Portfoliopresentatie Brenda de Groot

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Wat is strategisch leren?
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
IPC En wat heb ik er zelf van geleerd?
Handelingsgericht werken en de IB
Fontys Centrum voor Ondernemerschap maart 2013
Van duurzaam energie-initiatief naar Met Elkaar Voor Mekaar
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Ondernemen in de praktijk
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Ecosysteem van duurzame ondernemers in Utrecht Evelien Boshove 20 juni 2013 Onderzoeker EBU.
PO1: Persoonlijke ontwikkeling
Provinciaal stappenplan
VOORSTELLING WILLEM VAN RAVENSTEIN 56 jaar 25 jaar onderwijs… HML lerarenopleiding sinds 2011 terug…
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Meer dan Voetbal 17 november 2010 VSG Zuid De maatschappelijke rol van voetbal.
Ontwerpprojecten In de praktijk
LEARNING BY DOING Leren ondernemen op VMBO, HAVO en VWO Presentatie VECON 18 maart 2010 Martine van Schaik.
Scouting 2010 Trainingen 2.0. Disclaimer Wij weten (nog) niet alles Wij baseren ons op de informatie van het projectteam van Scouting Nederland Wij zijn.
Workshop Wat is Opleiden in school? Hoe pak je het aan?
Presentatie Rolwisseling waterschap in relatie tot de positionering van de vergunningverlening Werkgroep C Professionalisering vergunningverlening 2006.
Vrouwelijk ondernemen leer je zo Women inc.
Begeleiden van het B-leerproces
Ondernemen na je studie!
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Willem Fenengastraat BL Amsterdam the Netherlands Student: Brenda de Groot (JC3A2) Stagebegeleider: Manouk van Oordt.
Certificeren van assessoren __________________________________ Workshop congres LLL op een HOger plan! Erkennen van Verworven Competenties Antoinette van.
Studietaak De studietaak staat centraal
Ontwikkelingsgericht Competentie Onderzoek
Samenwerking HBO en bedrijfsleven
[passende afbeelding]
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Jongeren Preventie Team
Kinderen en hun sociale talenten
Doelen Soorten vormgeving.
Een theoretische verkenning
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
De PiëzoMethodiek Een bottom-up methode.
Heeft u het vermogen om met uw vermogen om te kunnen gaan? Jaap Koelewijn Mei/juni 2014.
Nieuwe opleiding leidsters stelt kinderen centraal
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Doop Marketing & Event Concepts
C. Molmans SOD-Opleidingen
Eerstejaarsproblemen
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 1 Introductie op de module.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Echt in contact treden met de student André Baars, Onderwijspsycholoog (
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
LOB Motieven Wat wil ik?.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
Ondernemingsraad IGSD Steenwijkerland & Westerveld.
& Onze Staatvandienst Landelijk werkend, regionale focus – Hoofdkantoor Deventer – Kantoren in Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen, Doetinchem,
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
Motivatie stage Marketing en Communicatie V.O. Patents & Trademarks Djéla Hania.
Vormgeven en uitvoeren van een op de gemeenschap gerichte aanpak bij zorgmijding.
AANBOD STARTERSLABO FASE 4
Kerntaken & Competenties
Coaching in regioleren
Netwerkmiddag ronde Welkom.
What is the meaning of? Student centered learning
MOOC Massive Open Online Course > 1900 opleidingen
Welkom bij de aanvullende informatieavond
Nederland Filantropieland
Transcript van de presentatie:

Portfoliopresentatie Brenda de Groot Studentnummer: 193094 Datum: 24 juni 2007 Opleiding: JCU Commerciële Sporteconomie Plaats: Amsterdam Assessor: Wim de Wit

Opbouw presentatie Wie ben ik? Wat kan ik? Hoe zie ik mijzelf? Hoe zien anderen mij? Uitslag tests Wat kan ik? Uitwerking 9 kerncompetenties Korte termijn Lange termijn

Wie ben ik? Brenda de Groot 23 jaar, geboren te Amsterdam Handbalster VWO opleiding Laatste fase studie commerciële sporteconomie, Johan Cruyff University Samenwonend met Nick Sproet, fysiotherapeut

Hoe zie ik mijzelf? Perfectionistisch, soms té Resultaatgericht Planmatig werken Betrokken bij project en organisatie Communicatief vaardig Moet meer open staan voor kritiek

Hoe zien anderen mij? Harde werker, gedreven Proactief Vakkundig Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk Meer open staan voor kritiek en niet persoonlijk opvatten

Uitslag tests Belbin-Groen: Rol van “de afmaker” Persoonlijkheidstest Sterk karakter, Stil, introvert Oplettend, controleert Persoonlijkheidstest Attent Tolerant Aardig

Wat kan ik? Competentie - +/- + ++ 1. Vakkundigheid x 2. Communiceren 3. Ontwikkelingsgericht vermogen 4. Samenwerken 5. Resultaatgerichtheid 6. Ondernemend gedrag 7. Besluitvaardigheid 8. Klantgerichtheid 9. Innovatief vermogen

Uitwerking competenties Vakkundigheid, beoordeeld met een + Advies geschreven in het kader van afstudeerstage Rabobank Amsterdam Jaar 2, kwartaal 4; rapport voor gemeente De Bilt, advies voor introductie Club Extra

Uitwerking competenties Communiceren, beoordeeld met een ++ Rapport geschreven voor Rabobank Amsterdam, stage jaar 4 Lessons Learned jaar 4 Afrondingsgesprek met assessor Wim de Wit

Uitwerking competenties Samenwerken, beoordeeld met een + Samenwerking met Local World tijdens project Stad op z’n kop! voor doop Marketing & Event Concepts (stage jaar 3) Rol binnen projectgroep Rabobank (stage jaar 4); sterke positie verwerven, hectische projectorganisatie, cultuurverschil en andere belangen

Uitwerking competenties Resultaatgerichtheid, beoordeeld met een ++ Lessons Learned en VLO jaar 4, semester 2; bewust bezig met leerproces en steeds nieuwe ontwikkeldoelen Wijzen op efficiency en actie tijdens lange werkoverleggen met projectgroep Rabobank beleveniswinkel. Inmiddels op advies gesplitste werkgroepen

Uitwerking competenties Ondernemend gedrag, beoordeeld met ++ Proactieve houding bij start met proftaak. Start met Plan van Aanpak Vaak gezien als projectleider Zelf actie genomen door contact op te nemen met “eigen” decoratieteam voor aankleding project Leger des Heils in de Rabobank beleveniswinkel

Wat wil ik? Korte termijn Contract bij doop niet verlengd, reden daarvoor is verder willen ontwikkelen Contract bij Rabobank Amsterdam verlengd, project in teken van sport; Rabo Streetball (= pleintjesbasketbal) Interne opleidingen volgen Uitkijken naar marketing-, communicatiefunctie bij meer creatieve organisatie Trefpunt; sportmarketingbureau Keesie; marketing- en communicatiebureau gericht op kinderen

Wat wil ik? Lange termijn Zelfstandig ondernemen Emigreren naar Spanje Sportschool met fysiotherapie (focus topsporters, voetbal) Verantwoordelijk voor zakelijke aspect Kennis en ervaring= complementair aan partner

Ontwikkeldoelen korte termijn Zakelijk Ervaring opdoen in middelgrote tot grote organisatie (Rabobank Amsterdam) Oriëntatie Spaanse markt Netwerk verder uitbreiden Privé Herstellen van knieblessure Bepalen ja/nee voortzetten handbalcarrière

Ontwikkeldoelen lange termijn Zakelijk Ervaring opdoen binnen een groot (internationaal) bedrijf, liefst Spanje-gerelateerd. Oriëntatie op het vlak van sportschool in combinatie met fysiotherapie op de Spaanse markt. Businessplan schrijven voor eigen onderneming. Privé Op sportief vlak recreatief Kinderen

Bedankt voor uw aandacht! Vragen?