillende “historie” NO ZO en MWB RUD MWB (BRZO incl provinciale Milieumeetdienst) Kwartiermakersoverleg N-Br RUD-afstemmingsplatform
RUD Midden- en West- Brabant
- Intentieverklaring sept organisaties (excl waterschap rijk OM) -27 deelnemers -Maandelijks VTH-managers/PHO overleg -Bedrijfsplan en GR april 2012
25,4 miljoen Euro op basis van 250 fte lijn functies + 67,5 fte overhead Aanloopkosten - Investeringskosten : Tilburg financiert voor - Proceskosten : provincie financiert voor Exploitatiebegroting
Waarde Creatie RUD Uitblinken in operatie klantfocus
Inrichtingsprincipes (extern) Klantfocus / klanten-partner Voorkant flexibel, achterkant lean Één aanspreekpunt voor de klant Gedeconcentreerd werken: balans tussen bij de klant en bij je collega. (HNW)
Inrichtingsprincipes (intern) Plat Efficient eigen verantwoordelijkheid krijgen én willen nemen werkt vanuit vertrouwen Deskundigheid flexibel inzetten Evenwichtigheid in omvang van teams De medewerker is een reiziger Functiescheiding tussen VV en HH Relatiemanagement is een apart vak.
centrale huisvesting centrale vraag voor medewerkers : wat wordt mijn werkplek? Besluit eind mei 2012 bijzondere situatie voor provinciale medewerker. belangrijk punt bij gedeconcentreerd werken goede reisvergoeding cruciaal.
hoe zit men er in ? Bestuurders VTH managers Gemeentesecretarissen Medewerkers
Personeel proces BOR per 2 april 2012 BGO en provinciaal BGO zijn gevormd (bonden?) Werving sleutelposities juni-sept 2012 (kwal.selectie) Plaatsingsproces personeel sept-dec 2012 Overheadfuncties gaan over naar RUD (max 27% van lijn fte’s).
Kernwaarden (de innerlijke waarden/normen, je sociale kompas) : - betrouwbaar - transparant - integer - verbinden Kernkwaliteiten (waar blinken wij in uit) : - deskundigheid - dienstverlenend - resultaatgericht - verantwoordelijkheid nemen - samenwerken - flexibel