handvaardgheid / techniek

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Open-up / over de streep
Advertisements

Gemaakt door :marten cuiper
Het tweede werkstuk.
ORGANISATIE Tafeltennistrainer 2
Bouwen doen we zo! Sjoerd & Remco Studenten van MBO – Bouwkunde niveau4.
Knikkerbaan maken Maria Al; september
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
MEDMEC Les 1 Toelichting module
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
Waar kijk ik naar? Identiteit.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Redactioneel schrijven Les 2
Medmec 1 Herfst Les 4.
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Doel van deze workshop Het maken van een test plan (draaiboek) voor een usability test
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec Co-Creatie les 2 / Pia Terstroet P. M.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Proces en Product.
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Les voor groep 6 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Experts werkvorm + begrippentest
z-0&feature=related z-0&feature=related.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Een onverwacht feest Les 2
De praktijkles Htv 1 en 2.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Godsdienst 1.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 5 – Goed doen 2.0.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Les 2 – Jouw media.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Jij en de wereld om je heen
De dag van het solliciteren Blok 1
Spreekbeurt hockey IRIS.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Het familieteam Gastvrij in de zorg.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
3H1 WHTSNXT?. Groep 1
Waaraan moet een goede presentatie voldoen??
Betogende spreekbeurt
SCRUM Agile ontwikkelen
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Studieloopbaancoaching
Stencil omzet kosten winst H3 18 MEI Wat gaan we vandaag doen?  - HW controle  - Wat heb je tot nu toe gedaan?  - Huiswerk klassikaal nakijken.
? EEN NIEUW 0NDERWERP. CHINA AAN DE SLAG…..TIJDBALK DE GESCHIEDENIS VAN CHINA WAT? TIJDBALK, POSTER EN PRESENTATIE HOE? TAAKVERDELING LES 1: ONDERZOEK.
Omzet-kosten-winst HAVO 3
Xperience Liefde en relaties
Scooterbox -Opdrachtgever: M.Landmeter -Vak: o3
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Week 1, les 5.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Digi(bord)boek project <titel project>
STYLING les 3 , 4 en 5 KERSTBOOM VERSIERING

Logboek & planners ..
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Je eigen omgeving in beeld
Transcript van de presentatie:

handvaardgheid / techniek

Introductie http://www.youtube.com/watch?v=cdhNZSOVEcU&feature=fvst http://www.youtube.com/watch?v=19BI7spYk6k

Stappenplan Fase 1: ontwerp en stappenplan Fase 2: bouwen Fase 3: afronden en presentatie Fase 4: evaluatie

Fase 1: ontwerp en stappenplan Je gaat je knikkerbaan ontwerpen op papier  bouwtekening Welk traject moet de knikker afleggen? Wat heb je nodig? Hoe monteer je alle onderdelen? Is een bouwtekening fout/mislukt? Bewaar die en maak een nieuwe. Het gaat niet alleen om het eindresultaat maar ook de weg er naar toe telt mee voor je punt. Wanneer de knikkerbaan helemaal af is maak je een definitieve bouwtekening van de baan (achteraf dus) Maak afspraken: wie zorgt voor / doet / maakt wat? Vermeld dit in je taakverdeling/logboek

Fase 2: bouwen In fase twee gaan jullie bouwen. Ga planmatig aan het werk en test niet op het eind maar ook tussendoor. Let op: ! Puntvermindering bij gebruik van: Plakband en nietmachine ! Elke les het logboek invullen en de taakverdeling bijhouden. ! Hoe hoog je project wordt maakt niet uit maar de L x B mag niet groter zijn dan je tafeltje

Fase 3: afronden en presentatie De laatste les worden de laatste dingen afgerond. Je hebt kort de tijd om “de laatste puntjes op de i te zetten”. Daarna wordt er gepresenteerd en er een beoordeling gegeven.

Fase 4: evaluatie Na de laatste les zorg je dat je een definitief bouwontwerp hebt van je knikkerbaan. De kans is groot dat de knikkerbaan tijdens het bouwen aanpassingen heeft gekregen. Zorg dus voor een eindontwerp. Na het project schrijft iedereen individueel een reflectie/evaluatie. Hierin wordt beschreven hoe het ging: samenwerking, nakomen van afspraken, taakverdeling, etc.

Je punt wordt berekend door de volgende punten: Ontwerpen (incl. eindontwerp) Presentatie knikkerbaan originaliteit / complexiteit / traject / etc. 3. Evaluatie dus samenwerking, nakomen afspraken, jouw aandeel, etc.)

Maak zelf groepjes van 3. Je mag niet met iemand in een projectgroepje zitten waarmee je al samenwerkt met het project ‘de droomschool’. Lukt dit niet binnen 3 minuten…maken wij groepjes Succes ;)